minimum aan voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door missm, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    hallo,

mijn meisje is net twee maanden. Op internet lees ik alleen over het maximum aan voeding maar niks over het minimum. Graag zou ik willen weten wat een baby minimaal moet drinken. ik neem aan dat hier ook een berekening voor is. ik heb namelijk het idee dat mijn meisje vrij weinig drinkt. Maar niet te weinig. Ik zit er echter sterk over te denken om johannesbroodpitmeel te gebruiken omdat haar voeding continu omhoog komt. soms zelfs na twee uur maar ik begreep dat ze hierdoor ook minder kan gaan drinken. ik wil voorkomen dat ze onder het minimum komt en als ze hier al tegen aan hikt wil ik de johannesbroodpitmeel niet overwegen.

alvast bedankt

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Missm,

Het ene kindje is hongeriger dan het andere kindje. Wat je kunt aanhouden is per kilo lichaamsgewicht, 150 ml voeding. Op deze manier weet je hoeveel jouw dochtertje ongeveer nodig heeft.

Groet,
    Anne

3. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    ok die berekening heb ik ook gemaakt en kom dan uit op 795. maar ik hou het bij en kom dan over het algemeen uit op 610 wat ze totaal drinkt op een dag. is dat dan niet veel te weinig?

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Missm,

Op zich is het niet erg als een kindje iets minder drinkt, als hij of zij maar goed groeit.

Mocht je je hierover zorgen maken, dan adviseer ik je om even contact op te nemen met het consultatiebureau. Zij hebben
    jouw dochtertjes groeicurve inzichtelijk.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina