Slecht slapen begin zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door christalletje, 6 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. christalletje

27 okt 2008
    39
    1
    0
    Helmond
    Hi moms (or moms in spe)

Ik vroeg me af of jullie te maken gehad hebben met slecht slapen

Ben nu iets meer dan 5 weken zwanger en slaap al een dag of 6 slecht
    wordt om 1 uur s nachts wakker en val pas in slaap om en nabij vijf uur.

Niets helpt ik heb al lavendel geprobeert, mezelf geprikt (ik ben acupuncturist) boekje lezen, gegeten (want ik stik van de honger)
    Meestal als ikw akker wordt moet ik plassen en heb ik honger maar na het toilet en een stuk ontbijtkoek eten kan ik niet meer in slaap vallen.

Ik vind het vreselijk en kan zo niet functioneren hopelijk duurt dit niet al te lang :S
    HELP! Ervaringen pls :D

2. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik had dit niet aan het beging van mijn zwangerschap. Toen deed ik juist niks anders dan slapen.

Bij mij begint het niet kunnen slapen, nu pas.
    Vaak niet in slaap kunnen komen, of al rond 5 uur wakker zijn. Ga er meestal maar even uit en neem een beker warme melk met honing. Vind het niet echt lekker, maar het helpt bij mij wel.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Misschien van de positieve spanning?

Ik sliep juist de eerste weken als een blok! Was zo moe, dat ik zelfs als ik 's middags even had gelegen ook 's avonds zo weer weg was!

't Is pas nu zo dat ik vroeg in de ochtend wakker word en weer moeilijk in slaap kom.

4. wolly

wolly Niet meer actief

Ik slaap de hele zwangerschap al slecht, wordt steeds om het anderhalf uur wakker om te plassen.

5. christalletje

27 okt 2008
    39
    1
    0
    Helmond
    Positieve spanning heb ik zelf ook aan gedacht maar ik lig zo lang wakker en denk aan niets. tenminste dat probeer ik. het was de eerste keer raak (net zoals bij mn 1e zwangerschap)
    Mijn eerste zwangerschap was ik ook alleen maar moe dat is pas na 16 weken weggegaan en dit is compleet anders. weet niet wat me overkomt. overigens heb ik dit ook 1 week voor mijn menstruatie dan kan ik ook niet slapen 1 avond maar niet zoe xtreem slecht alsnu. Ik moet me eigelijk niet focussen want dan krijg ik nog meer slaapstress want dat heb ik nu al wel een beetje voor vanavond.

Vraag me af of het hormomen zijn zit ook al onder de puisjes. zo snel maar dat is me niet geheel verbazend heb ik wel vaker.

Ik snap niet waar ik de energie vandaan haal wakker te zijn.
    Zal ook eens warme melk proberen hopelijk ren ik daarna niet naar het toilet alsnog :D

6. bahar23

bahar23 Actief lid

30 aug 2008
    152
    0
    0
    terneuzen
    in het begin sliep ik ook lekker door maar nu de laatste week is het echt een drama, ik kom snachts niet meer in slaap en sowieso om de 2/3 uur na de wc is ook geen pretje, en dan maar weer in slaap zien te komen..

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik heb het ook in het begin gehad. Ik werd elke nacht om ongeveer 03.00uur wakker, ging dan plassen, maar kwam gewoon niet meer in slaap.
    Heb dit gehad denk ik tot week 11 ongeveer.
    Nu (bijna 22 weken zwanger) slaap ik al tijden weer als een roos. In 1 ruk doorslapen van gemiddeld 22.30uur tot 06.00uur.....

Ik weet ook niet waar het aan kan liggen; of het de hormonen in je lichaam zijn, of een positieve spanning. Maar superirritant is het wel. En het laatst van je zwangerscahp zal het waarschijnlijk nog wel erger worden.....

8. Karien

Karien Actief lid

16 sep 2008
    136
    0
    0
    Pedagogisch begeleidster
    Ik sliep de eerste weken juist ook heel erg veel!
    Krijg er nu juist meer last van dat ik veel draai in mijn slaap en ik slaap heel licht ik hoor echt alles!

Hopelijk gaat het bij jou snel over en kan je toch lekker slapen!
    Heb gelezen dat als jeniet kan slapen er even uit gaan en wat gaan doen bijv even achter de computer of boek lezen dat het dan weer moet lukken..

Succes

9. christalletje

27 okt 2008
    39
    1
    0
    Helmond
    Blij dat ik hier toch wat herkenning zie. wel verschrikkelijk voor alle dames onder ons natuurlijk!

Slapen is ook mijn zwakke plek. ik vond het het zwaarst van een kind het niet slapen (had een reden mijn zoon had chronisch eczeem heel zielig ) en had eigelijk niet verwacht dat het in de zwangerschap ook zou kunnen. wel dus :S

de vorige zwangerschap heb ik een boel kwaaltjes gehad (rugpijn, misselijk, blaasontstekingen en als klap op de vuurpijn draak van een bevalling en dat doet me dan nie zoveel) alleen het niet slapen NA de bevalling. hell no. vreselijk. en nu dus weer :S

nou ja ik denk misschien ook wel dat dit een les voor mij is een soort proef ofzo waar ik dan maar doorheen moet juist omdat het een moeilijk punt is. naja misschien denk ik wel te zweverig

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ook al was ik in het begin nog zo moe, ook ik had er nachten tussen zitten, dat ik niet (meer) in slaap kon komen. Erg vervelend, vooral als je je zo moe voelt en de volgende dag gewoon weer " fris " aan het werk moet.

Ook vanacht had ik weer zo'n nacht, dan kan ik mijn draai niet vinden in bed en wordt ik om het uur wakker....is niet erg bevordelijk voor je nachtrust en ook niet van vriendlief....
    Ik ben er ook al achter gekomen dat ik al 2 weken lang om precies 2 uur wakker wordt om te plassen, het is net alsof mijn lichaam zich al aan het voorbereiden is op de nachtvoedingen!

11. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ik sliep de eerste weken juist erg veel en super goed. Maar nu........je hebt nog heel wat tegoed haha ;)

Aan het einde is slapen bijna niet te doen met die dikke buik :)

12. zogelukkig

Ik geloof niet dat je aan niets denkt. Ik denk zelf ook weleens dat ik aan niets denk, maar als ik wakker lig, denk ik altijd aan iets.
    Misschien kan je naar de reformwinkel voor Bach-Bloesem druppels?

13. Josjes

Josjes Actief lid

6 nov 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    Ik ken het helaas ook... nu sliep ik al slecht voor de zwangerschap dus dat is nu dubbel op. het enige wat je nog mag gebruiken van de doctor is Valeriaan :cry: pff.. nou bij mij helpt dat vieze spul voor geen meter maar wie weet voor andere wel.

Het rare is alleen dat er op t potje staat: niet gebruiken tijdens zwangerschap.. :(:

14. zogelukkig

En er zijn ook weer potjes waarop staat dat het wel kan.
    Probleem is dat natuurlijke en homeopathische middelen niet zijn getoetst, maw: men weet niet of het schadelijk is.

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    't Is alweer een jaar geleden, maar ook hier al slecht slapen nog voor ik wist zwanger te zijn.
    Helaas bleef het duren tot de bevalling. De meeste nachten kreeg ik niet meer dan 4 tot 5 uur slaap. :cry:
    Ik genoot echt van m'n zwangerschap, maar als ik terug denk aan de nachten! :confused:

16. Zwangervanbrusj

Zwangervanbrusj Actief lid

13 aug 2008
    147
    0
    0
    Ik heb er eveneens last van wat me overdag opbreekt, heb nog een peuter rondlopen en werk daarnaast 2,5 dag.

17. ladyjvm

ladyjvm Lid

21 okt 2008
    93
    0
    0
    kassiere
    huissen
    hallo Dames...

ik heb het ook ik kom niet in slaap...
    en als ik dan lichtjes ben ingedommeld moet ik weer naar de wc dan duurt het weer paar uur voor dat ik in dommel en dan gaan we weer naar de wc :p en zo gaat het de helenacht door met als gevolg dat ik zowat in slaap val op me werk...:)

hebben jullie trouwens ook in begin gehad dat je om de 10 min onderhand na de wc moet ?

18. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
  19. christalletje

27 okt 2008
    39
    1
    0
    Helmond
    Ik heb het ook als ik half in slaap ben moet ik weer naar de wc vandaag ben ik tussen 6 en 8 uur 6x naar de WC geweest en dan niet eens voor een klein beetje en dat terwijl ik niet veel gedronken heb gisteravond iig niet meer na 21:00

Ik merk dat ik gestressed wakker wordt na ruim een week maar 3 uur per nacht te slapen ben ook erg schrikkerig en nerveus. Ik probeer het van me af te zetten maar t lukt nog niet echt,
    heb me deze week ziek gemeld want k bn met de auto tegen een muur gereden zo moe ben ik durf de auto niet meer in...

hoe gaan jullie ermee om? als dit de hele zwangerschap duurt dan brekt het j toch op neem ik aan? hoe kun je zo in godsnaam werken. Ook ik heb een peuter van 2 jaar rondwandelen.

20. christalletje

27 okt 2008
    39
    1
    0
    Helmond
    Helaas gisteravond heb ik een miskraam gehad met 6 wkn en 1 dag. Ik vraag me af of dit slecht slapen een voorbode is geweest

Deel Deze Pagina