Ooievaar/slingers/vlaggetjes, wat doen jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaEva86, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEva86

    MamaEva86 Bekend lid

    9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Ik ben erg benieuwd wat jullie in het raam of in de tuin gaan zetten/hangen zodra de kleine er is.

    Ik heb zelf leuke stofjes gekocht bij de Hema om vlaggetjes te maken. Dacht dit zelf te gaan doen, maar mijn zus die heel handig is met dat soort dingen is er nu mee aan de slag gegaan en gaat zoiets maken

    http://1.bp.blogspot.com/-Er_AYsKlR2E/VCHKrkQv5NI/AAAAAAAAV3I/r6ngQdfZGwI/s1600/SSA42270.JPG

    Dan met vilt de letters er op plakken oid.

    We hebben een grasveld met bomen en slootje als voortuin en het leek me zo leuk daar een ooievaar te zetten. Ik vond die dingen eerder niet zo leuk maar opeens denk ik: Ja! Leuk!
    Haha. Wat zwangerschap wel niet met een vrouw kan doen.

    Wat doen jullie?
     
  2. NiHeJa

    NiHeJa Bekend lid

    30 jun 2014
    845
    85
    28
    Dat soort dingen doen ze hier in de streek niet zelf, maar dat doet de buurt dan. Dus het is altijd maar afwachten wat er in je tuin staat :p
     
  3. Wij hebben de ooievaars meerdere keren vervloekt, dus die komen er bij ons écht niet meer in. Ook niet heel klein op een ballon of slinger :D

    Wij hebben een deurschild van Prénatal met 'Hoera een meisje!', een paar ballonnen met dezelfde tekst en een aantal slingers in de vorm van rompertjes, eendjes en dat soort dingen. Ik was nog op zoek naar een leuke vlag, maar ik kan niets naar m'n zin vinden..
     
  4. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Wij hadden juist wel een ooievaar in de tuin, omdat we er zo lang naar uit hadden gekeken ;) De Nederlandse vlag hing ook uit met blauwe ballonnen en we hadden rompers met de naam van onze zoon voor het raam. Dit idee, maar dan heel simpel zelf gemaakt met rompers van de Zeeman en flock folie: GEBOORTENAAM OP ROMPERS | Maison Joie de Vivre
     
  5. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Een naamsticker op het raam, een vlag in huis en roze ballonnen :)
     
  6. wish01

    wish01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Hier een geboorte bord. En ik denk slingers.
     
  7. KleineFee

    KleineFee Niet meer actief

    Een geboortebord van woezel en pip in de tuin straks, slingers en ballonnen in huis en een 'waslijn' met rompertjes met de letters van de naam.
     
  8. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Geen idee, ik vind zo een ooievaar die in het raam vliegt wel heel leuk :)
     
  9. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.338
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij doen niets in de tuin of voor het raam. Vind het echt vreselijk!
     
  10. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Wij hadden een roze strik om de deur.
     
  11. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    hier in het hofje is het gebruikelijk om de nl vlag buiten te hangen met daaraan de kleur van het geslacht in balonnen.

    en ik wil een naamsticker op het raam met een mooie tekst erbij
     
  12. Suzanne0702

    23 sep 2014
    33
    0
    0
    Vlissingen
    Een raamsticker met de naam van onze kleine man in het blauw...
    voor binnen geen idee nog, miss wel niets, of een slinger met de kaartjes eraan
     
  13. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Roze ballonnen en vlaggetjes, zowel buiten als binnen. En een grote Nijntje van hout met de naam van onze dochter erop.
     
  14. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.249
    113
    Hier doe je zoiets zelf niet, daar zorgt de familie en eventueel je buren voor.
     
  15. Blie

    Blie Actief lid

    24 jun 2014
    281
    0
    0
    Ik had stof in huis om een vlag te maken maar ben er niet zo ver mee gekomen haha, toch niet zo'n zin in tijdens mn verlof.
    Verder niks zelf geregeld en 1 dag na de bevalling stonden er al 2 borden in de tuin van vrienden en familie, van de kraamzorg kregen we een ding voor op t raam en er schijnt nog iets te worden geplaatst.
    Mijn ervaring is dus dat anderen het regelen :D
     
  16. Kiekies

    Kiekies Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Wij doen een schild van prenatal met lint op de voordeur, 1 blauw en 1 roze. Zo'n ooievaar die door je ruit vliegt en een paar ballonnen binnen.
     
  17. Anna25

    Anna25 Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Bij ons zoontje hadden we een raamsticker en binnen een slinger en wat ballonnen. En een touwtje waar we alle kaarten aan konden hangen.
    Nu hetzelfde denk ik maar dan in t roze. :)
     
  18. Daphne1990

    Daphne1990 Actief lid

    25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een slinger voor het raam gehangen met hoera een meisje. :)
     
  19. Bajou

    Bajou Fanatiek lid

    10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ik wil niks aan de buitenkant, je hebt dan van die achterlijke mensen die op hun claxon drukken om je te "feliciteren", dat wil je nou net niet met een baby..

    Oh, wat ik wel aan de voordeur hing was een deurhanger die duidelijk maakte dat we rust wilden, haha. Goed om de verkopers af te schrikken.
     
  20. RSL

    RSL Fanatiek lid

    16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Als het goed is krijgen wij zoiets in de tuin. De onderste zin zal vervangen worden door de geboortedatum :D ML is bouwvakker ;)
     

Deel Deze Pagina