slecht slapen door onrustige benen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Novy4, 19 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    bah bah .. dit heb ik nog nooit meegemaakt maar kan sinds n week steeds slechter slapen , zie er nu gewoon tegen op om in bed te gaan liggen terwijl ik zo verschrikkelijk moe ben :(
    vannacht van 2 tot 5 liggen draaien en ergeren , toen sliep ik eindelijk bijna werd mijn dochter wakker en kon ik weer opnieuw proberen in slaap te komen :x
    Ik heb heel veel last en pijn van mijn bekken en bovenbenen ,
    zit een slijmbeurs onsteking linker bovenbeen , en de pijn van mijn bekken straalt uit naar mijn bovenbenen waardoor ik op geen enkele manier in slaap kan komen of door slapen als ik eindelijk in slaap gevallen ben . ik blijf mijn benen maar bewegen omdat het zo rottig aanvoelt , voelt niet als kramp of spierpijn maar heeel zeurend gevoel herkent iemand dit en weet wat je er nog aan kan doen ?
    Ik ga nu proberen te gaan slapen met een paracetamol maar daar houd ik niet zo van eigenlijk :)

2. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Volgens mijn tante een bruine boterham met kaas eten voor je naar bed gaat. Dit gielp bij haar.

Sterkte ermee.

3. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Magnesium citraat of magnesiumstearaat. Kussen onder je voeteneind.

4. momo83

momo83 Bekend lid

17 jan 2015
    626
    0
    0
    Onrustige benen komen door magnesium gekort. Slik je van die zwangerschaps vítamines?

Ik heb er ook last van de ene nacht erger dan de andere. Bij mij het ook een rondje lopen voordat je gaat slapen.

5. Mixalot

Mixalot Lid

26 apr 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook ontzettend last van, en ik ga nu net het derde trimester in, waarin het schijnbaar het ergst wordt. De oorzaken, heb er lang naar gesurfd op internet maar zijn niet eenduidig. De oplossingen dus ook niet... Heb ook wel eens een paracetamol genomen maar het helpt niet echt en ik hou er echt niet van om iets chemisch in te nemen nu. Rekken en strekken, overdag bewegen of juist niet bewegen, ik zie het verband niet ik probeer vanalles. Suiker eten / drinken (vooral na de middag nog) lijkt het wel erger te maken bij mij. Ik zat er net weer over te zoeken: en nu probeer ik dit RLS sokken - Stringenergy, ik had er nog nooit van gehoord haha, maar ik ga het toch proberen :)

6. EsmayFleur

1 mei 2015
    85
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Hier ook onrustige benen nu 25 weken zwanger wat bij mij heel goed helpt is onder de douche staan eerst lekker warm water over de benen en goed masseren daarna koud water en erna weer warm water beetje masseren daarna weer koud water en dan weer warm water een paar keer herhalen. Dan trek het meestal bij mij goed weg. En anders plat liggen en tenen wiebelen. Bij mij werk dit goed misschien heb je er wat aan.

7. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    nou ik heb vannacht iets beter geslapen , ingebouwd tussen de kussens en voeten iets hoger , ging het wel maar werd weer zo stijf als n stalen balk wakker ... zucht hihi

Kuitkrampen heb ik gelukkig niet gehad tot nu toe , en die sokken .... jaaaa vind 39 euro voor sokken beetje veel hoop voor je dat ze werken Mixalot

8. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Herkenbaar. Bij mij is het magnesium tekort. Kan je kopen de de natuurwinkels. Blauw met witte doos, kost ongv 15 euro. Ik mag er 2 per dag maar neem er 1 s avonds na het eten.

9. Puck123

Puck123 Bekend lid

22 dec 2014
    582
    291
    63
    Bij mij was het ook over toen ik magnesium tabletten ben gaan slikken. Wat een uitkomst! Ben ze 1x vergeten en had gelijk die avond weer last..

10. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Ik heb bij beide zwangerschappen ook heel erg last gehad van onrustige benen! Zo vervelend, benen ging ook echt alle kanten uit!
    Zou inderdaad komen door magnesium te kort, een week geslikt, maar hielp hier niet voldoende en mijn darmen reageerde daar ook erg op!
    Hier hielpen de wissel douchen koud/warm ook het beste!

11. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Promagnor is een wondermiddel hiervoor!

12. boekjelezen

2 jul 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als magnesium slikken niet werkt kun je ook magnesium zalf of olie gebruiken op je benen. Reageren de darmen en maag er ook niet op. Dit werkt bij mij goed.

13. Mixalot

Mixalot Lid

26 apr 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    OK - de RLS sokken helpen dus echt totaal... niet. Ik ben magnesium gaan innemen en dat lijkt soms te helpen maar het blijft 50 / 50 aan redelijk goede en slechte nachten wat betreft rls.

Deel Deze Pagina