Ik heb een vraagje en ik hoop dat andere mama's mij wat raad kunnen geven! Is dat normaal dat Noortje (nu bijna drie maanden) bij alles huilt? :-k Het begint met haar 's ochtends in te zepen en kleedjes aantrekken dat is dus al helemaal een grote ramp! Heel af en toe huilt ze bij het inzepen en het badje helemaal niet maar dan moet ik heel intensief tegen haar praten om haar aandacht af te leiden. Bij het aantrekken van de kleedjes is het altijd een hele sirene dat ze afspeelt :-# Dan bij sommige flessen krijgt ze ook al een crisis, als ze niet wil drinken dan speelt ze haar stuk en is ze erg lastig. Ook is ze alles na tien minuutjes moe, haar draaimolen, haar speelgoedjes, de televisie, wat wiegen, brabbelen, na tien minuutjes is ze het beu en begint de scene van voor af aan. Soms ligt ze dan wat te praten tegen haar mobiel maar dan krijgt ze bijvoorbeeld de hik: ja dan wordt ze dus al helemaal hysterisch en hou ik mn hart al vast want om haar dan kalm te krijgen Om het lange verhaal kort te maken: Noortje kan nooit eens een uurtje wakker zijn zonder zich direct te vervelen en dan beginnen te huilen. En soms ja dan voel ik me daar ook gewoon rot bij, ik zou graag eens een aangenaam kindje hebben dat eens kan lachen zonder dat ik weet oh jee dat is ze binnen de minuut ook moe en dan zal ze gaan wenen. Een paar weken terug kreeg ze haar prikjes en de volgende dag was ze daar wat moe van en deed ze niets anders dan gewoon haar flesjes leegdrinken en lekker slapen in haar park of relaxje, wel dat deed eens deugd echt waar. Is dit normaal? Hebben andere mama's dit ook en op welke maand verbeterd dat?
Pfew ik kan je niet echt helpen... ben echter wel benieuwd naar de antwoorden want onze Niels (nu bijna 6 weken) huilt ook bij bijna alles en kan maar moeilijk even alleen in de box bijv. zonder dat hij gaat huilen/krijsen... Hij is natuurlijk wel een stukje jonger dan Noortje...
Ik zou even met haar langs een ostheopaat gaan of laten uitzoeken of ze reflux heeft, spuugt ze veel?
Krampjes/sprongetje.. zeg het maar Is erg lastig bij kleine kindjes. Wel vinden veel kindjes het niet prettig om aan/uitgekleed te worden. En een kindje van die leeftijd kan zich echt nog niet 10 minuten vermaken. Elke 10 minuten afwisselen is dan wel weer leuk..Huilt ze niet omdat ze moe is? Op die leeftijd sliep Esmee 15 minuutjes naar de voeding al weer. Dus even kroelen of in de box en weer lekker slapen tot de volgende voeding. Heeft ze trouwens een moeilijke geboorte gehad? Dan zou ze evt ook pijn kunnen hebben van een werfeltje wat niet goed zit. Het is dus even puzzelen ben ik bang.
Ze spuugt nooit dus volgens mij is het geen reflux! Een moeilijke bevalling was het helemaal niet, ze was er op vier persweeën uit dus geen vacuümpomp of verlostang zeg maar. Het huilen als ze moe is kan ik wel herkennen: dat is echt klagend zeg maar dan leg ik haar gewoon in haar bedje en gaat ze lekker slapen. Moet er wel bij zeggen dat het 's nachts een echte model baby is, ze slaapt hele mooie nachten. Ik weet ze is nog erg klein en zal zich moeilijk kunnen vermaken maar om dan direct zo beginnen te huilen, dat is nu toch niet nodig Het is ook echt een kwade huil, zo vol woede tja daar sta je dan Oh ja krampjes herken ik ook al, dan trekt ze ook met haar beentjes. Ik hou haar dan met haar voetjes onder mn kin en plooi haar dan wat dubbel zodat de lucht uit haar kan dat helpt goed.
Tja, Sanne deed dat ook wel. Ik ben met haar naar de osteopaat geweest. Ze is een stuk minder gaan huilen. Maar een baby huilt nu eenmaal denk ik, de een meer als het andere kindje. Het wordt echt wel beter. Sanne huilde ook altijd vrij veel. En idd wassen en aankleden vinden ze meestal niet zo leuk. Maar ze kan ook oververmoeid zijn.
Van een te snelle bevalling kunnen kindjes ook last hebben. Mijn zoontje was er ook heel snel en huilde ook heel veel. Nu 2 x bij de oesteopaat geweest en ik ken hem niet meer terug. Hij is veel tevredener. Succes!
Ja dat zou ik ook wel willen...een babie die zich al meer als 10 minuten zelf kan vermaken en die een uur wakker is zonder te huilen of aandacht te vragen... Je kindje is nog geen 12 weekjes. Ze kan niks alleen. Niet eens anders gaan liggen als ze niet goed ligt. En het enige wat ze kan om jou er van te vertellen dat er iets niet goed is...is huilen. En een uur wakker zijn is best n hele poos voor zon uk. Heb er 3 gehad en mocht bij alle 3 in mn handen klappen als ze niet na 15 minuten helemaal genoeg hadden van alles en wilden slapen. En als dit dan niet lukte...tja...dan maar weer huilen heh. Is dus helemaal normaal hoor! Langzaam aan gaat dit beter worden. Zo rond de 3 a 4 maanden beginnen ze te ontdekken dat ze met die vreemde zwiebel dingen die af en toe voorbij zwaaien en die aan hun vast schijnen te zitten, wat kunnen vast pakken. En dan word het al leuker zonder dat mama wat doet (al blijf je nog heeeeeel lang HET favo speelgoed van je kindje) maar dan nog is dat maar even leuk. en langzaam aan kunnen ze ook langer wakker blijven. Komt vanzelf goed meid. Geniet nog maar even van het aandacht geven en knuffelen...dat verandert nml ook langzaam aan
word ze elke dag gewassen en helemaal aangekleed? mijn zoontje gaat om de dag in badje en word niet altijd opgedofd in kleertje, maar loopt dus wel eens de hele dag lekker in zijn pyama. ligt toch het lekkerst lijkt mij. teveel vermaak maakt ook overstuur, dus 10 min. dit 10 min. dat kan al jankerig maken. probeer 1 ding per dag en dat dan 3 keer ofzo. in ieder geval een ritme dan weet ze wat er komt of gaat gebeuren. ik merk als hij een beetje jammerig word hij gewoon moe is en naar bed moet, in het begin kan het even brullen zijn en denk je dat hij/zij dit niet wil maar wil zch niet overgeven. doorzetten is de sleutel. en ja de hik, dat vinden ze allemaal na een tijdje niet meer leuk is zo zielig, maar dan ga ik op een gegeven moment even met hem rond wandelen. nou hoop dat je kleine meid snel een lachebekkie om alles word, succes
hier ben ik het helemaal mee eens...ik zou echt eens naar de osteopaat gaan...ik ben 2 x geweest en toen was het huilen over.
Noortje, leuke naam.. hi hi.. Mijn vriendin had dit ook bij haar zoontje. Hij bleek kiss-syndroom te hebben. Hoeft niet zo dat Noortje dit ook heeft, kan zo veel oorzaken hebben. Zo lastig te zeggen op die leeftijd. Jammer dat ze het zelf niet kunnen aangeven he? Osteopaat zat ik zelf ook aan te denken. Baat het niet, dan schaat het niet.. Succes met je kleine meid
Ik heb al wat zaken opgezocht ivm Kiss-syndroom en ik herken Noortje daar helemaal niet in! Ze kan haar hoofdje perfect bewegen, dus niet dat ze alleen op één kantje slaapt of zo, ook beweegt ze haar lichaampje goed, ze overstrekt zich niet. Maar goed ik zal ook eens het kiss-syndroom aankaarten bij het CB, we moeten er toch binnenkort naartoe! Jenny: ja ik was Noortje elke dag maar bijvoorbeeld gisteren bleef ze ook in haar pyjamaatje, niet dat ik elke dag helemaal uptut, dat vind ik ook niet nodig. Wilma: dat begrijp ik volkomen dat ze zich moeilijk kan vermaken en dat ze me dat duidelijk maakt door te huilen maar toch: dat moet toch niet zo vol woede zijn :-k Ik hoop echt dat het gewoon betert; vandaag heeft ze toch al minder gehuild, ze heeft nu een nieuw speelgoed aan haar box hangen daar kijkt ze graag naar
Sommige kinderen zijn gewoon veeleisend, wij hebben ook zo'n tante! Die zet het meteen op een krijsen (niet huilen) als haar iets niet aanstaat. Dus zit ze niet lekker: wéééh, en dan heel fel! Even verzetten en het is weer goed! Heeft ze honger? Geen smakgeluidjes maar ineens heel fel beginnen te huilen, we zijn er inmiddels aan gewend Het leukste vindt ze het ook bij ons op schoot als ze wakker is, maar ook daar is ze druk en beweeglijk. Wil vaak een andere kant op kijken en vooral vermaakt worden. Amuseren in de box? Eigenlijk niet. Hooguit een twee/drie keer per dag onder de mobiel. Die momenten bewaren wij voor bij het eten Ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten, ook al vindt ik dat soms lastig omdat ik andere dingen wil/moet doen. Over een tijdje denk ik vast: kon ik dat nog maar weer eens zoals toen...
Dank je voor je reactie, ben blij dat ik niet de enige ben met zo een eigenwijs meisje Vandaag ging het al redelijk goed, vooral nu hier een gekleurde mobiel boven haar park hangt en nu heeft ze ook een caleidoscoop die licht en geluid maakt, daar kan ze echt lang naar kijken!
haha, nee hoor er zijn genoeg babys als de onze Is toch normaal ook voor een baby. Heb haar net een half uur in slaap gewiegd, drie keer opnieuw uit het wiegje moeten halen (wij doen niet aan in slaap huilen), ze is het liefst gewoon bij mama of papa Mooi compliment toch ook of niet? We maken er maar het beste van!
Hi, Ik lees je verhaal wel met een halve glimlach hoor. Ik heb er hier ook een en vanaf het begin zeg ik al: mijn kind huilt nooit. Ze KRIJST Het kan een behoorlijk driftbakje zijn en ook aan -en uitkleden vindt ze niet leuk. Soms kan ze daar al heel woedend om huilen zoals jij omschrijft. Oh god en die hik! Nou dan gaat me er toch een luchtalarm af! Ik dacht eerst dat als ze zo driftig huilt dat er wel iets heel vreselijks aan de hand moest zijn, maar zo huilt ze nu eenmaal. Licht ontvlambaar just like mummy Nou is die van mij nog een stukkie jonger hoor, weet ik ook wel. Maar zij is heel erg nieuwsgierig merk ik nu al. Ze wil niet kroelen na het flesje, nee madame wil rechtop tegen mij aanzitten en met mij rondlopen want dan kan ze alles goed zien! Ineens is ze het dan zat en gaat weer jengelen. Dan weet ik oke bedtijd! Maar soms heb ik nog weleens de neiging om haar teveel te laten doen. Zo van: kindjes van deze tijd zijn gemiddeld een uur wakker, dus moet ze ook dat uur volmaken. slaat nergens op natuurlijk! Nu speel ik er beter op in. In bedje wordt ze ook nog weleens krijsend wakker maar echt om zoiets 'lulligs' als het speentje dat uit haar mond is gevallen Maar wat ik merk is dat als ik heel erg met haar bezig ben, ze dat leuk vindt. Hoe 'wilder' hoe beter. En aangezien ik haar moeheidssignalen nu goed herken, weet ik dat ik wat drukker kan doen en direct naar bed als ze vermoeid raakt. Knuffelen hoef ik echt niet te doen of af te dwingen, gaat niet door! Soms wel maar das 5 minuutjes direct na het flesje. Succes hoor ik hoop dat het goed blijft gaan! Niet echt een tip van me dus, maar vind het leuk om te lezen en te reageren. Geniet van je meisje, ik vind het zelf heel leuk dat mijn meisje zo lekker actief en in zekere zin nieuwsgierig is.
Hmmmm... ben sinds ongeveer half een vandaag bezig om hem in slaap te krijgen.... hij heeft alles bijelkaar misschien anderhalf uur geslapen... De rest huilen, en nog eens huilen... Heb net weer een poging gedaan. Ik zie dat hij doodmoe is maar vecht tegen de slaap, of hij doezelt even weg om na 10 minuten weer wakker te worden. En ja: NU LAAT IK HEM HUILEN! Oordopjes in want eigenlijk kan ik er niet tegen.... Vrijdag voor de tweede keer bij de osteopaat geweest, het weekend ging het heel goed maar vandaag weer helemaal mis.... Ben zelf onderhand ook een beetje aan het doordraaien... Ik wil zo graag eens langer dan anderhalf uur achter elkaar slapen
hier nog zo'n driftig meisje! wat kan ze boos worden om helemaal niets... 's nachts en 's morgens slaapt ze best goed maar dan alleen nog maar hazeslaapjes (al gaat het gelukkig steeds beter) dus dat betekend ook steeds moe als we de fles drinken, maar slapen ho maar, we moeten er gewoon bij zijn! van wie zou ze dat hebben hihi..... gelukkig zijn we niet de enige met zo'n driftkikkertje! groetjes sandy
Hoi Een uurtje wakker per keer is hartstikke goed hoor voor zo'n kleintje. Isis heeft het hier na 1.5 uur ook helemaal gezien en dan gaat ze idd onbedaarlijk huilen. Ik doe haar dan direct in haar bedje en dan gaat ze lekker slapen Succes Liefs v Treintje
Als ze hier dan ook ging slapen Ze wil alles nog veel te graag zien, met als uiteindelijke oplossing: rondlopen en wiegen. Zo wordt ze langzaam rustig. En als ze dan rustig is (lees bijna slaapt), kunnen we haar wegleggen. Maar echt lang of veel slaapt ze nooit, uitzondering daargelaten. Ach, aan de andere kant heb ik een lekker alert kind wat aan de andere kant ook makkelijk een kwartier tegen me aan brabbelt, en das zóóó schattig