Owww ik word gek! Help me please!?!?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamam1, Feb 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamam1

mamam1 Lid

Aug 9, 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een zoon van 2 jaar oud en een luier verschonen is echt een drama. Het is al een paar maanden het geval, maar ik weet even niets meer te bedenken om het normaal te laten verlopen.

In het begin kon ik hem afleiden en op den duur toen dat niet meer hielp kon ik hem zo in bedwang houden dat het wel lukte, maar inmiddels ben ik 7 maanden zwanger en is hij sterker geworden.
    Hij schopt me weg (in mijn buik), draait zich om en zodra ik hem ze gang laat gaan is het direct over en is hij zelfs mega vrolijk.

Mijn geduld begint nu op te raken. Vandaag hem zelfs een tik gegeven. Voel me heel schuldig, maar weet het gewoon even niet meer. Afleiden helpt niet meer, want hij gooit alles op de grond. Poepluiers staant verschonen gaat me niet lukken.. Wat doen jullie of hebben jullie hier tegen gedaan?

Ik kan best heel wat hebben, maar ik ben nu echt radeloos..

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Ohh vervelende ik kan je helaas niet helpen maar kan me voorstellen dat je geduld zo eens opraakt...en met al die hormonen zal je indd. sneller een tik geven....miss een spelletje ervan maken?? Met hou jij de doekjes vast en geef ze maar aan mama ik heb er 1 nodig nog 1 en nog 1??

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    en luierbroekjes? Die heb je snel aan en uit zondat dat hij hoeft te liggen. En bij een poepbroek hem even met zn billen onder de douche zetten?
    Of kijken of hij al toe is aan zindelijkheidstraining...

Succes !

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    zinderlijkheidstraining is ook een goede het potje introduceren :)

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb mijn dochter toen zindelijk laten worden, ik had er zo`n genoeg van elke keer weg lopen of vechten om te verschonen. Hier pakte het meteen goed uit en was binnen een ochtend zindelijk. Met mijn zoon houd ik nu al hele judowedstrijdenm die wil nu al geen schone luier. Als je het vraagt roept hij ook nee en rent weg. Hem geef ik de tubes billencreme die hij normaal niet mag hebben, werkt soms ook nog weleens. Aan zindelijk worden is hij met zijn net 1,5 ook nog niet toe.

6. mamam1

mamam1 Lid

Aug 9, 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Zindelijkheidstraining heb ik ook al aan gedacht, maar hij is net 2 geworden en geeft niet aan wanneer hij gepoept heeft oid en heeft nog weinig belangstelling in de wc oid. Een potje hebben we al staan, maar daar speelt hij alleen nog mee en snapt de bedoeling er nog niet van..

Tubes heb ik ook gegeven, maar dit smijt hij net zo goed nu op de grond. Broekjes ga ik inderdaad nu wel proberen. Meer tips zijn heel erg welkom ;))

Bedankt in ieder geval..

7. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    ik zeg streng en consequent zijn! Duidelijk aangeven dat hij stil moet liggen en jouw niet mag schoppen. Doet hij het toch naar 2 waarschuwingen hup op de trap. (gewoon in de blote billen) Het is in het begin even ongezellig en veel mopperen, maar als je dit consequent toepast is de lol er snel af voor hem en zal het weer gezellig worden.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dit en elke keer, nee stil liggen en armpjes naar beneden duwen en net zo lang doorgaan (ik zou even zo proberen uit te kienen dat je met je man/vriend kan afwisselen, kan lange strijd zijn) en volhouden net zo lang tot hij helemaal stil ligt DAN pas zijn luier verschonen. de eerste x kan dan inderdaad echt een half uur duren..helaas. dit was het enige wat bijmijn neefje hielp.

bij colin kan ik het echt niet als hij niet meewerkt (vanwege rug) gevolg, hij komt vanzelf met ik moet schone luier.. ik vraag het wel aan hem, en zolang hij nee zegt gebeurd er niets. maar hij is bijna 3 en we zijn langzaamaan bezig met zindelijkheidstraining, alleen heeft ie nu wat buikgriep en ja dat kan hij nog niet beheersen natuurlijk

9. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    ik persoonlijk zou er niet voor kiezen om zijn armpjes naar beneden te duwen, omdat het dan een lichamelijke strijd wordt. En dit kan heel beangstigend zijn voor hem. Door kracht achter je stem te stem te gebruiken en een duidelijk mimiek te hebben moet dit voloende zijn.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik bedoel ik ook niet de hele tijd door, nee dat gaat de kleine langer volhouden.. maar hij begint waarschijnlijk gelijk te bewegen en dan dus even vast houden dat hij wel even naar je moet luisteren en dus 2 a 3 sec. en dan weer loslaten totdat hij snapt dat je echt wil dat hij stil ligt.

edit: nu ik mijn stukje terug lees had ik dat inderdaad wel even kunnen verduidelijken ik bedoel dus de eerste x dat hij weet wat je wil en dan op stem. ;)

11. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

Feb 5, 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Hier ookeen tweejarige knul die er een halve worstelwedstrijd van maakt als ik m wil verschonen.. Het is mischien heel fout, maar ik kan m redelijk afleiden met filmpjes op mijn smartphone. Filmpjes van zichzelf en ik heb ook twee afleveringen van de wawa's er op gezet. Om te voorkomen dat hij de hele wereld gaat bellen en mailen zet ik de telefoon wel op de vliegtuigstand.
    Hij ligt dus op zijn rug filmpjes te kijken en dan kan ik m toch verschonen. :)

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hahah wij deden dit in het begin nog weleens met de afstandsbediening van de tv. Misschien ook opvoedkundig niet zo handig maarja des te sneller is het klaar.

Nu hebben we geen strijd meer en hij gaat netjes liggen tot ik klaar ben. Zelfs toen zn billen compleet kapot waren door zure poepbroeken en het schoonmaken en insmeren van zn billen echt ongelooflijk zeer deed bleef hij nog liggen!

Ik zing ook vaak een liedje met wisselend stemgeluid, harder zachter fluisteren tegenwoordig zit hij dan heeeel aandachtig te kijken... x

13. prettymum

prettymum Niet meer actief

Heb je er al aan gedacht om hem staand te verschonen? Dan hoef je hem ook niet op de commode te tillen.

Zelf ga je dan op een krukje of kinderstoeltje zitten zodat je rug recht is. Wel eerst even checken of hij geen poepluier heeft want dan gaat het niet ;) En vtv even luier, doekjes en een plastic zakje voor de vuile luier binnen handbereik zetten.

Op kinderdagverblijven doen ze dit meestal zo bij de peuters. Met een dikke buik is dit wel iets lastiger dan zonder, maar dan kan het ook, gewoon je benen/knieën wat meer uit elkaar en je kind tussen je knieën laten staan, dicht genoeg bij jouw lichaam zodat je niet te ver moet reiken. Oefening baart kunst!

14. prettymum

prettymum Niet meer actief

Ik lees net dat je het staand al hebt geprobeerd! Tsja, bij poepluiers wordt het dan toch een creatieve manier vinden om hem af te leiden :)

15. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hier heb ik ook regelmatig ruzie met mevrouw de driftkop, als die iets niet wil dan wil ze ook echt niet. Vandaag was ze zo over de rooie dat ze haar yoghurt er weer uitgooide :(
    Dwingen om te blijven liggen heeft dan echt geen zin, dus ik probeer haar dan maar af te leiden. Een rondje door het huis lopen zodat ze weer wat gekalmeerd is en dan maar weer opnieuw proberen, en hopen dat ze het poppetje deze keer *wel* interessant genoeg vindt om even te blijven liggen. Met plasluiers verschoon ik haar staand, maar bij poepluiers mag mevrouw toch echt gaan liggen...

16. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    O dat is zoooooooooo herkenbaar!! Die van mij ook een jochie deed dat dus ook ook wel een s een flinke tik verkocht gewoon omndat ik radeloos was helaas hielp het maar even. Op gegeven moment heb ik hem zo lang vast gehouden totdat hij stil lag of gewoon laten lopen in poepbroek dan krijg ze er ook een hekel aan. werkte op een gegeven moment ook niet meer. Ben zelf wel sterk en was toen nog niet zwanger dus houdgreep en dan verschonen heb echt wel eens stampvoetend voor de comode gestaan omdat ik niet meer wist wat ik moest. gelukkig is het vanzelf over gegaan. Ik prijsde hem de hemel in als hij rustig bleef. Maar o wat is het een strijd geweest.
    Succes hoor want verbaal helpt dan echt niets. laten lopen of in zijn bed zetten en deur dichtdoen hiep bij mijn zoon nog het beste. Heel veel succes hoop dat het snel over is.

17. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
    hier duwde we soms een zakje chips dicht in dr handen waar ze mee aan het klooien was of de telefoon idd
    maar zijn snel overgestapt naar geen luiers meer en een heel leuk potje met muziek en binnen een paar dagen was mevrouw zindelijk :) het eerste wat ze dee was poepen op het potje :O tewijl ze dat met een luier nooit aan gaf!

18. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

Ik had dit met mijn oudste zoon ook. Ik ben hem op een gegeven moment gewoon staand gaan verschonen. Misschien kun je dat proberen. Ik laat hem ook zelf zijn piemel schoonmaken met een billendoekje en dan doe ik zijn billen zou hou je hem ook nog even bezig ;).

Share This Page