Ik weet echt niks meer. Iemand nog ideeën?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juniper, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Hoi,

mijn dochter wenst `s avonds echt niet in haar bedje te slapen. Overdag trouwens wel. Sinds ze twee weken is, proberen we haar zover te krijgen, maar ze is tot nu toe iedere avond bij mij op de bank geëindigd om te slapen. In bed is het krijsen, krijsen, krijsen, gewoon echt zielsverdrietig.
    Dit hebben we al geprobeerd (en steeds minimaal een week ofzo, niet iedere dag iets anders).

- kruik in bed
    - eerst in bad, dan in bed
    - mama of papa ernaast op een stoel
    - bij mama of papa op schoot zitten naast het bedje (dan slaapt ze wel, maar zodra ze in bedje ligt, is het weer krijsen)
    - laten huilen (15 minuten) (werkt voor mij echt niet)
    - steeds speentje gaan geven en muziekje draaien
    - lampje met pojector
    - lampje aanlaten
    - deur openlaten
    - beetje rommelen in de kamer zodat ze weet dat we er nog zijn
    - meteen na de fles in bed

We proberen echt rust en regelmaat te creëren, niet de hele tijd eruit pakken/sussen, leggen haar niet te laat in bed omdat ze dan te moe is en daardoor niet meer slaapt.....

Ik weet dus nu echt helemaal niks meer. We zijn inmiddels zover dat ze dus maar gewoon bij mij gaat slapen (binnen 5 minuten, zonder huilen, in slaap) en dan in de box verder gaat slapen. Misschien heeft ze hier ook nog gewoon behoefte aan.

Dus als iemand nog ideeën heeft, zijn ze meer dan welkom.

groetjes, J.

2. randi

randi Niet meer actief

de onze wouden op die leeftijd ook nog niet rechtstreeks in hun bedje slapen, we moesten ze eerst knuffelen en dan met hun dekentje in de wipper leggen en zo vielen ze in slaap. we legden ze dan heel zachtjes in hun bed en daar sliepen ze dan verder. ik denk dat ze op die leeftijd nog veel willen klusteren en je lichaamsgeur nodig hebben, je kan eens proberen van ze in haar bedje te leggen met bv een t-shirt met jouw geur erbij maar als ze echt nog niet anders in slaap wilt vallen zou ik me nog geen zorgen meken hoor, ze is nog veels te klein om zogezegdt verwend te worden want die link kan ze gewoon op die leeftijd nog niet leggen dus geniet jij maar van je dochtertje in je armen :) trouwens de onze zijn nu de 10 maand over en gaan nu wel perfect in hun bedje slapen ;)

3. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik heb ook vaak genoeg periode`s gehad wanneer meneer niet zelf in zijn bedje wilde slapen maar bij mama op schoot in slaap vallen. Na ook alles te hebben geprobeerd heb ik het maar zo gelaten en dan na een weekje of misschien wel later hem weer in zijn bed gelegd. En jahoor dan sliep hij ineens wel in zijn bedje. Het waren hier dus echt fases.
    Hopelijk is dat bij jou ook zo en zul je zien over een paar weekjes slaapt ze wel in haar bedje.

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik hoop dat het voor jou ook een fase is..ik ben hier ook voor de 3 r's gegaan ;)
    voeden,even speln op schoot ,dan even in de box en met het eerste gaapje hup naar bed.vast ritueeltje.instoppen kus en muziekbeestje aan.
    Het bed is echt de slaapplek en d ebox is alleen om de spelen,dat geeft ook rust.

event 10 min laten huilen,boven troosten...weer 10 min laten huilen en dan er pas uit halen.

Ik zie dat je al een hoop geprobeerd hebt,heel goed en logisch ook,het kan alleen ook verwarring/onrust scheppen...probeer dit eens een tijdje anders?
    succes hoor!

5. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Mijn dochter is ongeveer net zo oud als jou dochter en die slaapt gewoon waar ik ben zeg maar. Ze heeft voor overdag een vaste slaapplek beneden (wandelwagenbak, box is inderdaad niet zo handig omdat ze daar moeten leren spelen) en als we naar bed gaan slaapt ze in het wiegje naast mijn bed.

Wij volgen gewoon ons kindje. Soms slaapt ze 's avonds al rond 21.00u en slaapt dan door tot volgende ochtend 9.00, soms is ze ook rond 22.00u weer eens wakker.

Wat wij wel doen is een heel vast slaapritueel als ze mee naar boven gaat: vitamientjes slikken, pyama aan, voeden en dan in slaapzak in wiegje. Hier werkt dat prima. En onze dochter heeft ook nog fases met slapen. Eerst slaapt ze tijden zo in in haar wiegje, de laatste dagen MOET dat eerst bij papa/mama. Wij zitten er niet zo mee. Komt vast allemaal goed. Over een jaar denken we vast met weemoed hieraan terug :D

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Misschien kun je proberen om iets met jou geur (een kledingstuk oid) in het bedje te leggen. Wel even opletten hoe je het legt natuurlijk zodat ze er niet in kan stikken.

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    lekker van genieten. donique deed dat ook. wilde gewoon lekker bij papa en mama in slaap vallen. en dan legden we haar als ze sliep in haar wieg. na een tijdje ging het wel goed. wat wij wel altijd deden was eerst in de wieg proberenzodat ze wel wist dat dat de bedoeling was.

hahaha of dit hielp weet ik niet maar nu slaapt ze wel goed in de wieg

8. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Alvast bedankt allemaal, fijn dat jullie weer met me meedenken.

@ dreames: dat hebben we al...vergeten te vermelden. Maar toch bedankt.

@ mik25: we proberen het idd steeds eerst in bedje, maar het lukt gewoon nooit.....

@ allwomen: we proberen alles minimaal een week om die rust te scheppen, maar ze trapt er niet in!

Misschien moet ik me er ook niet zo druk om maken. Maar je hoort steeds: "je kunt ze niet verwennen, maar wel dingen aanwennen..." En we willen natuurlijk niet dat ze zich aanwent om steeds bij mij te slapen (is al te laat haha, heeft ze zich al aangewend). Maar iedere avond zo`n ongelukkig meiske maakt ook niemand blij.

X

9. Op de cursus zwangerschapsgym, de na cursus, kwam dit bij 1 van de meiden ook te sprake. De cursusleidster gaf als tip: Leg een hydrofiele luier over je schouder, je kindje gewoon lekker tegen je aan. Als de kleine slaapt dan zachtjes steeds meer horizontaal op je arm laten zakken. Het schijnt namelijk zo te zijn dat als je ze van verticaal slapend direct horizontaal in bed legt ze direct wakker schrikken doordat hun evenwichtsorgaan een prikkel afgeeft ofzoiets (even vergeten wat precies). Als je ze horizontaal op je arm hebt dan zachtjes in bed leggen met de hydrofiel luier over het gezichtje, ze kunnen je lichaamsgeur dan nog ruiken. Als ze blijven slapen heel zachtjes de doek weghalen. Ik heb zelf geen probleem met het inslapen van de kleine man, meer met het doorslapen overdag. Hij doet maar 2-3x een slaapje van 45 min. Ik heb overdag dus een wakker maar niet zo gezellig kind, omdat hij zo snel weer moe is.
    Succes!

10. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    welne ze lag zeker de eerste drie en een halve maand beneden bij ons 's avonds en nu gewoon in bed.

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise heeft de eerste paar maanden ook geslapen waar ik was. Overdag sliep ze in de wagen, box, wiegje of in mijn armen. Ik maakte me er inderdaad totaal niet druk om. Langzaamaan ging ze overdag (toen ze een beetje een ritme had) steeds vaker in haar bed slapen en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Misschien is het wel beter het gewoon van je af te zetten en te kijken naar wat je kindje nodig heeft. Als je zelf niet gestrest bent, zie je dat ook beter is mijn ervaring.

12. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Hoi Juniper, Je kleintje is nog zooo klein en als je het zelf niet erg vindt dan zou ik het gewoon zo laten voorlopig. Lekker 's avonds bij je in slaap laten vallen en dan bijv. in de kinderwagenbak in de huiskamer laten slapen. En dan kan ze na de laatse voeding haar bed in voor de nacht. Ze gaat dadelijk als ze wat ouder is echt wel in haar eigen bed slapen 's avonds. Je zegt dat ze overdag wel goed slaapt, dus 's avonds gewoon lekker bij jou houden en als over een tijdje als ze wat ouder is met een duidelijk ritueel weer in bed leggen.

13. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    mijn dochtertje kan ook weleens huilen als ik haar in bed leg maar dan heeft ze vaak gewoon nog wat zuigbehoeften dus dan geef ik haar speentje en dan slaapt ze snel! en ook slaapt mijn meisje nog bij mij op de kamer in haar kinderwagen bak s'nachts en daar wordt ze wel rustig van..

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou me er niet zo druk om maken als ik jou was. Ze wil lekker bij jou zijn, logisch toch! Wat zou jij willen als je zo klein bent, en dan in zo'n groot bed alleen moet liggen?
    De meeste baby's slapen dan wel in hun eigen bedje, maar zo'n ramp is het toch ook niet? Ik heb me er nooit druk om gemaakt tot mijn dochter een maand of 7/8 was, toen heb ik er iets meer werk van gemaakt ;)

Wat hier heel erg helpt is een vast bedritueel. Niet meteen natuurlijk, maar nu een paar weken rolt ze zo haar bed in. En ook goed in de gaten houden of je kleintje moe is. Als ze te moe is gaat het in slaap vallen te moeilijk. Daarom gaat onze dame sinds kort al om 18:15 naar boven. Dat is heel vroeg, maar doe ik het later dan is het het hele bedritueel huilen en brullen...

15. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Kai heeft dit ook een periode gehad en bij ons werkte het heel goed om een dokje over zn ogen te leggen, niet over zn hele gezichtje maar over zn oogjes en de bovenkant van zn neusje...of mn hand op zn oogjes....klinkt heel vaag maar t werkte wel...en nogsteeds als ie heel onrustig is doe ik t...hij heeft een doekje aan zn speen die doe ik dan over zn oogjes en dan slaapt ie....en wat er al gezecht is niet meteen van verticaal naar horizontaal in bed leggen....daar word kai ook wakker van...

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hebben we vanaf het begin ook moeite gehad de kleine in bed te krijgen. Overdag ging het prima, 's nachts na de flessen ging het prima. Alleen in de avond was het lastig. Gewoon lekker tegen papa/mama aan liggen, dat hielp wel. C is dus regelmatig op onze buik in slaap gevallen, terwijl gewoon tv keken (heel zachtjes).
    Het is rond de 2,5 a 3 maanden vanzelf voorbij gegaan. Gewoon een fase dus. Rond die 3 maanden kreeg C ook een duidelijker slaap/waak ritme..
    Maar als ze zo klein zijn, dan zou ik ze nog lekker tegen me aan houden. Dat eigen-bedje-slapen komt vanzelf wel als ze meer een ritme krijgen.

17. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Als de tijd er is dat ze het meer alleen kan dan is het toch vroeg genoeg om weer om te buigen. Ik was ook zo een typ dat altijd aan dit soort uitspraken dacht (nog soms). Wat ik inmiddels wel beter kan is kijken hoe ik mij er eigenlijk bij voel. Mijn dochtertje is 1,5 en is een periode 's nachts wakker geweest. het advies is iedere 10 minuten even kijken en laten huilen. Mijn hele gevoel zei even knuffen, wat drinken en weer proberen. Uiteindelijk was het na 2 weken weer over. AWellicht met methode 1 na een week maar ik kies liever eerst waar ik mij goed bij voel. Iets anders proberen kan altijd nog.

Kortom als jij je er nog prima bij voelt dan moet je het doen. Als jij het zelf zat wordt dan moet je wat anders bedenken.

18. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Ik las hier ergens een topic, weet niet meer wat en waar maar dat ging over een boek, slapen zonder te huilen Geloof ik. Zal het even voor je opzoeken

19. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Lekker slapen zonder huilen van Elizabeth Pantley.

Ik heb het boek niet gelezen en heb er ook geen ervaring mee, maar misschien heb jij er wat aan!

20. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    wij hebben stuug volgehouden, elke avond gewoon naar bed zodra moetekenen, wou echt niet, niet laten huilen hoor...
    van de een op de andere dag sliep hij, in zijn bed n vanaf die dag is het normaal...

ik zou zeggen, blijven volhouden maar niet afdwingen...
    hier was ie een week of 11 denk ik toen het kwartje bij hem viel...

Deel Deze Pagina