Emma is nu bijna 4 maanden en ze kwijlt onwijs. Het is niet continue,maar soms is haar hele t-shirtje nat van het kwijlen. Ook zit ze onwijs op haar handje te sabbelen, wat ook weer een natte boel wordt. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, of is dit normaal rond die leeftijd?
Mijn dochter begon rond de 3-4 maanden met kwijlen, precies zoals jij beschrijft. Ik kreeg te horen dat het met tandjes te maken kon hebben (dan hoeven die nog niet te komen, maar komen ze bijvoorbeeld wel iets omhoog). Maar het eerste tandje is pas op 2e kerstdag doorgekomen, dus 3 maanden later haha Dus het is niet gek hoor dat ze kwijlt, maar het is geen garantie dat een tandje snel volgt. Ik heb wel een slabbetje gekocht waar geen vocht doorkwam aan de achterkant, zo bleef haar truitje tenminste wel droog.
hier ook sinds een week of 2... ik doe 'm serieus soms een slabbertje aan, anders mag ik hem 2x/dag van kledij wisselen.
Mijn zoon begon er ook rond die leeftijd mee en kwijlt nu nog steeds verschrikkelijk veel. Wel altijd meer als er ook echt tanden door gaan komen, maar ook als er niks is kwijlt hij. Erg vervelend! Hij heeft dan ook altijd een slabber om, want ik vind het zo'n armoedig gezicht, zo'n enorme kwijlvlek in zijn shirt Er gan gemiddeld bij ons zo'n 3 slabbers per dag doorheen, haha! Oh, en zijn eerste tand kwam pas met 9,5 maand door...... Kwijlen en kauwen zegt wat dat betreft inderdaad niet per se iets (maar t kan natuurlijk wel!)
Welkom in de wereld van de tandjes! Wat zal jouw kindje straks lekker kunnen kauwen (en in je vinger kunnen bijten, ha ha!)
Jeps ook hier al bij drie maanden kwijlen en "bijten". De kinderarts vertelde me ook dat het met het "doorkomen" van de tanden te maken had, maar stelde me ook direct gerust... de echte tanden dat kon best nog wel een paar maanden duren.... Ja hoor pas met 8 maanden kreeg ze dr eerste tandje!