Ik werk op een basisschool en daar is nu de mexicaanse griep volop aan de gang. Dinsdag heb ik voor het laatst gewerkt, en toen was er nog niks aan de hand, vandaag al 30 zieken in 4 klassen. Morgen moet ik weer werken, maar ik durf nu eigenlijk niet! Morgenmiddag word ik ingeent, maar het zou natuurlijk nog net kunnen dat ik 'm ook oploop. Wat zouden jullie doen? Heb ik het recht om me af te melden?
Lastig zeg! Je bent zwanger dus je loopt een groter risico Het feit dat je morgen de vaccinatie gaat halen wil niet zeggen dat je meteen bent beschermd. Alleen jij kunt beslissen of je gemist kunt worden morgen. Heel veel sterkte, wat word het ons toch lastig gemaakt!
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Wij gaan nu op school bijhouden per dag hoeveel zieken we hebben en dat doorgeven aan de ggd. Die besluit dan eventueel zelfs om de school te sluiten. De inenting duurte echt even voor die werkt, ik ben maandag geent en maak me nog steeds wel zorgen. Ik denk dat ik het zou overleggen met de directeur en dan uiteindelijk zelf de beslissing nemen wat wijs is. .... Ik blijf in ieder geval nu gewoon doorweken maar houd het wel in de gaten en heb ook mijn zorg uitgesproken. Ben al een kindje verloren tijdends de zwangerschap dit jaar en daar wil ik het graag bij laten, ik ben dus wel extra voorzichtig en dat wordt gelukkig begrepen. succes met de keuzes die je de komende tijd moet maken. gr. Nicole
@ mamma1978, ik ben zelf ook juf en een goede vriendin van mij ook. Mijn vriendin is 5 weken korter zwanger dan ik. Zij kreeg in de zomervakantie van zowel haar huisarts als verloskundige het dringende advies NIET te gaan werken als er kinderen op school zouden zijn met Mexicaanse griep. Ik zou het risico dus ook niet nemen ! Voor dat het vaccin actief is duurt langer dan 48 uur, ze zeggen 7 tot 10 dagen. En pas na de tweede vaccinatie ben je voor 70 % beschermd ... Succes ! Groetjes, Nikki F
Ik werk ook op een school en bij ons zou je geen toestemming krijgen. Je kunt de griep immers overal oplopen, ook in de supermarkt...
Ik werk in een zwembad waar gem. 150 kinderen en volwassenen komen...... Mijn werkgever zou me uitlachen als ik vraag of ik thuis mag blijven voor de griep.... Mijn vriend werkt ook in het onderwijs, mag hij dan ook niet meer werken? Mag ik dan ook niet meer naar de supermarkt? of mag ik dan uberhaubt niet meer naar buiten??? Kijk misschien een beetje een cru verhaal.... maar je kan het werkelijk overal oplopen.... tuurlijk op je werk met veel kinderen misschien iets meer, maar misschien staat er net naast je bij de appels iemand met de griep.....
Ik werk ook op een (VO)school waar dagelijks zo'n 1400 mensen rondlopen. Morgen wel mijn laatste dag, maar het heerste al wel even bij ons. Ik ben gewoon gaan werken, je kunt niet in quarantaine gaan ofzo.
ik ben vorige week bij een client geweest waarbij het dochtertje ziek op de bank lag.. ik ben gelijk naar buiten gerend.. ik moet nu voor elk clientbezoek bellen met de client of er griep heerst anders hoef ik niet te gaan.. voor jou licht dat natuurlijk anders, maar persoonlijk kan het me niet schelen wat de werkgever zegt, als ik had moeten blijven had ik mezelf ziek gemeld.. het is nu eenmaal gevaarlijker voor zwangeren en ik ga het risico niet opzoeken.. ik werk samen met leefgroepen voor kinderen, waar zwangeren niet meer mogen werken omdat daar ook de griep heerst.. je werkgever moet jou in bescherming nemen.. dat ze zelf wat laconiek over de griep denken, natuurlijk, zij zijn niet zwanger... Mijn leidinggevende notabene een vrouw met kids, zei mij ook dat ik gewoon moest gaan.. terwijl er vanuit bovenaf besloten is dat zwangeren daar niet mogen komen en van te voren moeten bellen.. als ik dus alleen naar de leidinggevende had geluisterd moet ik dus gewoon op bezoek gaan... ik zou dus doen wat voor jou goed voelt.. en ook de ha of vk even bellen wat hun aanraden... succes ermee!
Nou, mijn werkgever vond dat ik de huisarts om advies moest vragen, dus die gebeld vanmorgen en die adviseerde mij om toch thuis te blijven, dus ik zit gelukkig thuis. Ben ik nu wel heel blij om, want de ziekmeldingen bleven maar binnenstromen vanmorgen.