Hier was met 18mnd de fase gekomen dat G toe was aan dr normale bed. Die kwam met slaapzak en al parcours style dr bed uit. Tot dr 3e ging t verder goed nadat ze dr bed had. Met net 3 had ze ziekenhuisopname en medicatie gekregen en vanaf dat moment was onze luxe editie slaapster veranderd in een slaapdrama. Sindsdien is t bagger, ene periode meer dan de ander tegenwoordig. Momenteel is t weer onrustig, niet dat je achterhaald krijgt WAT er is maar je merkt dat ze naast iemand wil liggen. Dan komt ze ook gewoon naast een van ons liggen. We gaan er maar in mee, en met haar heb ik vanavond bijv. de afspraak dat ik mn dingen even afmaak (huishouden/breiwerk/studie) en dat ik dan naast dr kom liggen. Bed staat al uitgeschoven naar 2 pers. en we houden ons aan die afspraken dus daar heeft ze dan ook rust van. Mama denkt: Het komt toch, dan liever op mijn voorwaarden.
Ik moest ook meteen denken aan de oren. Ook omdat je dat draaien met het hoofd omschrijft. Inderdaad doorverwijzing KNO vragen.
het gaat inmiddels een stuk beter dank je. niet naar dokter geweest. ook geen vermoeden van problemen met oren. gister heeft hij zelfs doorgeslapen (tot 5.10 maar toch)! we hebben zijn bed wel voor de zekerheid schuin gezet, maar heb toch het idee dat het meer een sprongetje of regressie oid was dan iets medisch. bedankt voor vragen!
Mijn kinderen waren allemaal slechte slapers, maar mijn dochters zijn ook vroeg gestopt met overdag slapen. Dat begon te rommelen vanaf 18 mnd. Paar weken nachtelijke drama's, dan weer paar weken beter, en toen weer opnieuw gedoe. Ik heb toen ook stelregel gehanteerd, nachtelijk spoken (wakker liggen) betekend korter slapen overdag. Ik hield max 1 uur aan en tegen de tijd dat ze 20-22 mnd waren gingen ze middagslaapjes overslaan. Dan heb je nog een paar maanden een beetje overgangsfase dat ze soms onhandig toch ergens in slaap vallen, maar dat gaat ook weer over. Ik had nooit gedacht dat dit zo 'vroeg' kon, aangezien mijn zoon tot 4,5 jaar in middag sliep, maar zo was het nu eenmaal. En ik kwam er achter dat mijn kind ook echt niet de enige was... Helaas heeft slecht slapen jaren gespeeld hier, vooral vanwege prikkelgevoeligheid. Echt beter werd het hier vanaf jaar of 4 (of met medicatie, maar dat is dan vanwege diagnoses).
Onze zoon was met die leeftijd onmogelijk. De dag was voor hem altijd te kort. Voor mij mega lang. Hij was ergens rond 5 en 6 wakker ondanks hij midden in de nacht 2/2.5 uur spookte. Huilden omdat hij eruit wou. We zijn toen af gaan bouwen met het middagslaapje. Overdag meer gaan wandelen. Als je veel deed op een dag sliep hij beter. We hebben een kind wat weet wat hij wil, die weinig slaap nodig heeft en zeer leergierig is. Daarom heb ik meer slaap nodig