Hoi dames, Ik heb al ruim anderhalve week niet een hele nacht doorgeslapen. Jullie raden het al ik ben doodop... ik moet meerdere malen per nacht naar het toilet en krijg soms enorme krampen omdat ik moet poepen, maar er niets uitkomt. Gisteravond gewoon nog geweest en op de een of andere manier zit er dan toch 's nachts nog iets dwars. Ik let enorm op mijn voedingspatroon, maar tot nu toe niet veel resultaat. Gisteren huisarts gebeld. Moet het nog een weekje aanzien. Heeft iemand tips voor me? Ik wil zo graag een nacht lekker slapen!
Ik denk dat je tegen het plassen niet echt veel kunt doen. Voor de stoelgang kan je zo'n drankje drinken ben even de naam kwijt!! Dames??
Ik heb de eerste paar weken ook vreselijk geslapen, inmiddels weer maar daartussen ging het dus beter. Zowieso slaap je slechter doordat je hormonen zo veranderen en je lichaam dus totaal van slag is. Mijn darmen blijven een probleem, echt een mega zwangerschapskwaal, ik heb eht inmiddels redelijk onder controle met inderdaad bewust eten, elke ochtend yoghert, sinaasappelsap en een soort vezelmusli van kellogs, soms neem ik activa in de ochtend en daarnaast elke dag een beetje lactulosesiroop maar als ik jou zo lees heb je nog niet echt last van verstopping. In ieder geval herken ik het, het werd echt minder toen mijn baarmoeder hoger kwam te zitten.
Dank voor jullie reacties, Inderdaad is het nog niet echt verstopping. De vermoeidheid is wel vreselijk. Ik werk veel 's avonds in de horeca en dan kan je niet veel rustmomenten inlassen. Even doorbijten dus nog maar. @Linda Hopen dat het verdwijnt zodra mijn baarmoeder hoger komt te liggen dan maar he! Keep the spirit up... Liefs
Ik slaap de laatste tijd nooit meer door omdat ik regelmatig eruit moet om te plassen. Kom nu wel al beter in slaap 's avonds, maar als ik wakker ben geworden 's nachts kan ik goed een uur of 2 wakker liggen... Bij mij maakt het ook niet uit of ik 's avonds voor het slapengaan nog iets eet of niet.
Ik slaap ook heel slecht - maar dat komt niet door het plassen. Ik heb geen idee waardoor, maar wordt wel 5 tot 6x per nacht wakker en ben 's ochtends ook erg vroeg wakker. Ben ook echt kapot!
same here.. ik plas snachts om te 2 uur.. en om 5 uur gaan mijn ogen open en willen ze niet meer dicht! als het dan tijd wordt om op te staan ben ik bekaf en zo gaat dat nu iedere dag...
Herkenbaar! Ik moet allang niet meer meerdere keren per nacht plassen (dat is opgehouden rond de 24e week denk ik) maar toch slaap ik nog steeds slecht. Ik word telkens wakker, eigenlijk nergens van. Soms kom ik niet in slaap, soms val ik juist als een blok in slaap maar word ik rond 3 uur wakker en lig dan maar te draaien, soms heb ik opeens pijn in m'n been, in m'n rug of in mn heupen.. iedere keer is het weer iets anders maar ik slaap niet meer dan 5 of 6 uurtjes per nacht en dat is gewoon te weinig. Op mn werk slaat al rond 13.00 uur of 14.00 uur de moeheid toe. Ik ben al minder gaan werken (dagen van 7 uur ipv 9 uur) maar dit is alsnog te veel omdat ik gewoon geen goede nachtrust krijg. Ben bang dat het erbij hoort? Als ik een dagje vrij ben (zoals vandaag) dan probeer ik wel wat meer rust te nemen. Gelukkig moet ik na deze week nog maar 3 weken werken en dan mag ik al met verlof, gelukkig maar!!
Ik denk dat je er aan moet wennen dat je slecht slaapt. Aan die darmproblemen kun je het een en ander doen (gebroken lijnzaad door de pudding/yoghurt, roosvicee Laxo drinken) en dat hoort er in het begin ook wel bij. Maar het slapen.... Ik ben nu 30 weken en slaap sinds een week of vier met een voedingskussen onder mijn buik en tussen mijn benen omdat ik anders geheid ergens pijn krijg: in mijn heupen of rug. Sinds ik zwanger ben lig ik ook steevast elke nacht een uur wakker, zonder dat ik hoef te piekeren. Heel vreemd. En dan straks, dan voel je de kleine bewegen en dan houdt hij/zij je ook nog eens uit je slaap! Er zit dus niets anders op dan overdag een uurtje te slapen en kan dat niet, dan meteen na het werk even een uurtje te slapen zodat je toch aan je rust komt. Succes meid!
Pfft hoezo slapen?? Kan iemand uitleggen wat nachtrust ook alweer betekent??? Hier nog een slechte slaper, of ik moet plassen, of ik hoor mijn partner snurken(nooit last van hem gehad),die kleine ligt te trappen, of heupen en rug doen zeer. GRRRRR.. Heb ergens gelezen dat je tijdens de zwangerschap al slecht kunt slapen om zo op die manier te wennen aan de korte uurtjes slaap die we straks hebben als de kleine er is.
heel herkenbaar. heb er zelf ook laatst wat over geopend. ik slaap al weken niet meer dan een uur of 5, en kom de laatste weken niet meer in slaap omdat ik zo graag slapen wil dat t niet meer lukt. ben bek en bekaf en zelfs af en toe wat depri..
Ik lijd met jullie mee hoor! Heb er ook last van... vrees dat het er bij hoort en alleen maar erger wordt naarmate de buik groeit...! Ik probeer als ik wakker lig, rustig te liggen (onder het mom van: "dan rust je toch uit") en me niet druk te maken dat ik niet slaap. Dat helpt toch niet... En als ik echt niet meer kan slapen, er even uit, melk drinken, iets eten, soms even op internet... Tja, je moet wat!
Tja alle zwangeren hebben last van slecht slapen, je bent dus echt geen uitzondering. En je kunt vast wennen aan al die voedingen die je 's nachts gaat geven! dus nee je bent er voorlopig nog niet vanaf.