Chlamydia en Zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mennie, Apr 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mennie

Mennie Niet meer actief

Ik moet ff mn verhaal kwijt hoor.
    We hebben er 8 rondes over gedaan om zwanger te worden. in ronde 6 zijn we langs de gyn. geweest, deze heeft bij mij een echo gemaakt en een uitstrijkje genomen om te testen op chlamydia. En bij mijn vriend werd een zaadonderzoek en een SOA test gedaan.

Ik was er 100% van overtuigd dat het niet aan mij kon liggen want ik heb 6 jaar geleden een SOA test gedaan.Hierna nog een partner gehad welke gevolgd werd door mn huidige vriend. Maar ik heb net de uitslag gekregen en blijkt dus dat ik `oude sporen´(of zoiets, want ik hoorde alleen chlamydia en vanaf dat moment kwam alles vaag aan) heb. En vriendlief is schoon.
    Maar goed, nu blijkt dat ik zwanger ben, dus heeft de gyn. weer een echo gemaakt ze kon natuurlijk het vruchtje niet zien. Maar aangezien Chalmydia een buitenbaarmoedelijke zwangerschap kan veroorzaken wilde ze toch even kijken. Gelukkig leek dat er vooralsnog niet op. Ik heb een receptje gekregen en mn vriend voor de zekerheid ook.

maar ze wil me in de gaten houden en ik moet 22 april weer voor een echo. En vervolgens begon ze over wat als ik bloedingen kreeg of hevige buikpijnen, met als gevolg dat ik echt bang en verdrietig werd, ik wilde toen al huilen maar ik heb het netjes opgehouden tot in de auto.

Want dit is niet bepaald hoe je het verwacht. Zal dan die ene partner tussendoor het gehad hebben?(minder belangrijk)
    Wat gebeurd er met mn kindje zal hij goed blijven zitten? is de kans nu groter op een miskraam? wat als ik een miskraam krijg, kan ik dan weer zo 'makkelijk' zwanger raken?

IK vind dit zooooo erggggggggggggggg! Als er toevallig meiden zijn die hetzelfde hebben meegemaakt reageer dan aub.

2. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik zwanger was van mijn 1e kindje kwam ik er ook achter dat ik een chlamydia had. Ik kwam eigenlijk bij de huisarts vanwege een blaasontsteking maar had wel erg last van krampen.
    Dus besloot de huisarts ook op soa te testen.
    Mij leek dat onzin maar dit bleek toch anders te zijn.
    Gelukkig heeft dit verder geen gevolgen gehad voor mijn zwangerschap.
    Ik kan me voorstellen dat je in shock was maar ik denk dat het wel mee valt qua eventuele gevolgen.
    Liefs Gwen

3. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,065
    1
    0
    Hollandia
    Ik heb ook Chlamydia gehad (5 jr geleden ontdekt en behandeld, geen idee hoe lang ik het had). Ik heb een gezonde zwangerschap gehad (nooit een bbz/mk gehad), ik schrok eigenlijk een beetje van je verhaal en ga dit dus ook gelijk aankaarten bij mijn gyn as. donderdag.

Ik denk niet dat Chlamydia de kans op een mk vergroot btw, Chlamydia veroorzaakt namelijk verklevingen in de eileiders (wat zwanger worden moeilijker kan maken), maar doet volgens mij niets met je baarmoeder.

Succes meid! Hopelijk zat je kleine beeb gewoon verstopt bij de echo van gister en mag je hem 22 april voor het eerst bewonderen :D

Ps. we zijn toevallig precies even lang zwanger ;)

4. Mennie

Mennie Niet meer actief

nou ik hoop dat alles idd goed komt.Ben nu een beetje van de schrik bekomen. Het schijnt dat als je HCG gwn normaal verdubbeld de kans groot is dat het wel goed zit...Heb dus weer getest en die werd wel veel donkerder dan eergister dus we hopen op het beste.

en als dit nu niet lukt dan gaan ze opereren,ik neem aan eerst een kijk operatie. Maja ik hoop dat hij gwn goed blijft zitten. Vandaag begin ik met mijn kuur.

5. ester77

ester77 Actief lid

Sep 6, 2009
    127
    0
    0
    Hoi mennie, Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Al 10 jaar samen met huidige vriend en trouw aan elkaar. Vanaf 7 weken kreeg ik 's ochtends bloedingen, echo gehad, alles goed en men kon geen oorzaak vinden. Uiteindelijk wel een stuk of 6 echo's gehad tot en met week 15 ongeveer en af entoe behoorlijk gevloeid. Dat was echt heel rot en de VK wilde me niet doorsturen naar de gyn, pas vanaf 20 weken. Dus ik heb rond 21 weken nog een kleine bloeding gehad en ben dus bij de gyn terecht gekomen die een uitstrijkje maakte een een chlamydiatest, was trouwens erg bloederig en heftig. Ik bleek dus chlamydia te hebben. Ik heb een kuur van 2 pillen gehad en mijn partner ook en ik ben nu na controle schoon. Het is voor ons nu niet belangerijk wie va ons het mee genomen heeft, je merkt het helaas niet. Het zou goed zijn als ze dit ook standaard testen tijdens je prenatale onderzoeken. Chlamydia kan leiden tot bloedverlies tijdens zwangerschap en daardoor vroeggeboorte..Maar gelukkig gaat het over na een AB kuur. Ik kan eindelijk genieten van ons kindje en van mijn zwangerschap..

Maak je dus niet druk. je bent er mooi op tijd bij..

Lfs Ester

Share This Page