Hallo Mun zoontje is nu 15 maanden en slaapt sinds een week ander halve week enorm slecht. Hij gaat door de dag makkelijk naar bed en slaapt ander half uur tot 2 uurtjes. En savonds om 7 uur gaat die naar bed en valt dan ook lekker in slaap. MAAR snachts word die schreeuwend wakker en heeft echt angst als ik hem uit bed haal dan trilt die helemaal. Ik probeer hem dan te troosten en in bed te leggen maar dat werkt ook niet dan word die helemaal histeries. Dus neem ik hem mee naar onze kamer zodat die tussen ons in kan slapen maar dan slaapt die ook niet dan blijft die woelen en woelen dat die na eindelijk veel hellen na 2 tot 4 uurtjes eindelijk weer in slaap valt maar toch nog erg onrustig. Dus dan heb ik het over 10 uur savonds tot 1 uur 2 uur snachts. Soms slaapt die ook wel door maar dan slaapt die ook erg onrustig en is dan ook om 4 uur 5 uur wakker en slaapt dan af en toe nog tussen ons in en valt onrustig in slaap maar is maar voor een uurtje. Vergeten te zeggen als die dan wakker word om 4 uur 5 uur dan word die ook huilend schreeuwend wakker. Ik heb van alles geprobeerd maar niks helpt ik heb hem later naar bed gedaan maar dan word het nog erger. Ik heb gerekt voor maar 1 dutje per dag dat hielp ook niet. Ik heb de 5 minuten methode geprobeerd dat helpt ook niet. Lichtjes geprobeerd. Airco aan gezet misschien had die het warm dat was het ook niet. Ik ben echt radeloos hebben jullie misschien tips ? Is dit een sprong ? Moet ik misschien naar een arts of cb? Moet ik hem eens proberen op een andere kamer te leggen met zijn bedje ? Hopelijk kom ik met jullie ervaringen en hulp een stuk verder.
Klinkt mij wel als een bekende sprong! Misschien een nachtlampje op zijn kamer plaatsen? Kijken of de prikkels overdag niet teveel zijn? Ze zijn zo aan t groeien nu... Dat wordt s nachts verwerkt... En ja dat kan dus resulteren in gillend wakker worden.... Bij ons ben ik altijd met hem op z'n kamer gebleven.... Troosten en slapend weer terug in z'n bedje gelegd... Ook wel eens nachten gehad dat hij niet sliep, maar altijd weer terug in z'n eigen bed... Uiteindelijk duurde deze fases bij ons een week... Max 2 en dan sliep hij weer "normaal" werd nog wel eens huilend wakker, maar dan kon hij door zich te laten troosten daarna wel weer in z'n eigen bed doorslapen daarna! Succes!
Die periode hebben we hier ook gehad, vanalles geprobeerd. Dan ging het weer een nacht goed en dan was het weer 3 nachten hel 's nachts. Mijn zoontje heeft toen ook regelmatig 's nachts tussen ons gelegen waardoor je inderdaad zelf niet slaapt. In vanzelf weer overgegaan en nu gaat het al een aantal maanden goed.
Heb contact met consulatiebureau gehad en hUn zeggen is helaas geen sprong het is blijkbaar slaappaniekaanvallen wat die heeft het snachts het komt ook precies overeen met de symptomen helaas voor ons kan je daar niet veel aan alleen proberen om hem van te voren wakker te maken zodat hij de aanval niet krijgt. Ik hoop dat het snel voorbij is vind het zo erg voor ons mannetje.