Hcg waarde te laag?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tacha1987, 3 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hoi iedereen,

Ik heb vrijdag bloed laten prikken, zou toen juist 4 weekjes zwanger moeten zijn.
    Ze bellen me net met het resultaat en de dame van het labo zei: Je hcg waarde is 120, dus zwanger. Ik vroeg of het klopte met 4 weken en ze zei ja, dat is ongeveer 4 weken.
    Maar nu ben ik toch ongerust, is een waarde van 120 niet heel weinig?
    Wie had er ook zo'n waarde en heeft een gezonde zwangerschap (en baby) gekregen?
    Ik ben echt héél bang nu dat het misgaat omdat ik het iets te laag vind :confused:

2. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik heb er op gegoogled, en volgens mij is het oke hoor. Het kan gewoon een beetje variëren.

dit vond ik ook:
    Hcg
    Op de 1e dag van de gemiste menstruatie (2 weken na conceptie) is dit gestegen tot boven 100.

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    bij mij was het te laag en eindigde in een BBZ ben met 6 e halve week geopereerd . met 6 week was die pas 320 zat aan de buitenkant van me eileiders.

ik heb er dus geen positieve ervaring mee hoop voor je dat het goed zit

4. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Bedankt voor de antwoorden meiden.
    Ik hoop dat de waarde ok is, en anders is het nu eenmaal zo he :( Heb iig niets van krampen of bloed/roze/bruin dus hopelijk blijft het goed gaan, ik maak me gewoon ongerust om alles!

5. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Logisch hoor, tacha! Met de positieve test beginnen de zorgen.
    Wacht maar tot je kindje straks geboren is.. :)
    Maare.. gefeliciteerd :thumup:
    Als het niet goed zou zijn, had die mevrouw aan de telefoon dat wel gezegd hoor.

6. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ja, dat dacht ik ook, maar ik vroeg haar "is dit dan ongeveer 4 weken" en zij ging even naar de tabel kijken zei ze en toen zei ze ja, ongeveer 4 weken. Dus hopelijk zit het dan goed.
    Ik vond deze tabel op het internet:
    http://www.az.vub.ac.be/AZlabogids/T/TOTAA005.htm

dus ik zit volgens dit wel goed, maar had liever 400 ofzo gehad hoor :D

Pff ik maak mezelf maar gek met al deze dingen..
    Maandag bellen voor de eerste echo! Hopelijk zit het dan goed en valt er toch al een ienieminie deeltje stress weg :D

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ben het niet met je eens ze zeggen dat echt niet
    bij mij hebben ze ook 2 weken lang me voor gelogen dat alles goed kwam

natuurlijk hoop ik dat het bij haar wel dat ze straks een super echo krijg.
    maar onderschat gyneacologen of doktoren niet.
    bij bijde keren hebben ze tegen me gelogen ook bij de Mk van november 2007 en altijd maar zeggen komt goed komt goed nou niet dus met zo lage hcg kwam het bij mij in ieder geval niet goed.

maar dat wil niet zeggen dat het nu neit goed gaat bij haar hoop van wel anders vragen of je maandag nog eens mag prikken

8. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Bengeltje, weet jij ook hoeveel je waarde was bij 4 weken?
    erg dat het bij jou zo slecht is afgelopen :( Maar ik las op het internet dat ook meiden met een hoge hcg miskramen krijgen dus je kan je er niet op vastpinnen.
    Ik heb nog wat testen liggen dus eind volgende week ga ik nog een test doen en kijken of de streep dikker/donkerder is. Vandaag was ze iig duidelijker dan woensdag!
    Maandag bel ik voor een echo, ik ga niet weer bloed laten prikken, we zien wel of het goed zit of niet bij de echo, als het echt slecht was zouden ze toch hebben gezegd dat het twijfelachtig was ofzo?
    Mja, niets anders aan te doen, dan afwachten!

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mijn hcg was toen 141 bij 4 weken zoals ik zij artsen hebben bij mij ook 2 weken lang gelogen. net als bij me miskraam in november 2007
    ik was er optijd bij anders had ik me eileider kwijt kunnen zijn. zoals vele andere meiden die op topic buitenbaarmoederlijke zwangerschappen zit bij miskramen.

veder ja zeg ik eerlijk mijn hcg was 141 bij 4 weken en bij 6 weken 320 ben in ieder geval blij dat ik er optijd bij was en heb gelukkig me eileider kunnen sparen.

tuurlijk hoop echt dat het goed zit maar ik zou gewoon voor de zekerheid bloed laten prikken zo kan je zien of het zig goed verdubbel.

10. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    bedankt voor me nog banger te maken ;)
    ik kan helaas niet naar de ha volgende week, moet elke dag werken dus.. we zien wel, ik hoop dat het goed zit.

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja ik wilje niet bang maken maar het is wel de waarheid die ik heb mee moeten maken sorry

als ik me mond houd gehouden ja dan had je achteraf mischien gezegt waarom zij je dat dan niet :oops: :oops:

12. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Tacha, het kan ook positief uitpakken hoor, dus laat je niet gek maken! Mijn hcg was 127 bij 4w2d...en zie nu, ik ga bijna bevallen :) Succes!

13. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    bedankt draaimolen, toch ook positief nieuws ;)
    Het kan dus beide kanten op.
    Maar ik kan iig geen extra bloed laten nemen deze week, heb echt geen tijd :(
    Dus ik wacht ineens af nog ongeveer 3 weken dan de echo :)

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    :( ik maak haar neit gek
    zo is het bij mij uitgepakt en dat mag ik best zeggen

zoals ik zij het kan ook goed gaan dussuh

15. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Je Hcg waarde is gewoon normaal voor een prille zwangerschap.
    En wat bengel is overkomen is echt super verdrietig, maar meestal is er bij een bbz juist sprake van een hele hoge hcg in vergelijking met de zwangerschapsduur. (mijn eerste zwangerschap dachten ze bij mij ook daaraan en dat is wat de dokter én mijn vriendin die op gyn werkt mij toen vertelden).Probeer niet teveel te stressen en laat het gewoon over je heenkomen.

16. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Thanks Zena ;) Ik zit gewoon zo hard te stressen vanaf dat telefoontje, had beter niet opgepakt :D
    Ben echt verdrietig gewoon, terwijl er geen aanleiding voor is dat het mis is. Vanmorgen getest en de test was een stuk donkerder dan woensdag. Nog niet zo donker als de controlestreep, maar toch donkerder! Dat wil toch zeggen dat het hcg stijgt, niet? ik hoop het zo!

Nog meiden met ong dez hcg waarde bij 4 weken?

Liefs!

17. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ja, als de streep donkerder wordt, dan stijgt je Hcg. En geen zorgen als hij niet net zo donker wordt als de controlestreep. Dat is bij mij pas bij 6 weken zo geweest en zie mijn banner!

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    raar zena bij mij is juist gezegt als die laagt is zo was dat dus ook bij aantal meiden van dit forum zo maar zoals ik zij ze wil meningen weten ja dan vertel ik die gewoon hoe ik het ervaren heb.

veder hoop ik natuurlijk dat bij haar alles juist goed is

19. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    als er staat dat in de 4e week het gemiddelde 37 is dan is boven de honderd toch niet laag lijkt me?
    Ik heb er absoluut geen verstand van...

Lieverd, maak je geen zorgen..stress doet ook niet echt goed..

Er zijn ook mensen die met 3 maanden zwangerschap nog niet positief testen met een thuis testje (zoals mijn vriendin met allebei haar kinderen) dus daar zou ik uit opmaken dat ze een laag hcg gehalte zou hebben? weet niet of het er veel mee te maken heeft..maar ik zou niet van het negatieve uit gaan..

20. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Bedankt meid,
    heel lief van je.
    Ik ga idd proberen me geen zorgen te maken zolang er geen reden voor is! Vandaag ff een slechte dag, dus vanaf morgen weer positief denken!
    Het duurt gewoon nog zoooo lang tot de echo :rolleyes:
    Hopelijk test jij ook gauw positief meid, echt balen dat je zo in de onzekerheid zit!
    *knuffel*

Deel Deze Pagina