Ik voelde me zo slecht bij het laten huilen en bood steeds daarna mijn excuses aan. Vond het zo zielig. Ik hou zo ontzettend veel van hem. Hij is zo lief, mooi, leuk, gezellig. Echt het zonnetje in huis. Als ik aan hem denk schiet ik al vol. Maar dat slechte slapen breekt ons wel op. Voor hem is het ook niet leuk want voor mij is het al vermoeiend. Laat staan voor zo'n klein wezentje. Maar goed. Ik ga nu slapen voor zolang het kan. Morgen gelijk actie ondernemen. Dit heeft me echt goed gedaan. Bedankt nogmaals. Kuano, bedankt voor de link. Ik kan niet goed opmaken welke klachten er echt bij horen maar ik hoop maandag wijzer te worden. Ik hou jullie op de hoogte.
Nog even dit: als er bij de arts niets uitkomt en hij blijft zo dan zal ik zeker een osteopaat of homeopaat bezoeken. T.z.t. uitzoeken welke bij zijn probleem beter werkt. Fijne avond nog.
Aanhouden hoor... Mijn zoontje begon met 4mnd met zijn eerste oorontsteking en heeft er inmiddels al ruim8 gehad.
ik heb het ook gehad met mijn dochter anouk nu 16 maanden wij zijn op aanraden van vriendin naar osteopaat geweest en ik moet zeggen ik ben hem heel dankbaar ik heb een heel ander kind voor terug ik kan niet precies uitleggen wat hij/zij doen maar je moet het vergelijken als jij iets knel heb zitten spier of zenuw dan ga je meestal naar de fischo en dat is een beetje het zelfde met baby`s als ze moeten slapen dan hebben ze er het meeste last van en vraag me niet waarom dat het bijna alleen s`avonds is. het heeft mij erg geholpen en voor al me dochter ik merk ook overdag een heel verschil met spellen ze kan zich nu ook zelf beter vermaken. ik hoop dat je er wat aan hebt gr desiree
goedemorgen dames, gister heeft hij als volgt geslapen: Van 22:00 tot 00.00. Voeding gegeven en in bed genomen. 01.30 huilend wakker, vastpakken hielp niet dus slokje voeding en hij sliep weer. 03.15 huilend wakker. weer slokjes melk. half 6 wakker kwart voor 7 wakker tot 8 uur (spelen in bed) 8 uur geslapen tot 9.30. Nu ligt hij vanaf half 12 in bed. Hij slaapt nog steeds niet. Hij is wel moe maar huilt ook niet. Speelt met zijn knuffel en gaat zijn hele bed door. Ohhhhh ik hoor ineens niets meer. Gaan kijken. Ligt hij dwars in bed. Op zijn buik in slaap gevallen. HELEMAAL ALLEEN!!!!! Alleen nu weer het volgende: hij slaapt ook op zijn gezichtje met zijn arm om zijn hoofdje. Ik wil eigenlijk zeker weten dat hij niet met zijn gezicht in het matras slaapt maar wil hem ook niet wakker maken. Wat moet ik doen? Toch het risico nemen? Ik heb liever dat hij wakker is dan stikt natuurlijk maar hij is echt helemaal alleen in slaap gevallen voor het eerst sinds maanden. Ik kreeg hem rustig door eerst ondertussen de hele kledingkast op te ruimen. Voorlezen. Daarna weg. Bij huilen terug en gezongen en gemasseerd (in bed). Daarna zingend uit zijn zicht en toen uit de kamer. Nu slaapt hij dus.
Ik ben stiekem gaan kijken. Zijn ene neusgaatje ligt gelukkig vrij en zijn benen hangen tussen de spijlen uit bed. Hij heeft met een handje zijn haar vast. Ik ben zo benieuwd. Ik ga vanaf nu sowieso alle slaapjes in bed proberen (behalve nacht) maar niet meer door te laten huilen maar geruststellen en erbij zitten indien nodig. Wat moet ik trouwens doen als we op visite gaan? We moeten komende 2 weken 3 dagen weg. In de kinderwagen slaapt hij dan nooit. Wel met mij op bed (van de visite). Kan ik dat gewoon doen of raakt hij daarvan in de war?
Wat goed dat hij lekker zelf in slaap gevallen is! Mijn zoontje sliep ook vaak op zijn buik je (nu nog steeds). Hij is oud genoeg om zijn hoofdje te draaien hoor, dus ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was. Heb je geen campingbedje wat je mee kan nemen zodat je bij de visite hetzelfde kan doen als je nu hebt gedaan?
Ik kijk even aan hoe lang hij slaapt maar nu in elk geval al een kwartier. Dat lukte na al die huilbuien niet eens. Campingbedje heb ik wel maar daar is helaas bij de visite geen plek voor (erg kleine ruimtes waar kast/bed alle plaats inneemt en de enige ruime ruimte is de woonkamer maar daar zit iedereen dus dat gaat niet werken. Keuken en gang ook maar ook daar loopt iedereen rond. Dus ook dat is geen optie. Ik ga wel even kijken wat ik zou kunnen doen.
Dat is wel lastig dan. Want als hij in slaap valt op het grote bed, dan kun je hem daar ook niet laten liggen en moet je er de hele tijd bij blijven liggen? Maar ja, beter dan geen slaap natuurlijk. Het ligt er een beetje aan hoe gevoelig je kindje is voor gewenning. Bij mijn zoontje valt dat gelukkig mee maar een vriendin van mij heeft een dochtertje die daar mega gevoelig voor is en dat geeft dan thuis gelijk weer problemen.
Nog een boekentip: "Lekker slapen zonder huilen" van Elizabeth Pantley Ik heb het zelf niet gelezen maar heb er wel over gelezen. Het is ook erg borstvoedingsvriendelijk. Eén tip is bijvoorbeeld om zo gauw je kind tekenen vertoont dat hij wakker wordt (hij zucht/gaat bewegen/draait enz.) dan ga je zachtjes naar hem toe en geeft hem bijvoorbeeld zijn speentje. Het doel is dan dat hij weer verder slaapt. Waarschijnlijk omschrijft zij het wel wat uitgebreider.
Hij stond op handen en voeten te huilen. Heb hem omgedraaid, knuffel in zijn armen. Fluisterend gezongen en beentje gestreeld en hij slaapt weer. Het zal niet lang meer duren maar normaal gesproken slaapt hij overdag niet meer terug als hij wakker is geworden. Dit geeft de burger moed. Al zegt het eigenlijk niks omdat hij de ene keer makkelijker in slaap valt dan de andere keer. Wie heeft ervaring met een van de vrouwelijke osteopaten van het Integraal Medisch Centrum Amsterdam? Mijn huisarts is komende week vrij. Ik kan wel al komende week bij de osteopaar terecht maar wil graag ervaringen horen en of ze wel goed zijn. Het kan geen kwaad om daar alvast mee te beginnen mocht het niets met de oortjes te maken te hebben. De huisarts ga ik dus pas over 1,5 week naar toe. Ik ga liever niet naar de dienstdoende arts omdat ik een hele fijne huisarts heb die me altijd serieus neemt.
Ze zijn daar wel bij aangesloten. Hij is nog 5 minuten gaan slapen en dat was het. Hij is gelukkig wel vrolijk wakker. Zodra ik zie dat hij moe is gaan we het gewoon weer helemaal opnieuw doen en hopelijk gaat binnenkort het lampje branden en gaat hij makkelijker slapen. Ik denk dat ik dan gewoon een afspraak maak. Omdat je tijdens een behandeling eventueel kunt voeden lijkt het me wel prettig als het een vrouw is. Geeft toch wat makkelijker de borst dan als er een man bovenop zit.
Is idd ook bij ons van toepassing. Bij het minste geluid uit de kamer van m'n dochter ga ik er naartoe en geef ik haar speen. Kunst is dus er zo snel mogelijk bij zijn. En aangezien mijn vriend nog niet wakker zou worden van een bom naast z'n bed, ben ik het dus steeds . Op 5 maanden 2 nachten gehad van 7 uur ononderbroken slaap. En toch krijg ik de opmerking dat ik er uitgerust uitzie
We zijn nu pas over op het 2de slaapje van vandaag :schrik:. Daarom heb ik de neiging hem bij me te nemen omdat hij dan in elk geval 3 uurtjes in totaal overdag slaapt. Maar goed, heb hem om half 3 in bed gelegd. Hij was duidelijk moe maar bleef maar kruipen en doen in zijn bed. Uiteindelijk ongeveer 20 min. geleden begon hij te huilen. Ik troosten en zingen en weer weggaan. Daarna bleef hij rustig maar ineens toch heel hard krijsen. Heb hem opgepakt, de borst gegeven (was het sowieso al tijd voor maar hij weigerde steeds) en hij viel al drinkend in slaap. Toen in bed gelegd en nu slaapt hij 4 minuten. Ik houd de stopwatch (op mobieltje) erbij zodat ik goed in kaart kan brengen of er uiteindelijk verbetering in gaat zitten. Het kan in elk geval geen kwaad want hij heeft echt heel minimaal gehuild. Wel weinig geslapen maar het is goed om nu toch zo te beginnen en als het medische duidelijk wordt kan hij in elk geval in eigen bed slapen.
Misschien zeg ik wel iets stoms, maar kan het niet zo zijn dat hij niet voldoende heeft aan je bv, en hij huilt van de honger? Aangezien je zegt dat hem vaak de borst geeft als troost en dat hij dan wel even rustig is. Edit; las even niet dat je zoontje 8 mnd was, dus neem aan dat hij al bijvoeding krijgt?. Sorry dus honger zal het niet zijn.
Ik sluit me aan bij de moeders die zeggen dat je je gevoel moet volgen. Hier ook erge slaapperikelen. Wij hadden bij het CB een 'laat maar krijsen' boekje meegekregen, maar het was niets pedagogisch. Kyra heeft gewoon last van haar eczeem. Als dat onder controle is slaapt ze op de meeste nachten heel redelijk. Maar toen we nog niet wisten van haar allergieen was het drama. Ik snap het volkomen dat je er doorheen zit, want slaapgebrek sloopt je. En ik hoop ook dat je een oorzaak vindt die redelijk makkelijk te verhelpen is zodat je over een tijdje weer uitgerust en opgelucht adem kunt halen.
@Slaapgebrek: het is echt niet normaal als een kind zo snel alweer wakker wordt. Dan is er dus wat. Een gezond kind slaapt gewoon. Ik ben er vrij zeker van -op basis van wat je beschrijft- dat dit geen pedagogisch (en dus laten-huilen) probleem is, omdat hij maar zo kort slaapt steeds. Als je alvast wilt weten of de osteopaat uitkomst kan bieden, zou je eens kunnen kijken of je iets herkent van kiss op www.kiss-kinderen.nl Maar echt dikke kans dat er (ook) oorproblemen spelen. De eerste keer bij de KNO kan helemaal genoeg zijn hoor! Wij zijn maar 1 keer geweest en hij zag gelijk dat ze een boel vocht achter d'r oortjes had en dat haar neusamandel veel te groot was (en ze was op dat moment niet verkouden). Bij ons was het gelijk duidelijk; buisjes erin en neusamandel eruit. Ik kan je nog niet vertellen of dat geholpen heeft, was pas gisteren dat ze geopereerd is, maar we hadden vanmiddag hier een kindje dat voor het eerst in tijden weer eens lekker vrolijk nog ging spelen onder etenstijd (onze etenstijd dus, Thirza eet eerder dan wij ). Maar goed, zorg dat je die doorverwijzing krijgt, want een KNO heeft veel betere apparatuur dan een huisarts en is dus de enige die je met zekerheid kan vertellen of er al dan niet oorproblemen spelen.... @ockhams scheermes: leuke theorie, maar de praktijk is echt anders, kan ik je uit ervaring vertellen!
Kan je niet zo'n tentje aanschaffen om hem bij het bezoek in te laten slapen (Deryan Travelcot)? Sam voelt zich daar heel veilig in (beschutte ruimte) en je hebt er ook veel minder ruimte voor nodig dan voor een campingbedje. Zeker als je hem bijvoorbeeld op een tweepersoonsbed kan zetten. Groetjes, Josien