slecht slapen tips????

Discussion in 'Zwangerschap' started by luuus, Nov 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. luuus

luuus Niet meer actief

ik slaap de laatste 2 weken echt zooooo slecht, vanacht heb ik echt geen oog dicht gedaan...

overdag inhalen kan alleen smiddags een uurtje als me dochter slaapt, dus ben echt overdag alleen maar moe en aan het gapen;)

hebben meerdere hier last van, en wat doen jullie om beter te kunnen slapen...????

ik hoop op wat goede tips:D

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik lees mee, want heb er momenteel ook érg veel last van, helaas!! :(

3. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

Aug 8, 2010
    1,299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik kan ook wel tips gebruiken. Slaap ook heel slecht. Wordt vaak wakker, omdat ik bv moet plassen, maar vervolgens duurt het minimaal een half uur voordat ik weer in slaap val. Heel irritant!

4. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    eeh bevallen?

5. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik ook, ik bof alleen dat ik al thuis zit en dus kan uitrusten overdag, ik probeer elke middag een dutje te doen omdat ik dus zo slecht slaap en zo moe ben. Als ik niet in slaap kom blijf k gewoon even liggen, k merk dat ik daarna wat meer energie heb

6. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    yep...same here... doe echt geen oog meer dicht, alles wordt ook zo zwaar als ik me omdraai, daar word ik telkens wakker van, en daarna van de honger, en daarna omdat ik moet plassen enz enz enz... ik denk dat bevallen de enige oplossing gaat worden! Maar dan moet ik zoiezo nog wel 3 weekjes wachten.... hoop niet dat ze heel veel later zich aankondigd!

7. fafje

fafje Niet meer actief

'savonds warm douchen incl haren wassen
    niet drinken in bed of vlak vantevoren

8. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Ook ik kan me aansluiten bij jullie lotgenoten :) Ik kom ook zo slecht weer in slaap als ik eruit ben geweest om te plassen. Het valt me gelukkig mee hoe moe ik dan overdag ben. Heb helaas geen tips...

9. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    misschien een tip om proberen te slapen met een voedingskussen, hielp bij mij wel bij de eerste, had wel een voedingskussen met van die korreltjes er in.
    Als ik deze tussen mijn benen en dan net langs mijn buik deed, hielp wel heel erg om het toch aangenaam te maken om te liggen en dus in slaap te komen en minder snel wakker te worden.

10. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,065
    1
    0
    Hollandia
    Toch fijn te lezen dat ik niet de enige ben die 's nachts de slaap maar niet kan vatten, ik zie het regelmatig nog 3u worden ;) overdag moet ik dan echt plat als mijn dochter slaapt, maar ik heb gemerkt dat als ik het middagdutje oversla (met heel veel pijn en moeite) dat ik dan 's nachts wel beter in slaap kan vallen... En verder probeer ik maar te bedenken dat het allemaal een voorbereiding is op wat komen gaat ;) veel slaap zullen we 's nachts straks ook niet meer hebben als de kleintjes er eenmaal zijn :p

11. luuus

luuus Niet meer actief

Nog meer lotgenoten dus... Pff tis echt vervelend he want moe ben ik wel dat is het niet haha...

Met een voedingskussen slaap ik indd al en dat ligt een stuk beter!!

Bevallen doen we nog ff niet hoop ik haha maar indd hoop dat de gouden tip nog komt..

een kennis van me ging snachts het huis schoonmaken en kon daarna beter slapen dus miss dat maar is probere haha nee denk niet dat ik ze heel blij maak hier..

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    s'avonds niet zoveel drinken en oordoppen in:)

sinds een paar weken slaap ik met oordoppen omdat ik van elk geluidje wakker werd, en weer in slaap komen was ook lastig. nu slaap ik stukken beter

13. luuus

luuus Niet meer actief

Oordoppen zat ik ook al aan te denken denk dat ik daar morgen naar op zoek ga.. Hoop dat dat gaat helpen!!

14. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Bij mij ligt het niet aan het feit dat ik van geluiden wakker wordt, dus oordoppen zijn voor mij helaas geen oplossing. ;)

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook perioden gehad dat ik 's nachts standaard wakker was en een paar uur op de bank zat. Dat deed ik dan gewoon maar, want ik had dan teveel pijn in mn heupen en rug om te blijven liggen. Dus sliep ik bv van 10 tot 2 en van 6 tot 9... Nu ga ik standaard veel later naar bed ( Tussen 2 en 3 ) en slaap ik tot 10 in de ochtend, soms langer. Tsja, ik pas me maar aan aan mn ritme, anders frustreert het alleen maar...

16. angel2004

angel2004 Lid

Jun 7, 2010
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooow verschrikkelijk ik slaap ook haast niet
    moet zeggen dat ik al een giga slaap probleem heb, en voor mijn zwangerschap een aantal keer per maand een slaappil slikte om even goed uit te kunnen rusten

maar nu pfff een voedingskussen helpt niet kan niet lang op een zij liggen
    moet steeds plassen en helaas gaan mijn darmen nu de laatste weken ook s´nachts op spelen en zit dan weer meer als een uur op de wc om vervolgens weer alles uit te kotsen

allebei mijn kindjes liggen al onderin mijn buik heerlijk op mijn blaas te duwen, dus als ik net klaar ben en weer omhoog kom heb ik weer aandrang om te plassen
    ben nu bijna 29 weken dus nog even volhouden maar ben wel helemaal kapot van het slecht slapen

17. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Hier ook heel erg veel last van. Moet elk uur plassen (3 druppels..) en heb echt heel erg pijn in mijn bekken/heupen.

Sinds een week ben ik toch de voedingskussen gaan waarderen, vond het echt ondingen, maar helpt mij nu toch.
    En heb vannacht heel romantisch op de logeerkamer geslapen, om toch even een ander bed te proberen... en zowaar goed geslapen!
    En overdag toegeven om even een dutje te doen.

Ach.... ben ik iig straks gewend aan de hazeslaapjes 's nachts als de kleine er is ;)!

18. muizz

muizz Actief lid

Jan 4, 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een slechte slaper!
    echt al een week of 4... het begint me echt op te breken!
    heb al vanalles geprobeerd, alle mogelijke standen geprobeerd in bed maar niets helpt.
    het eerste uur slaap ik redelijk, maar dan! ik heb heel erg last van mijn bekken, heupen en benen! moet me echt iedere 10 minuten omdraaien van de pijn!
    op mijn rug liggen durf ik niet, toen ik 26 weken zwanger was heb ik in het ziekenhuis gelegen met contracties om de 2 minuten, ik lag toen op mijn rug aan de CTG.. de verpleegster kwam om een gegeven moment binnen gerent dat ik snel op mijn zij moest liggen, ons kindje vond het niet prettig dat ik op de rug lag, hartslag ging heel snel omlaag, gelukkig herstelde het kindje zich snel toen ik me omdraaide. dus op de rug durf ik niet.

ben al een keer naar beneden gegaan snachts, maar daar is het koud en wat moet je doen... er is niets op tv. ik blijf nu meestal liggen en ben heel blij als eindelijk de wekker gaat dat ik dochterlief wakker kan maken om naar school te gaan.

hoop hier heel snel de gouden tip te lezen.... ben echt zooooo moe!! (en bevallen kan wel een gouden tip zijn, maar wie weet krijg ik een kindje wat me de hele nacht wakker houdt....)

19. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Bij mij zit het tussen me oren.. Klinkt raar maar waar. Moet er altijd 3 keer uit.. En na de 3de keer kan ik niet meer slapen..

Ik blijf gewoon liggen en val dan uiteindelijk alsnog in slaap. Misschien even een boekje tussendoor lezen zodat je je gedachten van het niet kunnen slapen opzij kan zetten?

En ik drink na 9 uur niet meer.. Anders kan ik er wel 10 keer uit in de nacht:p

Share This Page