Slecht slapen..wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Krulletje87, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Medicijnen om te kunnen slapen, zou ik zelf ook niet zo snel nemen. (zolang het niet chronisch is) Het is even balen, maar kun je alvast wennen aan het ritme van je pasgeborene...

En inderdaad, ik zou lekker de stekker eruit trekken en je mobiel op stil!

Hier vannacht ook kl*te geslapen! Man z'n wekker ging om half 5, dus ik was wakker. Komt hij aan op de zaak (wil dat met die sneeuw gewoon even weten) heeft hij z'n portemonnee vergeten en daar zit een pas in, die hij echt nodig heeft met werken. Grrrr, sliep dus weer pas om half 8. En dochter was om kwart voor 9 wakker.

2. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Het slapen bij mij wordt er ook niet beter op.... naast dat ik niet meer op mijn buik kan liggen, voelen mijn zijkanten nu inmiddels ook aan alof ze aan het doorzakken zijn.....Het is dus de hele nacht draaien van de ene op de andere zij. Daarbij ook meerdere keren wakker omdat mijn maagzuur weer opspeelt.. heel fijn!!

Wat ik ook erg heb, is dat ik heel veel enheel levendig droom! Ik kan ze dan ook bijna alle nachten onthouden en ben tegenwoordig in elke droom op reis, vaak alleen! Maak dan ook de meest bizarre dingen mee, zoals een oorlog in Thailand, of mijn poes die kwijt is greaakt in een guesthouse ergens ver weg, hahaha! Heb blijkbaar nog heel wat te verwerken!

3. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hier ook 'n slechte slaper. Slaap van pakweg 22 tot 3 en daarna is het drama en lig ik vaak 1,5 uur wakker om daarna nog maar heel licht te slapen tot 6h, dan wordt ons zoontje van 11 maanden wakker ;)
    Lig niet te piekeren, maar als je een kwartier helemaal wakker bent ga je vanzelf aan van alles denken. Ben ook redelijk aan de pin omdat rusten overdag er niet altijd van komt.
    Soms pak ik één paracetamol en dan word ik een half uurtje later al wat slaperig.

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Laatste weken van mn zwangerschap kon ik heel slecht slapen.
    Ik kreeg toen valeriaan van de apotheek, extra sterk, mee naar huis.
    Ik sliep daarna als een roosje! 2 tabletjes voor het slapen en je voelt je weg zakken, heeeeerlijk was dat.

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

@lilibit... haha ja dat ken ik! Ik droom ook heel vaak, vooral dat aliens de wereld overnemen! Proest...

Van de week had ik zelfs een relatie met Dean van Popstars en ik vind het toch zo'n kwallenbal ;) Laat m'n man dat maar niet horen.

6. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Hahaha, moet erg lachen om je stukje, omdat dit heel herkenbaar is! Zo zat ik met DJ Tiesto en zijn tweeling (??? Die heeft hij helemaal niet.....) in Thailand! De tweeling had rood haar en een van de twee was daar kwijtgeraakt!
    En ik hou helemaal niet van Tiesto! Vind zijn muziek niks en hem ook niet!! :(:D

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik blij dat ik niet weet hoe die man eruit ziet..... Want dan weet ik het wel weer.... Omdat ik dit nu gelezen heb, zou ik anders over hem gaan dromen.

Het grappige is, dat toen ik zwanger was van Sasha, werd de wereld ook altijd overgenomen door aliens en ik moest tegen ze strijden.....
    Nu dus weer, alleen vaak helpen mijn moeder en zusje dit keer mee, haha.

8. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @WendyP: Toch aardig, dat je zus en je moeder je nu te hulp schieten!! ;)

En oja,... wees blij dat het gaat om Dean.. en niet om zijn broer bij the voice....die met die gouden tanden!!! :p

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja die gouden tanden, vreselijk! En ik vind hem ook niet knap, maar qua type past die wel wat meer bij me, dan z'n broer, haha.

Maar hou maar op, anders ga ik vannacht in mijn dromen nog sletten, dan heb ik weer een relatie met Ben ;)

10. Manokok

Manokok Lid

6 jun 2010
    37
    0
    0
    Hier ook slecht slapen! Ben nu 30 weken zwanger en wordt vaak rond 3 uur wakker en kan dan niet meer in slaap komen. Helaas hebben we geen logeerbed dus heeft mijn man een luchtbed opgepompt waarop een van ons dan zou kunnen gaan slapen, meestal ben ik dat want ik wil hem niet wakker maken dat hij het bed uit moet (vind ik niet helemaal eerlijk, want hij kan toch slapen? en hij moet de volgende dag ook gewoon werken), dus ga ik naar het luchtbed met de laptop en dan leve uitzendinggemist!!! Ben dan ongeveer tot 5 uur met de computer in de weer en probeer dan weer te gaan slapen voor 2 a 3 uurtjes wat soms wel en soms niet lukt. Ach we moeten het er maar voor over hebben!! Met liefde!

11. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Hier ook slecht slapen!
    ik kijk er zelfs tegenop! Gelukkig kan ik in de middag (zoals vandaag) lekker 2,5 uur slapen omdat mijn dochter van 2 dan ook een dutje doet. dat is inderdaad wel fijn. Toch heb ik het gevoel dat ik erg veel slaap mis.
    slaap meestal rond een uur of 3 en word rond half 9 wakker dus opzich valt het wel mee. pak de 8 uurtjes op een dag wel
    maar het is slopend om telkens de hele nacht te spoken. Daarbij heb ik ook verschikkelijk veel pijn aan mijn handen (carpaal tunnel syndroom door veel vocht vasthouden) dus dat maakt het er ook niet beter op.
    Ik weet wel dat als ik eenmaal bevallen ben dat het heel snel weg is (had ik bij mijn dochter ooK) dus daar kijken we dan maar naar uit :p
    maar voor nu is het ff doorbijten idd

12. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Haha, ik vind hem ook leuker hoor... maar moet er niet aan denken die gouden tanden te zoenen, whahahaha!

13. Fatou

Fatou Actief lid

29 nov 2009
    189
    0
    16
    werkt 32 uur p/w in de zorg
    Leiden
    Lol, die levendige dromen komen me bekend voor, maar Godzijdank heb ik nog niet over Popstars en Voice jongens gedroomd :p Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk ;)

@ Sweetchocolate; waarschijnlijk bedoelt je schoonmoeder diazepam of oxfazepam, NIET DOEN! Dat zijn hele zware medicijnen. Ik werk zelf in de zorg en die schrijven we alleen aan onze clienten voor als het echt mis is en ze agressie-aanvallen of paniekaanvallen hebben. 24 jaar geleden was de medische wetenschap nog niet zo ver als nu, denk maar aan al die DES kinderen die toen zijn geboren, dat medicijn kon zogenaamd ook geen kwaad, nou je ziet wat er van is gekomen...

Ik slaap de ene nacht beter dan de andere, maar ook nooit meer dan een paar uur achter elkaar. Heb nu wel een andere matras, dat scheelt in ieder geval rugpijn, en het 'geluk' dat mijn man nogal vaak & regelmatig voor langere tijd weg is i.v.m. werk, en ik dus van hem niet wakker kan worden :p

Aan iedereen een fijne kerst; ik ga snel aankleden, want ik mag vandaag werken; voor 20 verstandelijk gehandicapten een kerstdiner koken, en late dienst er achter aan :( Maar dan ben ik waarschijnlijk vanavond bij thuiskomst wel zo moe dat ik gelijk in slaap zal vallen :p

x Fatou

Deel Deze Pagina