Hallo meiden,(en misschien wel mannen ) Mijn dochtertje is bijna 11 maanden en slaapt elke nacht bij ons in bed,ik heb toen het uit was met mijn vriend,haar bij mij in bed laten slapen voor een periode van 2 maanden.Daarna wou ze natuurlijk niet meer in haar eigen bedje slapen en heb ik alleen maar gekrijs als ik wil dat ze in haar eigen bedje gaat slapen. Ik heb het zelf zo verprutst maar wil eigenlijk weer dat ze in haar eigen bedje gaat slapen omdat het beter is voor haar zelf maar ook voor mij omdat me vriend en ik weer bij elkaar zijn. Hebben jullie dit probleem ook? En zoja wat doen jullie eraan,hebben jullie dit probleem niet,wat kan ik het beste eraan doen?
Wij hebben dat in het begin gehad. Kate is prematuur geboren en wou alleen slapen op mijn buik. Ik had toen gelezen dat het wiegedood kan veroorzaken en heb haar radicaal in haar eigen bed laten slapen. Het was even huilen, maar naar een paar nachten zijn ze het wel weer gewend. Het is even doorbijten meid!
ja dat klopt ja,op het consultatiebureau zeggen ze dat het met deze leeftijd een week duurt voordat ze gewend zijn in hun eigen bedje te slapen,maar dat huilen gaat zoo door mijn hart heen dat ik het een half uurtje volhou,ik heb ook al geprobeerd haar gewoon in te laten slapen bij mijn in bed en haar dan over te leggen,maar of ze word meteen wakker of ze word s nachts wakker en wilt dan niet meer slapen tot ze bij ons ligt. Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik zenuwachtig word als ze zo lang en zo hard huilt,dus ik vind het echt heel moeilijk om die switch te maken.
ik lees even mee... heb dit probleem momenteel ook... kleine wil alleen tussen ons in slapen en eigen bedd pff alweer ruim een week terug...
hahaha sorry ben blij dat ik dus niet de enige ben met dit probleem. Het liefst willen die kindjes ook nog dat we ernaast blijven liggen maar ik ga natuurlijk niet om half 9 al slapen,dus soms word ze ook nog even wakker om te kijken of we er wel naast liggen,mocht dat niet zo zijn ja hoor madame blijft wakker en wilt niet slapen tot we erbij liggen. Pff heb ik haar nou zo verwend of is dat weer een fase?
Ehm als ik het nu even door de ogen van je meisje bekijk: je slaapt altijd lekker bij je mama in bed, en dan ineens zomaar moet je alleen op een kamertje liggen Vind de overgang nogal groot eerlijk gezegd. Kun je het niet geleidelijker laten verlopen. Bijvoorbeeld eerst in haar bedje bij jou op de kamer en dan op haar eigen kamer. Of bij haar blijven tot ze slaapt en dat steeds verkorten. (Ik verzin zo snel maar wat hoor.)
' Ik heb volgens mijn nergens neergezet dat het erom gaat dat ze naar haar eigen kamertje moet! Ik heb het erover dat ze in haar eigen bedje moet en die staat toevallig ook bij ons op de kamer,maar ook dat doet ze niet.
wat ze zou kunnen proberen, is eerst haar laten slapen in een campingbedje bv...en deze steeds verschuiven richting haar eigen kamertje...en dan op een gegeven moment van dat bedje naar eigen bedje... of de kiekeboe methode wellicht eens proberen?
ja kiekeboe doe ik sowieso heel vaak met haar,alleen ik weet gewoon niet hoe ik die periode moet overbruggen wanneer ze zo huilt omdat ze bij ons in bed wilt. Ik word daar zo zenuwachtig van,en voel me dan zo'n slechte moeder als ik haar daar laat staan huilen met dikke tranen over de wangen,dat hou ik een half uurtje vol en dan red ik het niet meer.
lovelygirl ik denk dat het nog moelijk gaat worden haha.... ik kan ze ook niet lang laten huilen en heb het geprobeert maar slapen ho maar... dus nog even wachten op de gouden tip
Ze kan vanuit haar bedje naar ons kijken en ons zowat aanraken,nee ook dat doet ze niet,ze is een slimme hoor En ja ik denk dat het inderdaad moeilijk word ja,ik denk maar dat ik wacht tot ze een jaar of wat is dan kan ik haar chanteren met, als jij vannacht in je eigen bedje slaapt mag je morgen een mooi cadeautje van mama uitzoeken in de winkel. Misschien lukt het dan haha... Misschien trapt ze daar in...
Ik denk toch dat je dan gewoon eens de 10 minuten regel moet toepassen...Het is echt volhouden maart werkt wel...dus in eigen bedje...Begin de dag al meteen dat je haar verteld dat ze vanavond in haar eigen gaat slapen en dat papa en mama in hun eigen bedje zonder haar gaan slapen...Gewoon ene paar keer herhalen op een dag..En dan wanneer het bedtijd is, muziekjes aan boekje voorlezen en dan weltrusten...na 10 minuten huilen er even heen, geen oogcontact makenaai over bol en nogmaals álleen weltrusten zeggen...na 10 minuten weer er heen en nu alleen een aai over de bolletje, en dit dan volhouden...je bent zeker wel 3 nachten bezig denk, en heb je dus totaal geen slaap maar succes gegarandeert!
dat is ook een hele goeie methode,maar is het slecht van mij dat ik dat heeel moeilijk vind om toe te passen. Als ik het bij een ander kindje zou moeten doen zou ik er geen problemen mee hebben,maar om me eigen kind nou zo lang te moeten laten huilen. En ja ik wil het echt graag,dus ja ik moet er ook echt wat voor doen,en ophouden met zeuren dat het zo moeilijk is maar ik vind het ook zo moeilijk hahaha
ik heb van de week toevallig het topic geopen met eigen schuld maar nu? ik ben nooit een voorstander geweest om ee kindje bij je in bed te laten slapen(begrijp je situatie kmaar al te goed hoor) hoe moeilik ik dat soms ook vind dus ben ik begonnen met hij beneden in slaap te wiegen en dan slapend weg te te leggen, gevolg dus dat ik haar niet meer zo na de fles weg kan leggen en dat leverd de zelfde drama's op die jij nu hebt huilen huilen en nog eens huilen en ja ook ik ben heel zwak daarin want kan haarnietlaten huilen wat ik dus zeggen wil is hou ook dat topic in de gaten misschien dat daar iets bij staat....
lovelygirl, anders hanteer je de regel om de 5 minuten? en eventueel steeds een minuutje langer zodat het voorjezelf ook makkelijk wordt...
Waarom vind je jezelf zwak dat je je kleintje niet wilt laten huilen Gipsy? Ik vind het heel normaal eerlijk gezegd. Ik kan me totaal niet vinden in de methode van die 10 minuten. Nogmaals, deze kindjes zijn al tijden iets gewend en dan kun je niet van ze verwachten dat ze ineens zonder te protesteren iets anders accepteren. Zeker niet wat de nabijheid van ouders betreft. Nog even proberen mee te denken. heb je al geprobeerd om het geleidelijk te doen? Dus eerst haar wel in jullie bed in slaap te laten vallen en op het moment dat ze slaapt haar overhevelen naar haar eigen bed? Dan als dat een paar keer goed gaat haar overhevelen op het moment dat ze bijna in slaapt valt? En zo verder tot je haar gewoon in bed kunt leggen? Wij hebben dat zo toegepast toen ons zoontje gewend was geworden om op onze schoot in slaap te vallen. Wij wilden hem ook niet laten huilen. Wel moet je er een paar weken voor uittrekken, het lukt niet in een paar nachten...
Die 10 minuten regel werkt alleen als je er achter kan staan. En je bent zeker niet zwak dat je je kindje geen half uur kan laten huilen. Ik zou het gewoon blijven proberen lukt het niet dan gewoon lekker bij jou in bed. Marijn huilt ook als hij naar bed moet maar gelukkig maar een paar minuten. Ik heb hem nooit langer als 10 minuten laten krijsen/huilen.