nog voor ik zelf wist zwanger te zijn zag ik al flink wat veranderingen aan onze kitten. hij is nu een maand of 5 en was altijd wel een knuffelkontje maar nu erg overdreven. wil de hele dag op schoot liggen bij mijn. volgt me overal naar toe en als ik weg ga zonde rhem raakt hij in paniek . dit viel me gisteren voor het eerst op toen ik voor de deur stond teriwjl schoonmoeder rookte. hij miauwde heel hard en zocht mijn helemaal in paniek. toen hij mijn bij de raam zag kwam hij meteen en sprong en deed allerlei pogingen buiten te komen. ben ik weer binnen komt ie meteen naar me toe, klimt het liefst op me omhoog en gaat knorren van blijdschap. als ik naar boven ga hoor ik hem beneden hart verscheurend janken. nu zit hij weer op schoot en is niet weg te slaan. nu weet ik wel dat katten wat aanhankelijker worden maar zo erg is dat wel normaal. het is nu al zeer overdreven en merk ook wel dat hij wat jaloers op alicia. alles wat zij mag wil hij ook en soms best lastig. het is net een eztra baby . hebben meer katten dit dat ze zo ineens aan hun baasje gehecht zijn en is er een oplossing voor. zou hij echt aanvoelen dat er weer een baby komt en bang da hij zijn aandacht moet verdelen ofzo gr sandra
Wij hebben ook een kitten van een half jaar. En dit was ook een dikke knuffel kont vooral met mij. Maar nu ik zwanger bent valt me het ook op dat ze mij constant en overal zoekt, was anders ook niet zo. Zo kan ze ineens van boven komen en dan heel zielig miauwen met van die zielige oogjes en dan komt ze in mn nek liggen en is alles weer goed. Ik herken het allemaal precies wat jullie kitten ook doet. Ze is niet jaloers want ze heeft nog niemand om jaloers op te zijn omdat dit onze eerste is.
Honoreer die aandachttrekkerij niet constant, maar geef hem juist aandacht als hij er niet om vraagt. Bouw het alleen zijn op (daar zijn heel veel tips over te vinden op internet). Ga juist niet naar binnen als de kitten daarom vraagt, maar wacht net zolang totdat hij even stil is. Dit gedrag kan behoorlijk problematisch worden. Het is dus heel erg belangrijk dat je hiermee direct aan de slag gaat. Als je niet snel verbetering ziet, neem dan contact op met een gedragskundige.
Ja bizar is dat he? Onze poes, die overigens al 11 jaar is dus zou al opgevoed moeten zijn plakte ook zo aan mij toen ik zwanger was. Nu Wesley geboren is, zit ze steeds naast de box naar hem te staren. Soms wil ze zelfs gezellig bij hem gaan liggen, maar dat mag natuurlijk niet. Maar van jaloezie is hier geen sprake hoor, eerder verliefdheid
dat was hier dus ook zo het verdwijnt vanzelf na mate de zwangerschap vorderd succes komende maanden zal je nodig hebben
bij alledrie mijn katten is het zo! 1tje lag zowiezo elke avond bij mij op de bank, en nu heb ik ze alledrie! en dan het liefst bovenop me!