het gaat hier even niet zo goed. we zijn een week of 3 geleden van 5 naar 4 voedingen gegaan omdat thijs steeds minder dronk per voeding en omdat we hem om 23.00 uur echt wakker moesten maken. dat ging een paar dagen goed. toen is hij ziek geworden en omdat hij koorts en diarree had hebben we hem weer op 5 voedingen gezet zodat hij zeker genoeg binnen zou krijgen. daarna weer naar 4 voedingen. maar na 75 minuten wakker te zijn geweest was/is hij echt helemaal op. dan deed ik hem naar bed en dan sliep hij 1 uur. daarna was hij wakker en was het huilen voor 1 uur. daarna sliep hij dan nog voor 1 uur en dan was het tijd voor de volgende voeding, hij dronk al zijn flessen van 200ml helemaal leeg tot de laatste druppel. maandag trok ik het niet meer en heb het consulatitiebureau gebeld. ( woensdag ook op het bureau geweest toen zeiden ze dat hij nu toch echt 2 uur wakker moet kunnen zijn en dat hij genoeg moet hebben aan 200ml per keer en dat we echt niet meer mochten geven. heb geen antwoord gekregen op het huilen. ik heb geprobeert hem 2 uur wakker te houden maar toen was het 20 minuten stevig huilen met het naar bed gaan en na 1 uur wakker en krijsen ipv huilen) . bij vivent gaven ze het advies om weer naar 5 voedingen te gaan en dan dichter op elkaar. nu geef ik 5 voedingen tussen 7 uur en 20 uur, om de 3 uur ongeveer.( hij slaapt van 21.00 uur tot 7 uur. wat natuurlijk heerlijk is).ze zei om het patroon te doorbreken. als hij meer slaapt dan kan hij ook langer wakker zijn. en na een tijdje zal hij het zelf gaan sturen naar 4 voedingen langer slapen en langer wakker zijn. klonk zo aannemelijk dat ik het meteen ben gaan proberen. de eerste dag leek het goed te gaan maar nu lijken we er alleen nog maar meer ellende bij te hebben. hij drinkt nu weer steeds minder heeft buikpijn naar de voeding denk ik, hij kreunt heel hard en zet zijn nagels in mijn armen.,hij is nog steeds kort wakker misschien wel korter. en na 1 uur is het gewoon weer huilen en de afgelopen 2 dagen is het 1 keer per dag krijsen. zo zielig. ik haal hem er dan maar even uit want hij is niet te troosten door over sijn bolletje te aaien. hij blijft dan krijsen. ik loop dan wat met hem rond op zijn kamer en leg hem na een minuut of 5 weer terug in bed. dan begint hij meteen weer te krijsen. dan laat ik hem toch even liggen en ga dan na 10 minuten weer naar boven en doe hetzelfde, dan weer 10 minuten naar beneden en meestal neem ik hem de 3de keer maar echt uit bed. met huilen laat ik hem wel echt liggen maar met krijsen heeft het geen zin. is echt zo zielig. maar ik weet het nu echt niet meer. waar doe ik goed aan. en ik maak me zorgen dat hij maar zo'n korte tijd wakker is per keer. hij komt nauwelijks aan spelen toe en dat vind ik zo belangrijk voor zijn ontwikkeling.en ik vraag me af waarom hij maar zo kort wakker kan zijn per keer. hij heeft na 1 uur al echt rode wangen en na 75 minuten begint hij te gapen en in zijn ogen te wrijven. duidelijke signalen van slaap lijkt me zo. hij heeft na 3 uur nog geen honger want ik kan het makkelijk rekken maar dan is mijn ritme er helemaal uit en daar wil ik ook voor waken. ik hou me streng aan wakker-verschonen-eten-samen spelen- alleen spelen. wie van jullie heeft tips voor mij?
Mijn dochtertje had dit ook een tijdje, zij viel ook meteen na de fles in slaap. en dan heel kort en daarna als ze moest slapen lukte het haar niet want ze wat te moe. ik heb het proberen op te lossen door haar een grotere speen te geven ( van de fles) hierdoor hoefde ze minder moeite te doen om te drinken en was ze er ook minder moe van: resultaat een blij kindje na de voeding! ze slaapt nu wanneer ze moet slapen. ik vind het wel raar dat ze zeggen dat je niet meer dan 200cc mag geven hoor! lana krijgt nu inh totaal 4 flessen x 240cc en een fruithapje, de laatste fles is een papfles. ze drinkt dit niet altijd helemaal op maar ze heeft ook wel eens periodes gehad dat ze haar laatste fles 300 wou drinken, dat heb ik haar toen gewoon gegeven en het cb heeft er geen commentaar op gegeven. ik zou eens proberen over te stappen op een grotere speen. ik hoop dat het snel beter gaat!
Hoi, dat je kindje veel slapen wil/snel slapen wil, is op zich niet zo'n probleem hoor: een kind leert al slapend ook: er worden dan in de hersenen verbindingen gelegd die ook gelegd worden als het bijvoorbeeld wel echt oefent met spelen/herhaling. Maar je beschrijving van het huilen, krijsen en z'n nageltjes in jouw arm zetten van wat jij denkt dat pijn is, dat zou mij ook zorgen baren! Ik zou dus echt even naar de huisarts gaan! Ik zou hem overigens niet laten huilen hoor, als je denkt dat hij pijn heeft... Als ze pijn hebben, gaan ze toch niet meer slapen en willen ze gewoon getroost worden Hebben we hier ook gehad en ondanks dat ze veel pijn moet hebben gehad, is Thirza toch een vrolijke, tevreden baby. Ik denk dan toch dat dat komt omdat we haar altijd bij ons genomen hebben als ze zo lag te krijsen...
we hebben maar weer contact gezocht met het consultatiebureau. zij zeggen nu. toch weer terug naar 4 voedingen en in de eerste en laatste voeding 2/3 scheppen rijstenbloem toevoegen. zij zegt. hij krijgt nu helemaal te weinig slaap en zo te horen te veel eten. en dat denk ik ook. dus maar weer om de 4 uur voeding en hopen dat hij dat uur huilen over gaat slaan en daardoor langer wakker gaat zijn, het klinkt heel aannemelijk dus dat gaan we nu maar weer proberen. voor de krampjes hebben we steeds infacol gegeven en daar zijn we 2 weken geleden mee gestopt. en gister maar weer mee begonnen. maar dat duurt even voor dat dat werkt. het blijft uitproberen. dus dat gaan we nu maar weer doen. ze zegt dat het een dag of 2 duurt voor hij dan weer in dat ritme zit. en bij jengelen laten liggen en bij krijsen meteen eruit halen. ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat.