Hallo allemaal, Hier een verhaal en de vraag of mensen tips hebben en/of dezelfde ervaring en hoe jullie er mee omspringen. Ons meisje van 4 maanden slaapt maar heel weinig. 's ochtends hazeslaapjes vaak in de box of kinderwagen en 's middags een paar uurtjes in de kinderwagen, buiten (is rustiger/stiller dan binnen) of als het te slecht weer is binnen met het gordijn iets toe in een hoek van de kamer. Boven is een paar keer gelukt. We gunnen haar wat meer rust, daarom proberen we dat, maar meestal draait het op drama uit. 's Avonds is ze wel zo moe dat we het dan gauw waarnemen en dan doen we haar naar bed. Meestal is dat om een uur of half negen na een goede voeding. Tussen 00.00 en 2.00 komt ze vaak nog een keer en dan slaapt ze door tot 's ochtends 6.00 a 8.00. Ze is wel vrolijk als ze wakker is. Soms maak ik me er toch wel wat zorgen om. Als we een druk weekend hebben of zo of zoals gisteren, toen moest ze prikjes, dan is het haar toch de volgende dag/dagen te veel en heeft ze huilbuien, dan moeten we alles uit de kast halen om haar weer te troosten. Maar misschien is dat wel normaal. Of zou ze toch wat meer kunnen hebben als ze meer slaapt. We kunnen haar niet dwingen om te slapen maar ik vraag me soms wel af of ik niet meer moet proberen haar boven te leggen. Maar om haar elke keer huilend weer naar beneden te moeten halen vind ik ook geen optie. Nu ligt ze ook nog vrolijk te spelen in de box al vanaf half negen en dat doet ze rustig tot de volgende voeding. Heel verhaal...maar ben wel benieuwd naar reacties. Groet, Verse mamma
Lekker laten doen zo lijkt me. Ze groeit goed, drinkt goed, speelt, en tja, soms wordt ze moe natuurlijk, dat is prima toch? Sommige beebjes slapen enorm veel (daar is ook een topic over "kan een baby te veel slapen" oid ), anderen slapen minder. Het slaapgedrag van je kleine vind ik in ieder geval helemaal niet raar klinken hoor.