hoi ik ben nu ongeveer 4,5 week zwanger en ik heb een vraagje. ik dronk voor mijn zwangerschap altijd best veel redbull, namelijk 4 per dag. ik ben daar gelijk mee gestopt sinds ik weet dat ik zwanger ben, maar soms ben ik zo ontzettend moe. kan het nou kwaad als ik 1 redbull op een dag drink? ik lust namelijk geen koffie en zou toch graag vooral op mijn werk ietsje fitter willen zijn. alvast bedankt!!
hoi, tja, redbull is eigenlijk een erg ongezond drankje, naar verhouding zit er veel cafeïne in en erg veel suiker. Lust je thee? Als je sterke zwarte thee maakt heb je ook cafeïne, maar in een kleinere hoeveelheid. eventueel melk erin voor de smaak. Mirjam
hoi, ik heb het nog eens precies nagekeken. Suikervrij scheelt natuurlijk een hoop, de hoeveelheid cafeïne lijkt ook mee te vallen (als je het bij 1 blikje per dag houdt en geen koffie/thee en cola daarnaast gebruikt). Alleen de hoeveelheid taurine is heel hoog. Daarvan is niet bekend wat dat doet in de zwangerschap. Op zich is taurine een aminozuur dat we zelf ook aanmaken, maar dat we alleen is extreme omstandigheden nodig hebben. Het drinken van 500 ml van een energiedrankje zorgt voor ongeveer een tienvoudige hoeveelheid taurine in vergelijking met een normaal eetpatroon. Ik weet dat het in Canada en Frankrijk wordt afgeraden in de zwangerschap, maar kan niet achterhalen of dat vanwege de cafeïne is of vanwege de taurine. In Nederland en België is geen advies gegeven. Dus doe wat jezelf goed lijkt zou ik zeggen! Mirjam