Slecht slapen door te veel voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Simone84, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simone84

Simone84 Lid

18 mrt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 2,5 week valt steeds slechter in slaap na de voedingen. We zijn deze week verhoogd met voeding iom cb. Ze weegt 3855 en krijgt nu 6x 120/4
    Sinds deze verhoging is ze onrustiger na het voeden en geeft ook meer terug. Eer dat ze dan weer eens slaapt zijn we gauw 1,5 uur verder.
    Is het verstandiger om toch weer terug te gaan naar 90/3 of kan het geen kwaad dat ze langer wakker is?!
    Wellicht hebben jullie tips/ideeen voor me :)

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Als je het idee hebt dat ze teveel krijgt ( wat misschien ook blijkt omdat ze terug geeft) zou je ook wat minder kunnnen geven.
    Je kan het ook langzamer ophogen. Dus even wat weggieten tot 110cc ofzo.

3. Simone84

Simone84 Lid

18 mrt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk inderdaad dat ik wat minder ga proberen. Nadat ze eindelijk in slaap is gevallen na de voeding van half 7 hebben we haar om 11 uur maar eens wakker gemaakt voor een volgende fles. echter hield mevrouw het bij 75 ml voor gezien omdat ze lekker door bleef slapen.
    We puzzelen maar gewoon verder :)

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik zie nu trouwens dat je kindje pas 2,5 week is. Ons meisje heeft tot 4 weken fkesjes gekregen van 90/3.

5. Beeby

Beeby Lid

20 mrt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat 120/4 nog teveel is voor haar in 1 x. Mijn zoontje is nu 9 weken oud & die krijgt 7 x op een dag 120/4. We gaan overigens nu wel overstappen naar 150/5. Maar denk indd dat ze onrustig slaapt doordat ze te vol zit. En ik heb het zelf ook meegemaakt toen ik net met FV begon, toen gaf onze kleine ook elke keer wat terug. Flesjes minder vol gedaan en toen werd het gelijk veel beter. En ze reken het aan kg gewicht x 150 en dat aantal moet je dan over 24 uur verdelen. Dus dat zal 4 x 150 = 600 zijn. Die 600 ml verdeel je weer over di9e 6 flesjes. Dus 90/3 zal indd genoeg zijn. Succes ermee!

6. Simone84

Simone84 Lid

18 mrt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minder volle flessen gaat goed, niet tot nauwelijks teruggeven. Alleen nu valt ze ook niet super in slaap, nu nog honger?!
    Bij de grote flessen geeft ze niet aan dat ze vol zit, niet wegkijken of speen uitspugen. Dus ik vind het erg lastig om door te krijgen wanneer onze meid verzadigd is.

7. Beeby

Beeby Lid

20 mrt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is het een idee om de flessen in 2 x te geven? Wij doen dat hier ook. Geef eerst de ene helft en laat hem dan nog even rechtop zitten en boeren. En dan 10 min. later ongeveer geven we de andere helft.

8. Simone84

Simone84 Lid

18 mrt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal dat ook eens proberen, ervaring met een kleine tussenstop is dat mevrouw in slaap valt en dan niet meer wakker te krijgen is. Wellicht als we haar echt 10min wakker houden dat het dan beter gaat.
    Ik schrijf nu ook elke keer op wat ze gedronken heeft, hoe ze slaapt etc. Het begint me nu op te vallen dat vooral na de ochtend voeding veel onrustigheid is en dat de nachtvoeding wat meer knuffeltijd nodig heeft voordat ze weer in slaap valt.
    Volgende week gaat het vast alweer beter, maar het is erg handig om zo wat tips te krijgen :)

9. Beeby

Beeby Lid

20 mrt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kont tussendoor verschonen een idee om haar wakker te houden? Eerst goed laten boeren en rechtop houden en dan kont verschonen om haar wakker te houden? Dit is namelijk allemaal echt heel herkenbaar hier;) Inmiddels hoeven we hem niet meer wakker te houden, want hij raakt er al aan gewend om meer te gaan drinken.

10. Simone84

Simone84 Lid

18 mrt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn inderdaad begonnen om halverwege even de luier te switchen. Dit werkt opzich wel! Vandaag nog even telefonisch met cb gesproken omtrent de hoeveelheid voeding. Blijkt dat haar collega toch een misrekening had gemaakt... Goed we gaan de nieuwe hoeveelheden proberen!

Deel Deze Pagina