Beste verloskundige, Ik ben 21 september 2009 bevallen van een zoon. Daarna ben ik nog niet ongesteld geworden na de bevalling. Heb wel op 8 en 9 november spotting en licht bloedverlies gehad. Ik had 14 december ineens ontzettend last van spit (en dit heb ik alleen als ik zwanger ben) dus bij de huisarts geweest en ook verteld dat ik nog niet ongi ben geweest. Zij vroeg me of ik zwanger kon zijn dus heb een test gedaan. 15 december had ik een zw test gedaan en daar verscheen na 10 minuten een tweede lijn op. Maar omdat de lijn niet meteen verscheen dacht ik aan een foutieve test. Heb ook een ovulatie test gedaan maar deze werd wel direct positief! 16 december voor de zekerheid weer getest maar de zw test was negatief. Wel was mijn ovulatie test nog positief. 17 november was de ovulatie test negatief. Dus ik dacht dat mijn cyclus weer op gang was gekomen. Maar nu 6 dagen later heb ik ineens weer licht bloedverlies. Ik snap er helemaal niks van? Wat kan dit zijn? Maak me eerlijk gezegd best wel zorgen of alles wel goed zit van binnen. (Ik heb eerder wel eens een zw test gedaan en ovulatie test omdat, ik nog niet oni ben geworden na de bevalling maar deze waren negatief.) Alvast bedankt, Groetjes Aylin
Hoi Aylin, dat is inderdaad een beetje vreemd, maar de eerste menstruatie na een bevalling, hoe lang het ook geleden is, is vaak anders dan je gewend bent, minder hevig of heviger, met of zonder spotting en ik denk wellicht ook met hormoonschommelingen waardoor de ovutest positief kan zijn. Weet het niet helemaal zeker hoor, maar dat lijkt mij het meest logisch. Beetje apart, maar wel fijn dat je cyclus weer op gang is. Groetjes Brigitte