wandelen met een manneke van 2 jaar en 9 maanden,...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sydneys, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wandelen met een kleintje is zo leuk maar hier een ramp.
    meneertje wil niet wandelen, wil constant opgepakt worden en weegt 13kg.
    hij heeft energie genoeg, in de speeltuin geraakt die energie niet op maar met wandelen hangt hij na 30 seconden al aan je been en als je hem niet oppakt zet hij zich gewoon neer.
    En dan woon je lekker tussen de natuurgebieden in ;)

Het is denk ik mijn eigen fout. We leerden hem aan dat hij op drukke plaatsen een handje moest geven. Deed hij dat niet pakten we hem als 'straf' op. Probleem was dat hij dat niet erg vond en vanaf de 3e keer die 'straf' hangt hij eigenlijk constant aan ons been en is het pakkeeeuhhh.

Wat nu? :D
    een bal meenemen heeft geen nut. Ik denk dan kan hij lekker achter die bal aanrennen. Hij neemt die bal vast en dan moet ik hem inclusief die bal oppakken

2. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Gewoon doorlopen misschien? Hier heb ik dat al snel gedaan omdat wij 2 honden hebben en de kinderen al vrij snel lopend mee gingen. Kan geen kind dragen en 2 honden vast houden dus ik liep gewoon door. Uiteindelijk kwam hij (zoon had er alleen een handje van :)) wel. En nu rent hij vaak al vooruit.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dat probeer ik en dan zet hij zich neer. En als ik te ver van hem ga staat hij op en loopt hij de andere kant op :)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Denk dat het gewenning is...even duidelijk uitleggen wat je van hem verwacht. Hier is hij al een poos gewend flinke stukken en door te lopen. Moet al een aantal keer per dag zus naar school brengen.

5. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    En op een loopfiets? Hier gaat de loopmotor altijd mee en dan wil hij wel.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik denk ook dat het gewenning is. Om die reden gaan we ook niet zo vaak wandelen om te wandelen.
    in de stad wandelt hij wel en huppelt hij zigzaggend de goede richting op maar daar zijn veel mensen en heeft hij veel te zien. (De winkelstraten)
    Maar hier achter ons huis met het uitzicht op de grotten boeit hem precies niks, ook niet inclusief bal.
    maar om nu telkens 10 euro parkeerkosten te betalen om in de drukte te wandelen,... :)

Eikels zoeken is 2 minuten leuk. Bladeren zoeken ook. Tja ze liggen ook overal dus het zoeken is ook niet interessant haha

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Loopfiets past hij nog niet op. Is nu 86cm. En hij durft dat ook nog niet

8. tuc

tuc Niet meer actief

De kleinste van puky kan hij al op hoor.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

We, of beter gezegd ik, zijn wel aan het denken aan een puky loopfiets voor zijn verjaardag. die zijn denk ik laag he.

We hebben wel zo een prul van bart smit. Daar durft hij wel op maar die gaat niet goed op de veldwegen.
    we hebben een houten loopfiets gekregen, 4e hands :D is van de 3 kinderen van mijn nicht geweest. Maar daar is hij denk ik nog te klein voor, voetjes komen niet op de grond en als we willen kijken of hij er op past is hij paniekerig. Dus misschien komen die voeten nu wel op de grond maar het lukt ons niet om het te bekijken want dat is grote paniek.
    het is een schijtertje :)

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Had je bericht nog niet gezien. Denk dat hij daar wel op past ja. Zag in de week een filmpje van een manneke wat een jaar jonger is als hem en voorruit vloog op dat ding :)

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow heb nog een tip voor mezelf. De poppenbuggy proberen. Kan hij zijn knuffelbeer in de buggy zetten

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En puky heeft fatsoenlijke wielen :)

Maar driewieler of step ipv loopfiets kan natuurlijk ook gewoon.

Zondag nog voor mn sokken geloopfietst door zo'n uk in het bos :)

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dat hielp hier fantastisch!
    En de step en loopfiets ed.ook .

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.674
    113
    Herkenbaar, daarom neem ik mijn Tula Toddler draagzak altijd mee als we gaan wandelen. Klaar met lopen, hup op mijn rug. Ja, ook met bijna 16 kg ;) Of de puky loopfiets gaat mee.

15. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    wij hebben een extra gaatje in ons houten loopfietsje geboord waardoor het zadel wat lager komt. Misschien een optie?
    Bij ons word er ook slecht gelopen overigens hoor :)
    Heb altijd de duowagen bij me voor zekerheid :D met twee kids heb ik geen zin in lang getouwtrek :D

16. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Loopfiets, of gewoon zo'n autootje waar ze binnen mee 'lopen'? Er zijn zoveel varianten (en maten) van.... De loopmotor doet het off road trouwens ook wel goed hier. SOms even helpen door duwtje in de rug te geven.

17. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Als hij de andere kant op loopt... tja, de gok nemen of niet. Ik heb wel eens de gok genomen en door gelopen. Maar toen zag ik aan zijn gezicht dat hij mij in de maling aan het nemen was. Of veel afleiden buiten dmv spelletjes: bomen tellen, vogels zoeken in de lucht, vogels benoemen, hinkelen, etc. Dat werkt hier ook vaak goed.

Soms neemt hij wel eens een poppenwagen mee of een loopfiets maar dat doen we niet meer. Ik ben degene die er mee moet lopen uiteindelijk.... Dat laat ik dan weer niet staan.

18. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ik neem standaard de buggy mee. Het is lopen óf in de buggy. Geen gezeur, ik ga je niet tillen. Als ik dit wel doe wil zusje ook getild worden. Dus, je mag kiezen.. ;)

19. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier ook een 'luie' dochter die graag getild wil worden als het meer is dan een ministukje lopen, of in de kinderwagen. Ze gaat nu altijd mee op haar loopfiets naar de winkels/supermarkt/rondje lopen (kleinste Puky kon ze inderdaad op vanaf 19 maanden en 83 cm) of sinds kort kan ze ook op een 12 inch fietsje met zijwielen fietsen. Met loopfiets of fiets houdt ze het wel 1-2 kilometer vol. Wil de kinderwagen eigenlijk afleren, maar laatst moest ik naar verschillende winkels toe en anders moet ik telkens haar loopfietsje weer opnieuw buiten op slot zetten, dus toen heb ik de kinderwagen maar weer gepakt na een aantal maanden en daar rondje winkels mee gelopen.
    Kan je een kinderwagen of buggy mee de natuur in lopen? Kan hij kiezen tussen zelf lopen of in de wagen.

20. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze oudste dochter is altijd een hele goede loper geweest. De jongste helaas niet. Het is bij haar niet alleen luiheid, het is ook gewoon lastiger voor haar (hypermobiel). Gelukkig kan ze goed fietsen en doet ze dat ook graag. Want optillen is bijna niet meer te doen (en tegen mijn principes) en voor een buggy vind ik haar ook eigenlijk te groot.
    Maar er zijn dus dingen die wij vermijden met haar. Geen boswandelingen of uitgebreid shoppen. Als we een dagje weggaan (of tijdens vakanties) gebruiken we de opvouwbare bolderwagen

Deel Deze Pagina