Halloo Ik ben mijn geboortekaartenlijst aan het maken en ik vraag mezelf af welke instanties je moet bellen of een geboortekaartje moet sturen als je kindje is geboren is.
Gemeente, huisarts, ziektekostenverzekering. Dan heb je het belangrijkste wel gehad. En verder je werk natuurlijk.
Waarom de gemeente ? Je geeft je kind toch aan (althans de vader in de meeste gevallen ? ) Zorgverzekering ? waarom ? Dit kan je tegenwoordig bij veel verzekeraars gewoon online doen op hun site Huisarts .. kan , maar is niet noodzakelijk , je kind wordt nl automatisch ingeschreven bij je huisarts via de verloskundigenpraktijk/zorgverzekeraar. En dit kan je evt zelf doen door een telefoontje te plegen of een mailtje te sturen.
Je werk is belangrijk om een kaartje naar P&O/HRM te sturen (of een mailtje) en naar je eigen afdeling.
@Kruimel Thanks, inderdaad ziekenfonds en huisarts is ook handig. Gemeente doet mijn man als het goed is @Juudje Goede inderdaad P&O ivm je zwangerschapsverlof.
@m1980 Ja inderdaad raar maar wel nodig. Hoorde ook je aansprakelijkheidsverzekering, nu zal je baby niks stuk maken maar straks als ze wat ouder zijn kunnen ze zomaar een bal door een ruit schieten Gelukkig hebben wij al onze verzekeringen bij 1 maatschappij dus die heb ik op de lijst gezet
alle verzekeringen. ziekefonds inboedel aansprakelijkheid een baby van 5 maanden kan genoeg slopen verder de gemeente tijdens de aangifte en je huisarts even laten weten dat het geboren is.ook in het geval van als er iets aan de hand is. ziekenfonds duurt vrij lang voordat ze het geregeld hebben ivm bsn nummer wat geregeld moet worden. en als er wel wat is zoals in ons geval heb je geluk dat je huisarts het weet en je snel kan helpen
Dit is mijn lijstje: Kindje aangeven bij gemeente Geboorte doorgeven bij kraamzorg Kindje bij zorgverzekering laten bijschrijven Kindje bij WA en overlijdensverzekering opgeven Geboortekaartjes bestellen Bij de notaris dingen regelen Gezag regelen bij rechtbank IVF kliniek op de hoogte brengen ivm hun statistieken Werkgever inlichten Huisarts inlichten