Slecht slapen einde zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rabi, 4 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Verschrikkelijk dat slechte slapen.. Ik ben normaal al een slechte slaper maar nu in de zwangerschap is het nog dramatischer.

    Hier ook gewoon midden in de nacht klaarwakker, of wel moe zijn maar niet meer in slaap kunnen vallen. 2 tot 3 keer per nacht moeten plassen. Of een hyperactieve baby :rolleyes: maar ondanks dat ze me uren wakker kan houden, vind ik het wel echt genieten!

    Gelukkig kan mijn man meestal 's ochtends onze andere twee kids doen en hoef ik er niet op tijd uit en kan ik blijven liggen. Als ik er wel uit ga als de wekker gaat, dan pak ik in de middag nog een paar uurtjes slaap.
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.977
    17.016
    113
    Vrouw
    Dat is zeker waar, maar het gaat bij mij echt om het in slaap komen. Soms lig ik maar te draaien en te draaien en geen één houding ligt lekker... ik weet dat er nacht voedingen gaan zijn. Maar gewoon weer normaal in slaap kunnen komen en op m'n buik kunnen liggen, daar zie ik echt naar uit
     
  3. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Dat gaat gelukkig wel gebeuren! Wat gaat dat weer heerlijk zijn. Komt goed! Sterkte nog even.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  4. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Nou ik lag best lekker te slapen vannacht totdat de baby flink ging bewegen en ik een mega steek kreeg bij mn baarmoedermond (alsof ie met zn vuist in mn vagina stompt :D), en sindsdien niet meer geslapen. Nu 2 uur geleden. Gaap!
     
  5. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    doe met je mee hoor.... zou graag nog even willen slapen maar t zit er niet in....
     
  6. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Gezellig :|o_O:D
     
  7. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Oh my God zo herkenbaar. Ik vind dit by far de meest vervelende kwaal. Op een gegeven moment lag ik echt nachten wakker en heb ik 2 keer in het ziekenhuis bijgeslapen door middel van een slaapinjectie. Dat was echt heerlijk en schijnt best vaak te gebeuren dus ik zou het even aankaarten bij je verloskundige. Zeker als je bijna moet bevallen want dan wil je niet oververmoeid zijn. Sterkte!
     
  8. Luddewutje

    Luddewutje Actief lid

    19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    Hoi,

    Ik ben altijd een slechte inslaper en wordt dan ook gerust een paar keer wakker. Dat erop focussen en dat het dan nog erger wordt herken ik uit duizenden. Wat mij helpt is afleiding. Tegen jezelf zeggen 'accepteren' lukte mij niet. Mijn holy grail is luisterboeken en podcasts. Die cadans van de stemmen brengt me dus in slaap en omdat ik me niet hoef te concentreren op het slapen zelf, neemt dat ook de frustratie weg.

    Verder helpt het mij ook om 's avonds te wandelen na het avondeten, maar ik weet niet hoe makkelijk dat nog gaat voor je? Maar de lichaamsbeweging, frisse lucht (en afwezigheid van blauwe schermen) helpen mij.

    Overigens schijnt slapeloosheid tijdens je zwangerschap heel normaal te zijn. Niet alleen door lichamelijke ongemakken, maar ook door je hormonen. Ben je straks alvast getraind voor je baby :-D
     
  9. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik heb geen tips helaas maar herken het wel! Ik sliep de laatste weken bij de 3e maar 2/3 uurtjes.. soms maar 1 uur.
    Volgens de verloskundige was dit heel normaal. Als ik smiddags wel kon slapen moest ik dat doet, dat lukte dus wel.. dus als je smiddags kunt slapen dan gewoon doen!
     
  10. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Overdags slapen lukt me op moment ook niet meer zo goed helaas, maar ik rust wel bewust veel. Daarmee gaat het wel enigszins. Leuk bedacht van moeder natuur. ;) Mijn verloskundige zei inderdaad ook dat het er echt bij hoort.
     
  11. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Hallo dames allereerst heel herkenbaar! Een week terug is mijn dochter geboren, moet zeggen de nachten zijn er nog niet beter op geworden haha. Maar nu ligt ze tenminste op mijn buik ipv erin ;)

    Mijn tips, misschien helpt dit iemand. Een banaan eten. (Tip van mijn oma die vaak slecht sliep). Schijnt een bepaald stofje in te zitten wat helpt met inslapen. Had er standaard eentje op mijn nachtkastje.
    Tweede tip: rescue remedy nacht spray.
    Gewoon te koop bij drogist. Mij hielp dit ook vaak bij het inslapen.
    Derde tip: een orgasme!! (Ja beetje gek misschien om te zeggen). Maar als ik erg last had van rusteloze benen, onrust of echt klaarwakker was. Dan ja, was dit mijn laatste redmiddel!
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  12. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Die banaan ga ik vanavond proberen haha
     
  13. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    En werkte het?? Bij mij niet altijd hoor. Maar er zaten nachten tussen dat ik na mijn banaan zo in slaap viel:D
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  14. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Haha geen idee, moet het vanavond nog proberen ;)
     
  15. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    O ja sorry! Eet smakelijk alvast ;)
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  16. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Ik herken dit zeker, ik slaao ook heel erg slecht. Ook deels van de pijn in mijn rug en de maagzuur. Ik ga nu savonds naar mn bed en neem eerst een paracethamol. Plus een warme kruik mee voot in mijn rug en een voedingskussen om me heerkijk in te nestelen. Die laatste 2 deed ik voor de paracethamol ook al. Nu met heb ik het idee dat ik rustiger in slaap. En daardoor het eerste deel van de nacht ook een betere nacht draai.
     
  17. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Een banaan ja? Haha nog niet eerder gehoord! De truc van het orgasme gebruik ik vaak overdags, dat helpt vaak wel ja :D

    Ik heb de afgelopen twee nachten niet wakker gelegen! Jeej! Duurde wel steeds even voordat ik insliep maar zo’n wereld van een verschil om niet ‘s nachts 3 uur lang wakker te liggen! Voel me direct een stuk energieker.
     
    margarethd, linkiepinkie en Mama to B vinden dit leuk.
  18. Mama to B

    Mama to B Fanatiek lid

    22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Zoooo herkenbaar! Hier ook! Voornamelijk wakker om te plassen en van de pijn in bekkengebied. Erna heel moeilijk in slaap komen omdat ik zo een rusteloze benen heb. Laatste tijd vaak van wanhoop rondjes gaan lopen!
     
  19. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Rusteloze benen is zoooo irritant he! Ik had er nog nooit van gehoord tot mn zwangerschap. Gelukkig gelijk na de bevalling over!
     
    Mama to B vindt dit leuk.
  20. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Oh ja ook herkenbaar die benen en dan ‘s nachts gefrustreerd rondjes lopen!

    Hier weer een gebroken nacht o_O Voel me ook een beetje hyper tav dat de bevalling nu echt wel dichtbij komt. Zo spannend wanneer hij komt, hoe de bevalling gaat en hoe het is om hem in mijn armen te hebben!
     
    Mama to B vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina