Slecht slapen begin zwangerschap.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Madelie, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Hallo dames.

Het begon al voordat ik een positieve test in handen had. Extreem vroeg wakker en moeilijk tot niet meer in slaap kunnen komen. Hierdoor vermoedde ik al dat het mogelijk weleens raak zou kunnen zijn omdat ik de vorige zwangerschap voor nod hier ook al last van had.

Het extreem vroeg wakker zijn heeft nu plaatsgemaakt voor wel 4 a 5 keer per nacht wakker worden.
    De eerste keer al rond 2 uur s'nachts.
    En om een uur of 5 moet ik mezelf echt dwingen nog even te blijven liggen omdat ik er vreselijk onrustig van word.

Overdag moét ik dan regelmatig (op mijn vrije dagen) even liggen op de bank omdat ik moe ben en dan tuk ik zo in.

Wie heeft hier nog meer last van zo vroeg in de zwangerschap en vooral...wat heb jij gedaan om beter te kunnen slapen.

2. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Ik had er ook last van, heel in het begin! Ontzettend onrustig slapen en heeel vroeg wakker. Ik heb er niets aan gedaan, 't is vanzelf over gegaan later in de zwangerschap. Nu ben ik 37 weken en sinds een week is het onrustige slapen weer terug :(
    Sterkte ermee, meestal gaat het in het tweede trimester een stuk beter!

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dat is dan nog even nemen zoals het is dus. :)
    Jij succes mer de laatste weken. Denk dat je buikje in bed nu ook wel in de weg gaat liggen.

4. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ik slaap de hele zwangerschap al onrustig en slechter dan normaal. Nu mn buik echt in de weg zit is het nog eens erger... hoort erbij en is een mooie oefening voor straks ;)

5. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Heel herkenbaar! Slaap nu sinds een week of twee wat beter. Maar weet van mn vorige zwangerschap dat het over een paar weken weer terugkomt.

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik had het ook maar meer doordat ik in de nacht ging liggen nadenken. Want je hele leven gaat natuurlijk veranderen. En hoe zou het kindje eruit zien, hoe wil ik de babykamer gaan doen? (kantoor van man verhuizen naar zolder) dat soort dingen. Daardoor sliep ik slecht.

7. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Gehad, vooral van 6 tot 8 weken. Later is het rond de 16/17 weken weer terug geweest. Ik doe precies wat jij zegt. Op een bepaald punt geef ik me er aan over en dan doe ik een middagdutje als ik daar behoefte aan heb.
    Ik ga nu wel s avonds wat eerder naar bed, want de opstaantijd blijft dan het zelfde maar via inslapen heb je toch wat meer slaap.

edit: er is bij mij overigens geen reden dat dit gebeurt. Als ik sliep, dan sliep ik goed. Ik denk toch hormonen

8. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Ik heb inderdaad ook precies hetzelfde gehad in het begin... Extreem vroeg wakker elke dag, en steeds vaker 's nachts wakker. En lang niet altijd om te plassen maar gewoon, wakker, zomaar. Helaas heeft het bij mij echt wel weken geduurd en ik slaap nog steeds niet zo goed als eerder. Maar wel beter als in het begin gelukkig. Ik heb er niet echt speciaal wat aan gedaan, omdat ik al vermoede dat het er wel bij zou horen. Wel kleine dingetjes als proberen (alleen helemaal in het begin) overdag niet te slapen/tukken zodat ik 's avonds zo moe zou zijn dat ik in 1 ruk door sliep, dat hielp wel iets.. Warme melk met honing of kamille thee voor het slapen, proberen gedachte te verzetten en niet te veel te piekeren in bed, en voor de rest, gewoon accepteren. Heb er vrede mee dat het nu eenmaal zo is. Hoe meer je je eraan gaat ergeren en je erover gaat frustreren, hoe erger het word denk ik.
    'Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat' ;)
    Succes!

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Denk inderdaad dat het een hormonen ding is hier.
    Want ik pieker verder niet. Maar wakker is gewoon....wakker.

10. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Hier nog iemand die daar last van heeft. Het is niet piekeren wat ik doe maar gewoon klaar wakker. Erg lastig om 4 uur in de ochtend hihi.
    Het is wel een tijdje weggeweest. Ik had het net na de test een paar dagen en nu is het weer begonnen.

11. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik heb er ook erg last van!
    Dat paar keer per nacht wakker worden vind ik niet zo'n parobleem, maar ik heb een week of 2 last gehad dat ik gewoon niet in slaap kwam! Dat ik om 22u moe op bed ging liggen en het gewoon rustig aan 3u zag worden. Onrustig lijf en onrustig hoofd. Wiebelende benen en m'n draai niet kunnen vinden, pfffff.... En dan rond 3en in slaap vallen en voor 6en weer wakker worden. Fijn...

Heb t ook met de VK besproken en die zei helaas dat dat komt door de zwangerschapshormonen en dat ik de pech heb er erg last van te hebben. Van de andere kant heb ik niet bijzonder veel last van andere zwangerschapskwaaltjes, dus ach ja... Soms zit er een nacht tussen met wel voldoende slaap, daar geniet ik dan maar van...

12. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik heb er ook last van, al vanaf het begin vd zwangerschap en nu nog steeds. Heb ook last van dromen die levensecht lijken..

13. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Hier ook levenechte dromen en eerder wakker...
    De dromen zijn soms echt eng en kan ze nog elke ochtend na vertellen ook

Deel Deze Pagina