Hallo dames, Mijn zoontje krijgt sinds 2 dagen Friso Comfort ivm krampjes en reflux klachten. Dit lijkt goed te werken maar ik heb nu heel sterk de indruk dat hij ineens veeeeeeel meer honger heeft!! Hij weegt 4860 gram en zat op 6 voedingen van 120 CC. Van het CB te horen gekregen dat we ook naar 5x 150 CC mochten overstappen met nog eventueel een 6e nachtvoeding als hij dit wilde. Ons zoontje meldde zich normaal ook netjes om de 4 uur.....maar nu begint hij ineens na elke 2.5 uur onbedaarlijk te krijsen! Het zijn geen krampjes maar echt honger want hij begint nog op z'n eigen trui te sabbelen.. Kan het zijn dat de Friso Comfort voor meer honger zorgt? En zou ik mijn zoontje meer mogen geven dan de voorgeschreven hoeveelheid...? Het CB ging er namelijk vanuit dat hij die 5x 150 CC niet zou opkrijgen maar dat is dus absoluut geen probleem...
Mijn zoontje drinkt ook friso comfort en wilt elke 2 uur drinken. Vorige week ben ik bij de HA geweest en zij vertelde me dat als hij honger heeft hij gewoon een flesje kan krijgen. Ook vertelde ze dat een baby zich écht niet overdrinkt. Dan hebben ze het gewoon nodig.
Hoi Kitty, Wij mengen hier de comfort met standaard. Ik heb al eens contact gezocht met friso en je mag ook comfort met forte mengen. Je zou dan bij 150cc 3 comfort en 2 forte kunnen proberen (of eerst 4 om 1). Maar ik denk gezien zijn gewicht dat hij gewoon die 5 x 150 mag hebben hoor. Het is een best mannetje. Mijn dochter dronk die hoeveelheden ook best al snel.
Dat kan inderdaad. Comfort is gemakkelijker te verteren en kan er voor zorgen dat je kindje weer sneller een leeg buikje heeft.