Slecht slapen en darmpje baby 3 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kaat1984, Jun 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

Mar 9, 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    #1 Kaat1984, Jun 14, 2016
    Last edited: Jun 14, 2016
    Hoi,

Ik weet het even niet meer met onze kleine meid. Ze is nu drie maanden oud en een ontzettend lief meisje. Alleen is ze zo’n slechte slaper.

De eerste weken heeft ze bij mama geslapen ’s nachts (met de oudste goede ervaring mee), dat ging prima en sliep ze goed. Op enig moment ben ik haar in het wiegje gaan leggen na de 23.00 voeding. Dat gaat verder ook prima en ze slaapt dan ook verder. Alleen wordt ze dan na 1,5 uur alweer wakker en heeft dan haar speen nodig (die ik haar dan geef). Ze valt dan tussendoor wel weer eventjes weg, maar dat is maar van korte duur. Op een gegeven moment haal ik haar maar uit bed en geef haar BV, dan valt ze naast me weer in slaap en kan dan ook best 4 uur achter elkaar slapen. Heel fijn voor haar alleen mama doet haast geen oog dicht en mijn rug staat bijna krom van het in 1 houding liggen.

Buiten het feit dat ze dus heel snel weer wakker is heeft ze ook heel vaak last van haar darmen ’s nachts. Waarom ’s nachts geen idee. Overdag heeft ze dat ook wel, maar meestal ’s nachts. Dan krijgt ze denk ik kramp, hoor ik windjes, scheetje e.d. en poept ze meestal. Ze wordt dan natuurlijk wakker omdat ze last heeft van haar ontlasting.
    Toen ze ongeveer 6 weken was leken de krampjes weg te zijn. Met 8 weken heeft ze in het ziekenhuis gelegen i.v.m. blaasontsteking. Hiervoor heeft ze antibiotica gehad. Ik heb het idee dat het na de antibiotica weer erger is geworden.

Wat ik ook nog kan vermelden, maar heeft er denk ik niets mee te maken. Ze heeft een beetje spruw in haar mondje. Hiervoor is ze al twee keer behandeld toen was het over. Ze heeft er met drinken en zo verder geen last van. Althans ik merk er niets van. Nu heeft ze de spruw alweer 2 weken, maar ze behandelen nu niet meer ivm geen last.

Een heel verhaal, maar ik weet even niet meer wat ik er mee moet. Ik slaap al bijna 3 weken amper ’s nachts en overdag kan ik ook niet even gaan liggen. Weet ook wel dat dit erbij hoort, maar nu ik weer aan het werk ben zou een beetje slaap hier en daar wel fijn zijn. En vooral slaap voor mijn dochtertje, overdag slaapt ze ook al niet veel, dus ’s nachts slapen is echt wel nodig voor d’r.

Veel mensen zeggen inbakeren, maar ze staat op het punt om te gaan duimen (had onze oudste ook). Dan vind ik inbakeren ook niet handig want dan kan ze niet duimen en ze heeft de zuigbehoefte echt nodig om in te slapen. Weet ook even niet wat ik met het darmen verhaal moet en of ik er iets mee moet. Of dat het gewoon z’n tijd nodig heeft dat de darmpjes rijpen. Ik ben het even kwijt, dus tips e.d. zijn welkom J

2. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Onze meid had sinds 6 weken ook geen last meer van krampjes.
    Sinds 2 weken ook meer last van krampjes. Bij mij is denk ik de oorzaak het rotavaccin. De antibiotica kan idd een oorzaak zijn...

Hier ook in het begin bij ons geslapen. Daarna in eigen bedje.
    Hier gaan de nachten op en af. Als ik merk dat slapen in eigen bedje niet meer gaat, leg ik ze bij mij anders slpen we niet meer.
    Ik heb gelukkig geen last van mij rug. Als ik merk dat ze goed slaapt en probeer ik mijn arm onderuit te halen en mij beter te leggen maar heb helaas geen tips :(

3 maand is bjkbaar een moeilijke leeftijd...

3. Clau83

Clau83 Niet meer actief

Misschien probiotica een idee. Voor ondersteuning van een gezonde darmflora. Bijv.Orthiflor start. Ik gebruik voor mijn zoon de Junior variant ivm peuterdiarree en helpt erg goed!

4. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

Mar 9, 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Hoi Annelke,

Het is wat met die kleine mensjes. Het gaat echt over, maar ben nu zo moe dat ik het ook even niet meer weet.

Als ik haar 's nachts voed dat valt ze naast me in slaap en laat ik haar ook vaak liggen. En dan slaap ik hier en daar ook nog wel wat. Maar omdat je niet echt goed kunt gaan liggen is dat niet altijd fijn voor mijn rug.

3 maanden is inderdaad een lastige periode. Wat ik me van de oudste kan herinneren is dat die met 4 maanden goed sliep, dus het zal echt wel goed komen haha. Kan het me ook niet precies meer herinneren hoor, dat zal wel met een reden zijn ;);)

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Als je het gevoel hebt dat het begonnen is na de antibiotica, is probiotica waarschijnlijk een goed startpunt.

6. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

May 17, 2016
    1,995
    273
    83
    Ik zou ook probiotica gaan geven. Hebben wij ook gedaan op advies van de osteopaat. En wij hebben een tijdlang infacol gegeven voor elke fles. Waren gestart met sab simplex (in duitsland te krijgen), maar die hielp niet echt. Infocol werkte beter. En bronwater ipv kraanwater. Vanalles om die darmen rustiger te krijgen.. Hier is het toen wel gelukt. Maar super vervelend voor zowel jullie als de kleine :(

Inbakeren kun je proberen, misschien dat iemand in je omgeving een doek heeft die je kunt lenen? Merk je met inbakeren geen verschil, kun je er dan ook meteen mee ophouden zonder dat je 50 euro hebt uitgegeven aan zo'n doek.

Je schrijft dat je weer werkt. Is ze dan bij kdv/gastouder/opa en oma? Slaapt ze daar ook slecht overdag?

7. Valenti

Valenti Actief lid

Feb 11, 2013
    457
    15
    18
    Hier ook een baby van nu 3,5 maand en ook weer wat meer krampjes. Het sabbelen op de handen lijkt de oorzaak nu te zijn, daarbij komt vast een hoop lucht binnen.

Ik vooral even inhaken op je spruw verhaal. Onze man heeft het ook gehad en hapte door de spruw vaak opnieuw aan en klakte met zn tong. Dat zorgde ook voor meer lucht binnen en dus extra krampjes. Dus misschien toch nog even ermee naar de ha. wij hebben overigens uiteindelijk ook iets anders tegen spruw gekregen, die nystatine werkte voor geen meter. Diflucan deed goed zn werk en het was in 7 dagen weg.

8. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

Mar 9, 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Hebben jullie probiotica gebruikt op advies van HA? Of zelf mee gestart. Heb HA gebeld, maar die adviseert niks te gebruiken!!

Op KDV oefenen ze ook in bedje, dat gaat soms goed. Ze kan daar in een hangmat slapen en daar slapen alle kleintjes heel goed in. Zij ook. Dus daar slaapt ze overdag wel. Bij opa en oma hetzelfde als thuis hazenslaapjes. En soms zoals thuis ook wat langere tijd.

Ik ken wel iemand die een pukkababy heeft, dat zou nu nog wel kunnen helpen. Moet nu toch nog telkens naar boven om de speen er terug in te doen. Mocht het duimen doorzetten, dan gaat ze maar fijn duimen :).

9. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

Mar 9, 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Mijn dochter heeft een speen en probeert te duimen. Weet niet of dat voor extra lucht zorgt.

Wat betreft de spruw ze hapt niet opnieuw aan en klakt ook niet met haar tong. Vorige keren deed ze dat wel en toen met Nystatine behandelt. Heeft ze nu twee keer in korte tijd gehad, omdat ze er geen pijn van heeft krijgt ze nu niks meer.

10. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Probiotica was hier op advies van de kinderarts. Kan helemaal geen kwaad, dus ik kan me niet inbeelden waarom je huisarts dat zou afraden.

11. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

Mar 9, 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Dan begrijp ik ook niet waar ze dat afraad. Ik moet binnenkort op controle bij de kinderarts ivm haar opname voor blaasontsteking. Zal ik het daar nog eens vragen.

12. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,191
    823
    113
    zeker doen! antibiotica breekt de darmflora af. daarvan kunnen ze dus erge darmkrampjes krijgen! Diarree is niet voor niets een bijwerking van antibiotica. Onze zoon van 8 maand heeft sinds ie 6 weken is probiotica gekregen bij een antibiotica kuur en daarna nooit meer gestopt met probiotica. Ik heb t idee dat ie er enorm wel bij vaart....Hij is nadien ook nooit meer ziek of zelfs snotterig geweest.

onze dochter werd vaak in januari/februari 3x ziek achter elkaar en in oktober/november ook 3x. verkouden/keelontsteking/griep achter elkaar. Sinds oktober krijgt ze probiotica en ze is de hele winter maar 1x beetje snotterig geweest en verder kerngezond!
    Daarnaast is haar buikpijn ook weg (kreeg ze vaak als we een verjaardag hadden gehad of een dag iets anders dan volkoren brood of na het eten van appels)

maar dan wel echt orthiflor start of probactiol geven. Heb weleens gehoord dat er in Belgie bij een antibiotica kuur ook probiotica gegeven werd...

13. Diz

Diz Actief lid

Oct 9, 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Naast de veel gegeven tip probiotica raad ik je aan ook eens naar een osteopaat te gaan.
    Heeft voor ons meisje goed geholpen, na het bezoek aan de osteopaat en gestart te zijn met orthiflor start hebben we een heel ander kind.

Share This Page