Welk fietsstoeltje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juf21, 8 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Hoi,

Wij willen binnenkort graag gaan fietsen met onze zoon, maar er is zoveel keuze aan fietsstoeltjes...

We willen graag een stoeltje voorop. Het liefst eentje die makkelijk te verwisselen is, zodat zowel papa als ik op onze vrije dagen met hem kunnen fietsen. Wat zijn belangrijke tips om op te letten? Welke raden jullie aan? Bedankt alvast!

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar de een zitje voorop is juist een vereiste op het begin.
    Makkelijk te verwisselen...ik ben bang dat je toch met gereedschap aan de slag moet elke keer. Je kunt daarom beter 1 fiets in gebruik stellen voor het kinderzitje.
    Wij hebben zelf een bobike zitje en we hebben 1 moederfiets en 1 losse...
    Als we ergens zonder baby naartoe moeten neemt 1 van ons de normale fiets gewoon mee.

3. LSQ

LSQ Niet meer actief

We hebben stoeltjes van jepp. Wanneer je op beide fietsen een bevestigingsding hebt, zijn de stoeltjes heel makkelijk te verplaatsen van de 1 op de ander. Ze zijn goed tweedehands te koop en dus weer te verkopen.
    Bobike geldt denk ik hetzelfde, maar weet het niet zeker. Bobike neemt wel minder ruimte in beslag en is dus makkelijk met opstappen. Voor 1 van onze fietsen hebben we dat opgelost door een mamastuur te installeren en dan gaat het ook prima.

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb de bobike mini one en dienis, voor zover ik weet, niet makkelijk te demonteren.

5. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik heb ook een Yepp stoeltje. Heel makkelijk vast te klikken en weer er af te halen.

En ik heb ruimte genoeg (omafiets)

6. Neilia

Neilia Niet meer actief

Yepp ! Ideaal stoeltje =)

7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier ook yepp, met 1 klik en zonder gereedschap te verwisselen als je allebei zo’n bevestigingsding op je fiets zet.

8. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.144
    1.683
    113
    Hier een bobike. Als je op beide fietsen een bevestiging hebt is het stoeltje in 1 min te verwisselen van fiets.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier de bobike one.
    Makkelijk over te zetten. Als op beide fietsen zo'n bevestigingsding zit.

Succes met je keuze maken.

10. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Hier een yepp. En we wisselen niet van fiets met het stoeltje, als mijn man weg wil met de kinderen pakt hij gewoon mijn fiets.

11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    Hier ook een yepp en dan de thule versie, die is nog lichter en idd ook makkelijk te wisselen.

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook Bobike en inderdaad zo overgezet als je op beide fietsen zo'n bevestiging hebt inderdaad.

13. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Top bedankt!
    Ik ga me verdiepen in Yepp en Bobike.

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Pikt even topic, ook voor bevestiging op 1 fiets (wij hoeven niet te wisselen) is het yepp en bobike wat aan te raden is?

15. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ja :)
    Wij verwisselen nooit en hebben een yepp.
    Als mijn vriend wilt fietsen met ze neemt ie mijn fiets.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben een bobike one, idd binnen een minuut om te wisselen van fiets. Hebbn op beide fietsen een adapter zitten voor de bevestiging.

Voor bobike gekozen omdat de yepp adapter helaas niet op het stuur van mijn fiets kon.

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Hebben hier nu een urban met windschermpje, nog niet getest want hij zit er sinds vanmiddag op. :) Wel lekker kleurtje, strak ontwerp, windscherm heeft een blauwe waas (voor de zon?) en niet onbelangrijk met deze wurm/houdini, een 5 puntsgordel! Stoeltje, schermpje plus montage was +-78 dus dat viel ook hardstikke mee.

18. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Oh die urban iki? Die vind ik zo leuk!!! Deel je ervaring ermee ook even wil Je? We hebben ook zo'n druktemaker dus die gordel vind ik heel interessant haha.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Die Urban Iki? Toevallig net een topic over geopend, maar bij ons gaat het om achter. We hadden Yepp voor en helemaal prima, maar zo duur eigenlijk. Dus eens verder gaan kijken en kwam m tegen. Echt weer eens wat anders! :thumup::D

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Ja urban iki! Die achterversie heb ik ook gezien, zag er goed uit! Die heeft ook een kabelslot tegen diefstal, t voorzitje niet en die is juist super snel op- en af te monteren. Materiaal is wel fijn, doekje er over en klaar. Voor voor wil ik nog een handbeugeltje erbij dat ze dr handjes kwijt kan en ik heb de leverancier gevraagd of ze ook een voetenzak / regenponcho voor deze hebben dat hebben andere merken ook namelijk. Hopelijk is man snel thuis, handen jeuken voor een testrit zonder en met baby (ik ben paar dagen vrij en hij is vandaag werken) maar eerste fietstochtje van zn meissie zien ga ik m niet onthouden. Kleine glundert van oor tot oor waarschijnlijk.

Deel Deze Pagina