Nu alweer ongesteld....

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by BouBou, Apr 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BouBou

BouBou Lid

Mar 25, 2009
    32
    0
    6
    Amsterdam
    Beste Ilja,

Ik ben 4 weken geleden bevallen van m'n dochter.
    Ik geef full-time borstvoeding.
    Sinds afgelopen zaterdag ben ik al ongesteld. Ik had begrepen als je borstvoeding geeft het langer duurt voordat je weer menstrueert.
    Het is gelijk gekomen nadat het bloeden van de bevalling tot z'n einde kwam.
    Of zou het toch geen menstruatie zijn?

Ik wacht je reactie af.
    Alvast bedankt!

gr. BouBou

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi BouBou,

Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je dochter.

Meestal bij volledige borstvoeding zie je dat een ongesteldheid lang weg kan blijven. Maar dit hoeft niet. Een bepaald percentage van de bevallen dames wordt dus wel weer vlot ongesteld ondanks volledige Bv.
    Weet je zeker dat het een ongesteldheid is? Eigenlijk weet je dit als we weer een maand verder zijn. De duur en cyclus kan anders zijn dan voor de zwangerschap.

Mocht het een ongesteldheid zijn....houdt er rekening mee dat de Bv daardoor kan terug lopen. Blijf voldoende aanbieden dan trekt het wel weer bij. De melk kan ook wat anders van smaak zijn waardoor de kleine moeizamer lijkt te drinken.

Ilja

3. BouBou

BouBou Lid

Mar 25, 2009
    32
    0
    6
    Amsterdam
    Hoi Ilja,

Dank je wel.

Ik denk wel dat het menstruatie is, zeker weet ik het natuurlijk niet. het bloeden van na de bevalling was zo goed als over toen de menstruatie begon. 1 week later (dus nu) is de bloeding weer gestopt. En het zag er ook ook gewoon uit als menstruatie.

De kleine is wel gewoon blijven drinken zoals gewoonlijk, alhoewel ze wel 3 dagen achter elkaar heeft overgegeven, zou dat komen door de smaakverandering van de melk...?

In ieder geval bedankt voor je reactie!

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Ik weet zo niet of het spugen daar van komt. Kan natuurlijk ook door wat anders veroorzaakt worden.
    Drinkt ze nu weer goed?

Ilja

5. BouBou

BouBou Lid

Mar 25, 2009
    32
    0
    6
    Amsterdam
    Hoi Ilja,

Ze drinkt nu wel weer goed.

gr