Herkennen jullie dat dat mensen zomaar ineens alles gewoon maar ongezout zeggen en even aan je mededelen? Achteraf denk ik dan maar: het zal wel maar op het moment dat denk ik meer hoe brutaal kun je zijn. "Jij groeit wel heel hard, zijn er vast 2 of niet?" "Ohh een nakomertje, zeker een ongelukje?" (pardon??) Vul maar aan..........
Ja en het word op et werk inmiddels dagelijks gevraagd. Inmiddels geef ik als antwoord; ja me kop word ook dik zeg dat dan gewoon. Zeggen ze gelijk niks meer
De top drie: Was het gepland? (zwangerschap nr 2) Was het gewenst? (zwangerschap nr 1) Jullie wilden nog door voor een meisje? (zwangerschap nr 3) Zucht...
Haha dat zeg ik over mezelf! Hoe vaak ik niet ergens klem zit met die dikke pens Hier waren er juist rare opmerkingen over de snelheid van de zwangerschap. Nu maar een knoop erin. Je benen bij elkaar houden etc. Ben je wel blij? Gaan jullie door voor een meisje. Echt raar.... Daarnaast wéét ik dat ik een grote buik heb. Dat is ook bevestigd door de verloskundige. Maar dat mensen dan zeggen, goed bedoeld, dat ik he-le-maal niet dik ben; irritant!
Ik verbaas me er sowieso nog steeds elke keer over dat mensen opeens het recht denken te hebben zich met je lijf e.d. te mogen bemoeien. Hoe 'dik' je bent, aan je buik voelen, zich bemoeien met wat voor voeding je gaat geven, waar je wil bevallen, enz. Die van 'ja maar ik ben zwanger, wat is jouw excuus?' ga ik in elk geval onthouden!
Wat voor mensen hebben jullie allemaal in je omgeving? Hier nog niemand die zomaar aan mijn buik heeft gezeten, zelfs m'n vader vraagt nog of het even mag. Ik vind overigens de vraag 'of het gepland was' helemaal niet raar, maar ligt er wel aan wie hem stelt. Van een vriendin vind ik het absoluut niet gek, maar van bijv. de kapster vind ik het wel een beetje gek. Ach ja, dat mensen vragen of er 2 in zitten vind ik ook niet gek, het wordt vaak als compliment bedoeld. De meeste zwangere vrouwen horen denk ik toch graag dat ze een grote buik hebben en er zwanger uitzien. Maar opmerkingen over je eigen gewicht/of je dikker geworden bent vind ik wel onfatsoenlijk. Tja, tijdens je zwangerschap ben je nou eenmaal wat sneller een soort publieke attractie...
Ik word er gek van. Vooral mijn schoonvader heeft hier een handje van. Als ik een koekje neem: Pas maar op, je bent al dik. Ik ben helemaal niet dik voor de duur van mijn zwangerschap. Ik groei gemiddeld zeg maar. Ik voel me echt een olifant als hij dat zegt. En ik ga echt uit mijn dak als hij het nog een keer flikt. Het is niet de eerste keer namelijk. Maar ik snauw hem nu ook al aardig af met reacties als: "Ik hoor dik te worden. Er groeit een baby in mijn buik." 😤
Mijn lijf maakt een nieuw mens! En wat is jouw bijdrage aan deze maatschappij?!?! Juist ja... Lamzakken... Zwangere vrouwen zijn mooi! Punt En ik ben niet eens zwanger, maar kon me er enorm over frustreren. En nog steeds, blijkt
Nummer 1 irritatie: toch iedere keer maar weer ongevraagd aan mijn buik zitten...... Hallo...?? Ik zit toch ook niet zomaar (ongevraagd) aan een ander zijn lijf te 'voelen'?
Een klant in t restaurant waar ik werkte toen ik enthousiast vertelde dat ik zwanger was. "Tja dat kan, het leven gaat door he.." Vond t zo ongezellig. Kon geeneens een felicitatie vanaf ofzo
zo jij groeit lekker!! uhh ja dat lijkt me gezond? de ene dag 'compliment' krijgen dat je buikje al mooi zichtbaar word en dezelfde zegt een paar dagen later met een ander erbij ja das ook een beetje van haar zelf hoor.. excuse me?! ligt er aan wie het is of ik het buik voelen toe laat maar vond het van dl op een gegeven moment ook niet leuk meer.. ben in mijn gezicht wat slanker geworden dus gelukkig (nog) geen opmerkingen over de plofkop
Ik vertelde tegen een klant (ik ben kapster) dat ik zwanger ben. Zegt hij daarop; "ja daar kan ik niks aan doen" Ik kon het wel waarderen en moest er eigenlijk ook wel om lachen vooral omdat de man in kwestie 85 is haha.
mijn opa toen ik zei dat we een tweede verwachten... hoe heb je dat dan gedaan dan... eh xD en heel vaak: weet je zeker dat het er maar 1 is? of volgens mij hebben ze verkeerd gerekend. maar vooral veel leuke complimenten omdat mijn figuur nog gewoon hetzelfde is en je het alleen van de zijkant ziet. vorige keer kwam de opmerking: ow het is vast een meisje, want meisjes nemen je schoonheid weg (had extreme rosacea, nu gaat t gelukkig) oja en die vraag; weet je echt niet wat het is? aan je buik te zien is het een:.... zucht....
Een cliënt op de afdeling zei zonder iets van mijn bevallingen te weten:" ik heb gewoon nog hard moeten werken om alle vijf de kinderen op de wereld te zetten. Nu kiezen ze maar voor een keizersnede te lui om te persen" ik kon even geen woord uitbrengen.