Welke instanties op de hoogte brengen geboorte kind?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Laurise, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurise

Laurise Niet meer actief

Halloo

Ik ben mijn geboortekaartenlijst aan het maken en ik vraag mezelf af welke instanties je moet bellen of een geboortekaartje moet sturen als je kindje is geboren is.

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gemeente, huisarts, ziektekostenverzekering. Dan heb je het belangrijkste wel gehad. En verder je werk natuurlijk.

3. Juudje79

Juudje79 Actief lid

18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom de gemeente ? Je geeft je kind toch aan (althans de vader in de meeste gevallen ? )

Zorgverzekering ? waarom ? Dit kan je tegenwoordig bij veel verzekeraars gewoon online doen op hun site

Huisarts .. kan , maar is niet noodzakelijk , je kind wordt nl automatisch ingeschreven bij je huisarts via de verloskundigenpraktijk/zorgverzekeraar. En dit kan je evt zelf doen door een telefoontje te plegen of een mailtje te sturen.

4. Juudje79

Juudje79 Actief lid

18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je werk is belangrijk om een kaartje naar P&O/HRM te sturen (of een mailtje) en naar je eigen afdeling.

5. Laurise

Laurise Niet meer actief

@Kruimel
    Thanks, inderdaad ziekenfonds en huisarts is ook handig. Gemeente doet mijn man als het goed is :)

@Juudje
    Goede inderdaad P&O ivm je zwangerschapsverlof.

6. m1980

m1980 Bekend lid

6 apr 2008
    549
    0
    0
    In Een Huis......
    En je uitvaartverzekering,is een beetje krom als je net een babytje hebt maar toch nodig.

7. Laurise

Laurise Niet meer actief

@m1980
    Ja inderdaad raar maar wel nodig. Hoorde ook je aansprakelijkheidsverzekering, nu zal je baby niks stuk maken maar straks als ze wat ouder zijn kunnen ze zomaar een bal door een ruit schieten :) Gelukkig hebben wij al onze verzekeringen bij 1 maatschappij dus die heb ik op de lijst gezet

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

alle verzekeringen.
    ziekefonds
    inboedel
    aansprakelijkheid
    een baby van 5 maanden kan genoeg slopen ;)

verder de gemeente tijdens de aangifte en je huisarts even laten weten dat het geboren is.ook in het geval van als er iets aan de hand is.

ziekenfonds duurt vrij lang voordat ze het geregeld hebben ivm bsn nummer wat geregeld moet worden.
    en als er wel wat is zoals in ons geval heb je geluk dat je huisarts het weet en je snel kan helpen

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dit is mijn lijstje:

Kindje aangeven bij gemeente
    Geboorte doorgeven bij kraamzorg
    Kindje bij zorgverzekering laten bijschrijven