Goed om dan eens even te kijken of je weer verbetering ziet als je medicatie weer opbouwt. Let er wel even op dat dosering nog klopt met gewicht, want ze is ws wel weer gegroeid sinds je gestopt was? Handig dus om even met kinderarts de dosering door te spreken?
Ik hoop dat dit voor jullie werkt, An! Sterkte, want niet slapen is zo waardeloos. Trouwens, een bedje op zolder zetten vind ik niets mis mee. Je hoort de kleine nog steeds, maar waarschijnlijk minder hard, zodat je andere kindjes ook kunnen slapen. Als mama hoor je je kindje toch wel, waar het ook slaapt.
Tja. Hier was t precies zo. Onrustig. Huilerig. Honger. Warmer aankleden hielp hier wat. We hebben tot 2 weken terug 1 a 2 voedingen snachts gegeven. En nu?? HIJ SLAAPT DOOR!!!' Wat er veranderd is?? Geen idee. Maar ik zou me niet zo boos maken erom. Ik baalde ook enorm hoor, maar mn ventje kon er ook niks aan doen dacht ik dan maar.
Mijn oudste sliep door vanaf 8 weken. De jongste daarintegen is anderhalf en de nachten dat hij door heeft geslapen zijn hier ook op 2 handen te tellen. Moet wel zeggen dat het beter gaat. Afgelopen week was het drama, telkens wakker worden (leek uit een nachtmerrie doordat hij niet goed wakker was), gillen, krijsen, huilen, niks willen. Nachten met hem beneden gezeten om hem tot bedaren te laten brengen. Niks leek te werken. Zondag op maandag nacht begon het om kwart voor 12 snachts. Bij hem geweest fllesje gegeven, laten boeren en weer terug in bed. Gelijk drama, krijsen etc. Bij ons in bed genomen, wat ook niks hielp. Toen terug gelegd in eigen bed. Tien minuten heeft hij gehuild. En sindsdien slaapt hij weer door (nu bijna een week). Daar knapt een mens van op.. wat uren achter elkaar slapen. En dan wakker schrikken... (leeft hij nog wel?).. Sinds dat hij 1 slaapje op een dag doet, gaat het snachts stukken beter. Succes en sterkte!
Het is gewoon pittig. Je bent de hele dag moe en moet dan ook nog leuk kunnen functioneren als moeder. Dat breekt op. Ik ga ook hopen dat het ineens gewoon over is. Ik ben nu aan het aftellen voor die sprong. Mijn oei ik groei app geeft nog 2 dagen aan. Ik weet het, alle kinderen zijn anders, maar bij ons klopt het vaak aardig.
Doorslapen is eerder een uitzondering dan een regel, ik zou mij daar dus niet blind op staren. De frustratie kost je alleen maar meer energie en lost het ook niet op. Je kindje gaat namelijk pas doorslapen wanneer deze er zelf aan toe is en niet wanneer de ouders het willen. Mijn tip geef vooral toe aan de behoeftes van je kind, wanneer jij erom gaat stressen ed. voelt een baby dat ook aan en zullen ze zich naar gedragen de nachten kunnen dan zelfs nog wel erger worden.
Vannacht voor het eerst in maanden doorgeslapen!! Weliswaar om 10 uur nog een flesje gehad, maar wel relax en rustig weer gaan slapen. Daar knapt een mens van op!! Ze begint langzaam wel een stuk rustiger te worden. Ik denk echt door de medicijnen.