Dreumes s'nachts 6/7 x wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door taartje, 29 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Goedemorgen allemaal!

Wij weten ons even geen raad meer vandaar mijn vraag aan jullie of jullie nog tips en/of adviezen hebben,
    Onze jongste zoon wordt volgende week 2 jaar,
    Hij slaapt echter nog steeds geen nacht door,
    Hij wordt meerdere keren helemaal overstuur huilend wakker, je kunt hem dan niet goed troosten lijkt het wel, heel raar,
    Er is medisch al alles onderzocht,hij heeft ook sinds een maand nu buisjes, verder is hij kerngezond,
    We hebben ook zijn bedje al verplaatst ivm evt aardstraling?
    Niets helpt, zit echt met mijn handen in het haar, zou zo graag eens een nachtje doorslapen!
    Misschien hebben jullie nog ideeën? Ik hoor ze graag,
    Liefs van taart.

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #2 piccolina, 29 dec 2014
    Laatst bewerkt: 29 dec 2014
    Vraag verwijzing naar slaapcentrum kapenhage. Als medisch uitgesloten blijft wel het psychische over: slaappatroon, verkeerde handeling, prikkels, nachtangst etc. Daar kunnen ze goed helpen hoorde ik.
    Er zijn psychologen en pedagogische medewerkers aanwezig.

Echter als het te ver is of vind je te grote stap kan je bij kinderziekenhuis ook naar slaappoli. Ze doen ook een pedagogische begeleiding zeg maar.

Wat ik van onze kinderarts heb begrepen als kind niet doorslaapt (nooit gedaan) is niet normaal en er is altijd iets medisch of psychisch aan de hand. Hier dus combinatie van factoren volgens onze huisarts (dochter altijd tig keer wakker snachts huilend: eczeem, jeuk en onrust, weinig slaap nodig/ niets willen missen (komt van voorsprong), deels pedagogisch. We hebben veel kunnen veranderen door haar meer vrijheid bieden in peuterbedje zonder hekje (in ledikant ging dramatisch continu wakker huilen overstuur).
    Kinderarts kan je ook melatonine voorschrijven als je wenst voor inslapen: helpt niet doorslapen maar wel inslapen.
    Hier dus slaapt ze binnen 5 min maar dan in slechte nacht weer 23.30 wakker en dan ligt ze bij ons ook tig keer wakker huilen en in goede nacht komt ze pas met uur of 03.30 bij ons en slaapt door bij ons tot 8.30 zonder huilen.
    Wisselt heel erg

3. Fleurr82

Fleurr82 Actief lid

25 feb 2013
    344
    0
    0
    Ik kom op dit forum om eens te lezen over lotgenot
    Zuid-Holland
    Wij zitten met precies hetzelfde. Ik heb zojuist ook toegegeven dat ik het niet meer weet en ik geef het op! Ik heb talloze dingen opgevolgd op internet. Het komt erop neer dat een baby/dreumes moet leren in slaap te vallen. Dan zullen ze ''s nachts ook weer terug in slaap vallen. Wij hebben verschillende technieken toegepast om dit uit te voeren, maar werkt niet. Onze meid is nu oud genoeg om te beseffen en geen verandering meer te willen. Onze fout dus.
    Enige wat we dan nu nog kunnen doen is laten uithuilen. Maar dat kan ik niet. Mijn partner ook niet. Dus we accepteren het en zitten erg te balen. Zit er ook doorheen. Heb geen dag/nacht meer even rust of mama tijd.

Maar goed. Ik ben vannacht eens gaan zoeken naar een nanny of andere ervaringsdeskundige om eens langs te komen en zien of er andere oplossingen zijn. Ik ga ook een co-sleeper aanschaffen, zodat mijn man weer terug zijn bed in kan na ruim een jaar. We hebben over 2 weken afspraak bij een homeopaat. We hebben wel eerder een middel geprobeerd, maar werkte niet. Nu dus terug. Ik zit ook te Googlen op Kindival van VSM. Dat zijn de dingen waar ik nu mee bezig ben. Heb je hier wat aan? Ik leef in ieder geval met je mee! En ik lees mee! Hoe oud is je dreumes?

4. tuc

tuc Niet meer actief

wat is wakker en wat gebeurd er als hij wakker wordt....hij valt dus weer in slaap neem ik aan, anders wordt hij niet opnieuw wakker;) hoe doe je dat.

5. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Euhm wakker is hard huilen en schreeuwen, nee nee nee nee, dus lijkt op heftig dromen, dan halen we hem er even uit, want laten liggen lost niets op, dan blijft hij steeds weer hysterisch huilen en schreeuwen, slokje water, en weer terug naar bed, soms gaat het dan weer een uurtje goed, een andere keer maar vijf minuten dat verschilt, hij valt wel tussendoor steeds weer in slaap.

6. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Hey fleur, dat is ook nog een goede die kindival, ga straks eens even naar de etos kijken of ze dat hebben!!

7. tuc

tuc Niet meer actief

ja dat vermoedde ik al. Is het een optie om hem voorlopig in een campingbedje naast jullie bed te zetten...zodat je hem gelijk kunt troosten (hand op hem) zodra hij begint en je zelf dus ook in je bed kunt blijven. Je wordt er zelf in ieder geval minder moe van is mijn ervaring. En misschien helpt het hem ook om weer sneller terug in slaap te vallen als er iemand direct bij is en hij nog niet helemaal overstuur is. Ik denk nl echt dat het een fase is van dromen en even moeite hebben met de dag verwerken, is heel normaal maar wel even lastig.

8. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ok, bedankt voor de tips, ga er zeker wat mee doen, afgelopen nacht al kindigest gebruikt, zonder resultaat,maar moet misschien even de tijd hebben,

Liefs taart.

9. Fleurr82

Fleurr82 Actief lid

25 feb 2013
    344
    0
    0
    Ik kom op dit forum om eens te lezen over lotgenot
    Zuid-Holland
    Hallo taartje.. ik heb nu twee dagen kindival gebruikt en zeer te spreken. Volgens mij slaat het hier wel aan. Ik ga een nieuwe post openen met alle info erin, hopen dat het voor anderen helpt. Wij hebben nu eindelijk vooruitgang na een jaar!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is er verschil als je hem voor het slapen gaan een zetpil geeft?

11. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Nachtlampje?

Deel Deze Pagina