rode uitslag op hoofdje en nek

Discussion in 'Baby en dreumes' started by fantasy, Jun 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fantasy

fantasy Actief lid

Jul 24, 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Hallo!

Ik zit een beetje te twijfelen of ik naar de huisarts moet. Liam kreeg een paar dagen geleden wat rode uitslag in zijn gezicht. Het begon met een paar bultjes bij elkaar, ik vond het er uitzien als warmte uitslag (het was immers erg warm van de week) en anderen vonden dat dus ook. Ik maakte me daarom nog niet direct zorgen. De uitslag heeft zich inmiddels verspreidt over zijn hoofdje en ik zag vanmorgen dat het nu ook op zijn buikje begint te verschijnen. Ik begon me vandaag dus wel zorgen te maken, maar nog niet de huisarts gebeld, omdat ik me heb laten afremmen door mijn partner (ja, ik weet het, stom, ik moet gewoon naar mijn gevoel luisteren en de huisarts bellen). Liam heeft volgens mij verder nergens last van (heeft geen koorts of zo), maar vandaag was hij helemaal niet in zijn doen. Steeds huilen, niet willen slapen (hij is al de hele dag wakker) en steekt iedere keer zijn tongetje heen en weer naar buiten. Zegt dat iets als baby's steeds hun tongetje uitsteken? De uitslag ziet er overigens uit als mini puistjes. Ze komen opzetten, verdwijnen ook zo weer om plaats te maken voor nieuwe. Komt iemand dit bekend voor? Waarom ik zit te twijfelen om de huisarts te bellen weet ik niet. Bang om voor iets lulligs te komen (dat heb ik bij mezelf ook altijd), terwijl het nu toch echt om mijn kind draait. Liam heeft overigens nog geen prikken gehad, dus daar kan het geen reactie op zijn.

2. klasien

klasien Lid

Jun 13, 2008
    7
    0
    0
    snackbar med
    zwaagwetseinde
    hey
    ik heb een zoontje hij is morgen 5 weken oud
    en hij zit ook onder de pukkeltjes op zn gezichtje en in zn nek,bij het cb zeiden ze dat het hormoon pukkeltjes zijn aleen nu heeft hij sinds donderdag ook rode spikkels ( geen pukkeltjes)over zijn hele lijfje ik ben dus wel meteen naar de dokter geweest aleen hij maakt er niet zo veel van moet dinsdag terug komen voor controle ..
    en als hij rustig is dan is het meeste weg en als hij begint te huilen dan word hij weer helemaal gespikkeld...
    ik zal ff kijken of ik er een foto bij kan krijgen kun je even vergelijken..
    zou ik dan ook een foto van jullie liam mogen bekijken?

grtjs klasien
    ik hoop dat je er wat aan hebt (het is niet veel maar toch)
    jammer ik kan er geen foto's bij krijgen
    kun jij misschien een foto sturen dan kan ik anders ff vergelijken

3. fantasy

fantasy Actief lid

Jul 24, 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Hoi!

Ik zal morgenochtend gelijk een foto maken van Liam en je die toesturen. Bij daglicht is het iets beter te zien en hij ligt nu eindelijk te slapen in zijn bedje (na een hele dag onrust), dus ik wil hem liever niet storen.
    Je omschrijving komt in ieder geval erg overeen met wat Liam heeft. Inderdaad, als hij huilt, ziet het er nog erger uit.
    Misschien hebben onze zoontjes wel hetzelfde, ik ben benieuwd.

groetjes Joke

4. cecile

cecile Lid

Sep 3, 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    Mijn zoontje heeft het ook....hoofd/nek en de boven kant van zijn borst.
    Sinds een weekje ongeveer, sinds het weer wat afneemt wordt het wel minder. Maar als meneer huilt komt het weer helemaal terug.
    Ik was ervan uitgegaan dat het warmteuitslag was,ivm nou het kouder wordt het afneemt en bij huilen(warmte) toeneemt.

5. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Misschien de 5e of 6e ziekte? Daar ook uitslag bij. Hier net herstellende van (waarschijnlijk) de 6e ziekte. Begon met flinke koorts (waar ie eerst niet heel veel last van had) en daarna uitslag. Eerst in zn gezicht, toen rest lijfje. En ERG jengelig/huilerig. Hier de HA aan de foon gehad, die gaven aan dat zolang hij drinkt en plasluiers heeft het een kwestie van uitzieken is. Maar als je het niet vertrouwd, toch even HA bellen toch? In elk geval succes!

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
  7. klasien

klasien Lid

Jun 13, 2008
    7
    0
    0
    snackbar med
    zwaagwetseinde
    hey fantasy
    het is nu 3 dagen geleden dat jayden de uitslag heeft gekregen en het is al bijna weg gelukkig..
    aleen hij is wel super huilerig nog ik weet niet of het daar van komt of door alle prikkels die hij heeft gekregen bij de cb en de huisarts
    wie zal het zeggen?!

hoe is het nu met jouw zoontje?

8. fantasy

fantasy Actief lid

Jul 24, 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    hoi Klasien!

Ik heb vanmorgen geprobeerd de uitslag op de foto te zetten, maar dat is helaas niet gelukt. Ik kon het niet goed op de foto krijgen, het was gewoon niet goed zichtbaar op de foto. Daar kon ik dus helaas niets mee.
    Het gaat eigenlijk wel goed met Liam. Gisteren had hij een slechte dag; veel huilen en absoluut niet slapen. Vandaag ging het juist heel goed met hem. Hij was vrolijk, amper gehuild en veel geslapen. Volgens mij had zijn slechte dag niet iets te maken met de uitslag. De uitslag is er nog wel, maar is niet super fel. Als het er maandag nog net zo uitziet, ga ik voor de zekerheid wel naar de huisarts, want ik lees verschillende dingen over wat de uitslag kan zijn.
    Heb je enig idee wat de huilerigheid van jouw zoontje veroorzaakt? Is de huilerigheid iedere dag of alleen vandaag?
    De laatste dagen was het zo en zo halen en brengen met het huilen van Liam. Hij had steeds niet genoeg aan zijn flesje en begon langer door te slapen. We zijn dan ook vandaag begonnen met 6 voedingen ipv 7 op een dag. Hij heeft het erg goed opgepakt, moet ik zeggen.

9. klasien

klasien Lid

Jun 13, 2008
    7
    0
    0
    snackbar med
    zwaagwetseinde
    hey
    je geeft hem nu 6 voedingen van 150 cc?
    dat hebben wij nu ook gedaan maar tot vanmiddag hielp t nog niet ..
    hij was vanaf 8 uur wakker flesje gegeven en meneertje was tot 2 uur wakker en maar huilen hij had bijelkaar misschien maar een uurtje geslapen .we moesten vanmiddag naar het cb voor zijn eerste prikjes nu slaapt hij wel gelukkig,
    we hebben hem voor de nacht ingebakkerd maar voor overdag hielp dat niet dus op aanrading van het cb gaan we donderdag avond naar een osteopaat ben benieuwd wat die gaat zeggen..
    morgen weer voor controle naar de huisarts maar bijna alle uitslag is gelukkig weg ..
    ik laat morgen wel weer ff horen hoe het is gegaan..
    grtjs

10. klasien

klasien Lid

Jun 13, 2008
    7
    0
    0
    snackbar med
    zwaagwetseinde
    we zijn vandaag weer naar dehuisarts geweest voor controle en we hebben nu eindelijk een zalfje mee gekregen voor zn hals en nekje voor de rest van zn lijfje is het al weg..
    vrijdag weer voor controle ik hoop echt dat dit helpt en nu eindelijk s weer weggaat..
    hoe gaat het nu met jouw zoontje en ben jij ook nog naar de huisarts geweest?

11. fantasy

fantasy Actief lid

Jul 24, 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Hoi!
    Een beetje laat met mijn antwoord... oeps... :oops:

Hoe is het nu met je zoontje? Alle uitslag weg? Bij Liam is nu alle uitslag weg. Volgens de huisarts waren het warmtebultjes. Ik ging toch naar de huisarts met Liam en heb het dus gelijk maar gevraagd. Liam heeft s nachts nogal last van slijm, verslikt zich dus regelmatig. Dat is redelijk onder controle te houden met neusspray. Ik vind het wel iedere keer doodeng, wordt dan ook veel wakker als hij ook maar wat luidruchtiger geluiden maakt. Hij is eigenlijk te groot geworden voor de wieg, maar ik durf hem nog niet zo goed in zijn eigen kamertje neer te leggen.
    Hoe is het met het voeden van jouw zoontje? Heb je inmiddels weer 6 voedingen geprobeerd? Bij Liam is het gelukkig gelijk goed gegaan, maar hij gaf toen zelf eigenlijk aan daar aan toe te zijn. Hij ging s nachts doorslapen en had niet meer genoeg aan wat hij in zijn flesje kreeg. Liam krijgt nu 6 voedingen van 170cc. We zijn gisteren bij het CB geweest en Liam mag nu ook wat meer gaan krijgen, want we merken dat hij hier niet genoeg meer aan heeft. Liam is in 5 weken tijd 7 1/2 cm gegroeid! Ik denk dat het ook niet lang meer gaat duren eer we over kunnen op 5 voedingen.
    Hoe was het trouwens bij de osteopaat?
    groetjes!

Share This Page