hallo iedereen heeft er iemand tips om beter te kunnen slapen? ik slaap sinds een week erg slecht, omdat ik niet op mijn rechterzij mag liggen,( schijnt niet goed te zijn voor de baby vanwege de placenta )ga ik donderdag als ik controle heb over navragen aangezien in rechts ben, en altijd op mijn rechterzijkant sliep is het lastig nu. Heb ook de griep dus meschien dat het daar ook door komt Gelukkig beweegt de baby goed, voel hem steeds meer, zie mijn buik ook bewegen. groetjes van Summer
Misschien een rare vraag/opmerking hoor... maar slaap jij ook op je rechtse zijde als je aan de andere kant van het bed ligt... Ikzelf ga namelijk altijd met mijn gezicht naar de kant van de rand liggen.... wij zijn dus omgedraaid en nu gaat t goed!
ik heb toevallig andaag gelezen dat het idd beter is om op je linker zij te slapen omdat je nieren dan beter werken en de doorbloeding beter is . je mag heus wel op je rechter zij slapen als je dat wil hoor t is niet levensbedreigend . ik slaap ook lekkerder op mijn rechterzij al ben ik links heb wel s geprobeerd met een voedingskussen in mijn rug maar dat was 33 keer nix ..
Schijnt beter te zijn ook voor de voedingsstoffen van de baby omdat de doorbloeding dan idd beter is.... (baby krijgt meer voedingsstoffen) vandaar dat ze het soms adviseren....!
Ja oké, dat heb ik ook wel eens gelezen, maar dat is iets anders dan niet op je rechterzij mogen slapen Daarom vroeg ik het even na, want als het van je gyn/vlos niet mag dan is het wat anders dan wanneer je het zelf zo hebt opgevat van berichten op internet.
Tja... zo had ik de vraag niet gelezen... anders mogen we dat allemaal niet....! bedoel We= zwangeren Weet dat het soms niet "mag" ivm groeiachterstand enzo....
ik schrok al ik kan niet anders slepen als op mijn rechter zij /buik(jaja een beste buik en nog steeds kan ik op me buik slapen) links/rug gaat niet want dan ga ik kapot van de pijn
ik draai ook gewoon heel de nacht door van links naar rechts.... kan ik niks aan doen dus al zou ik niet eens op mijn linkerkant mogen slapen zou ik het onbewust toch wel doen... je kan toch niet bepalen hoe je slaapt? je draait hardstikke veel in je slaap?! als je het idd van je gyn of vk hebt gehoord zou ik het maar blijven proberen, maar anders gewoon lekker rechts slapen hoor... slecht slapen is ook niet goed voor jou en de baby!
Alleen maar op je linkerkant slapen lijkt mij ook niet echt gezond voor de doorbloeding van je benen enzo Ik draai de hele nacht van links naar rechts en weer terug.
Zo lang jij je goed voelt lekker op je rechterzij gaan liggen hoor! Er staat inderdaad overal beschreven dat het BETER is om op de linkerzij te liggen omdat het kindje dan een betere bloedtoevoer heeft, maar je MAG gerust ook op je rechterzij liggen. Je kindje of je lichaam laat het vanzelf wel merken als je iets doet wat niet handig is. Ik ben 37 weken en lig nog regelmatig op mijn rug terwijl dat ook vanaf 20 weken al afgeraden word.
Zolang het comfortabel voelt, mag je in iedere houding slapen waarin je dat nog kunt! Ik had helaas zo'n mannetje dat zijn voetjes in mijn rechterzij had; zodra ik daarop ging liggen werd ik flink gepord en gepookt van binnen. Kon dus bijna alleen nog op links liggen... Op mijn rug kreeg ik het namelijk vreselijk benauwd. Sterkte! Ik weet het nog, hoe beroerd het slapen ging op het laatst... wat was ik blij dat ik na de bevalling weer op mijn rug kon liggen! (jammer genoeg nog steeds niet op mijn buik, beetje erg volle borsten gekregen )
Ik slaap altijd op mijn rechterzij...op mijn linkerzij slaap ik helemaal niet meer....en krijg t spaansbenauwd!
hallo iedereen hier bedankt voor jullie reacties heb het net gelezen en zal vanmiddag gelijk het aan mijn verloskundige gaan navragen moet er weer heen straks voor controle dus. summer
Nu ik dit lees vraag ik me ook af of het wel kan op je rug slapen ,had bij mijn eerste gehoort van verloskundige en het surfen dat het bloedvatten ofzo kunnen gaan knellen. maar vanaf welke maand is dat of valt het wel mee. ik ben het tot nu toe telkens vergeten op te schrijven voor de vk,en aangezien ik ze morgen wilt gaan bellen hierover kan ik hetook hier ff proberen. Wie weet daar misschien wat meer van? Sorry dat ik deze vraag stel door een andere vraag van een ander,anders moest ik helemaal een nieuwe openen voor deze vraag bvd Loesmari
toevallig heb ik de laatste keer aan de vk gevraagd wat de beste slaaphouding was. volgens haar de houding waarin jij het lekkerst kan slapen. ik draai veel in mijn slaap. krijg als ik te lang in 1 houding lig juist last van mijn rug. als ik in slaap wil vallen lig ik trouwens vaak op mijn rug, lekker met mijn handen op mijn buik nog een beetje met de kleine te 'spelen'. als ik dan bijna slaap, draai ik naar links of rechterzij...
Ik heb altijd wel een klein kussentje of probeer de deken een beetje onder mijn buik te leggen, dat ligt wel een stuk beter....