Slecht slapen door foliumzuur??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door An79, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    misschien een beetje gekke vraag, maar zou het kunnen zijn dat je slechter slaapt door foliumzuur?? Of andere vitamines die in de Davitamon mama zitten? Slaap echt bagger laatste weken en toen ik mijn capsule 2 keer was vergeten, sliep ik heerlijk. Wel erg toevallig. Heb ook Dagravit gebruikt en sliep net zo slecht. Of is het gewoon toeval en komt het puur door de hormonen?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik slaap zonder de vitamines ook gewoon erg slecht door de hormonen ;). Hoeveel weken ben je zwanger? Als je de 10 weken voorbij bent hoef je niets meer te slikken en daarvoor zou je nog tabletjes met enkel foliumzuur kunnen proberen. Ik had hg, dus heb enkel foliumzuur geslikt tot 10 weken, maar werd van alle vitamines extra misselijk, dus verder niets genomen. Later, toen ik niet zo veel meer hoefde te braken, ben ik wel vitamine d gaan slikken, maar deze tijd van het jaar kun je dat wel weglaten als je tenminste voldoende buiten komt.

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Tegenwoordig word aangeraden de gehele zwangerschap foliumzuur te slikken. Dacht bij de eerste bij 10 weken ook: yes! Klaar met die dingen!
    Tot de vk me vroeg: slik je foliumzuur? Wel blijven doen hoor!
    Kon mn potje weer opzoeken.

Maar ik denk niet dat je er slecht van gaat slapen. Tis wel een echt zwangerschapskwaaltje trouwens. Maar daarnaast ging bij mij 's nachts mijn brein malen over van alles en nog wat. Tja... het is toch een iets wat je hele leven veranderd.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Waarom zou je de hele zwangerschap foliumzuur slikken? Dat is toch puur voor neuraalbuisdefecten? Die is ongeveer af bij week 7, voor de zekerheid wordt dan aangeraden om door te slikken tot 10 weken. Mijn vk vond het prima om te stoppen na die 10 weken in ieder geval. Ik kan ook nergens vinden dat het langer zou moeten, dus dat is dan een heel recente ontwikkeling?

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Foliumzuur is zoiezo goed om extra te slikken en bevorderd ook de opname van ijzer. Ik slik ijzertabletten en moest dit in combi doen met foliumzuur. Hier is het beleid om 9 maanden foliumzuur te slikken.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het slechte slapen is een hormonale kwestie, helaas. Hier in het begin van de zwangerschap heel veel last gehad en vanaf week 30 ongeveer. Het heeft niks te maken met vitaminen of foliumzuur.

Deel Deze Pagina