Er zijn vast al duizenden topics hierover, maar ik kon ze zo snel niet vinden. Ben nu zestien weken zwanger en wacht vol ongeduld tot ik zoonlief voor het eerst voel. Ik voel wel van alles in mn buik, bandenpijn, rommelende darmen enzovoorts. Maar nog geen baby volgens mij, en dat zou ook nog wel vroeg zijn natuurlijk. Ben ongeduldig, ik weet het Wanneer voelden jullie je baby voor het eerst? Herkende je het meteen als "dit is de baby"? En wanneer kon je partner het ook voelen als hij zijn handen op je buik legde?
Bij Martijn voelde ik hem rond 18 weken. Emma voelde ik rond de 20 weken maar de placenta lag toen aan de voorkant. En ben nu 13 weken en 2 dagen en voelde de kleine gisteren voor het eerst!
Bij mijn eerste zw was ik geloof ik rond de 18 wk. Nu bij mijn 2e zw dacht ik haar te voelen rond de 14 wk. Heeeeellllllll zachtjes, als belletjes die ploffen in je buik. Heel subtiel, je zou het ook kunnen verwarren met je darmen Maar vanaf 18 wk deze keer is het steeds duidelijker. Nu ben ik 24 wk (bijna) en ze is nog wel rustig maar wel sterker. Geen twijfel meer aan. Mijn man kon beide keren pas na 21/22 wk de baby voelen, en dan nog maar af en toe. Zodra hij zijn hand erop leg, ligt ze weer stil Maar meid, maak je geen zorgen. Bij iedereen is het weer anders. En zodra je ze voelt en je weet het zeker, dan pas is het ECHT genieten. Nog eventjes wachten
Toen ik 14 weken zwanger was van mijn dochter voelde ik haar. Echt trappelen ofzo is het dan absoluut nogniet natuurlijk. Maar ik voelde gewoon dat ze afentoe wild aan het rondzwemmen was. Dat dit het ook was werd bevestigd toen haar bewegingen steeds duidelijker werden. Een echoscopist zei dat het zou zijn omdat ik zo extreem dun was. Ik woog op dat moment nog maar rond de 50 kg door het overgeven.
Onze oudste voelde ik rond 20 weken. Onze jongste met 14 weken. Hoop dat ik deze ook al snel kan voelen.
Met 14 weken voelde ik ook ploffende belletjes. Met precies 20 weken voelde ik de eerste echte schop. Dit was bij mijn eerste zwangerschap trouwens.
Het voelde gisteren als een soort golf, heel apart. Leek wel alsof hij/zij met het armpje of beentje ofzo langs m'n buikwand kwam.
Was gisteren precies 20 weken en hij/zij heeft gisteren heel vaak bewogen. geschopt! Daarvoor dacht ik hem/haar wel 1 of 2 keertjes te hebben gevoeld, maar nu weet ik het zeker! Zelfs manlief heeft hem 1 keer kunnen voelen. Misschien voelt de baby aan dat papa en mama hem/haar morgen zullen kunnen zien hihi.
De eerste (tweeling) met 16 weken. Deze met 12 weken al (plopjes etc.) .. maar het kindje is pas heel duidelijk aanwezig sinds 16,5 week! Bijzonder weer!
Onze dochter voelde ik vanaf week 15 en toen ook elke dag. Ons 2e kindje voelde ik met 10 weken, geen plopjes maar veegjes, achteraf steeds op het gevoel gelet en herkende het van mijn 1e zwangerschap. Voelde het "pas" echt elke dag vanaf 17 weken en mijn man heeft de kleine toen ook voor het eerst gevoeld.
toch al best vroeg allemaal lees ik! 15, 16 en 17 weken. Ben benieuwd. De "plopjes" herken ik wel, maar heb ook ontzettend last van mijn darmen (verstopping.. zucht) dus ik weet bijna zeker dat het daarvan komt. Maar, als het zo veel op elkaar lijkt begin ik ook te twijfelen. Zou het dan toch de baby al zijn?
Met 16.3 weken voelde ik wat plopjes Man voelde pas met ongeveer 20 weken Hij heeft het wel al eerder gezien als me buik heen en weer ging. Zodra hij ze hand erop legde was de kleine stil
Sinds een paar dagen voel ik plopjes in mijn buik. Alsof er luchtbelletjes knappen. Twijfelde nog of het de kleine is maar sinds gister keerde het regelmatig terug en nu weet ik het zeker het is hem. Met 17 weekjes dus.
Met 16 wkn! eerst twijfelde ik, maar op de echo was duidelijk dat de placenta aan de achterkant zit waardoor ik de baby al goed zou kunnen voelen en niet moest twijfelen Nu voel ik de baby echt een paar x per dag, en ook heel duidelijk Mijn vriend heeft hem maar 2 x gevoeld, meestal als hij zijn hand op mijn buik legt is het weer net te laat ... Het voelt als wat ligt gekriebel, als een soort van zeneuw trekje , ken je dat, dat heb je bv wel eens op je been of in je oog ofzo ... En idd wat veegjes en naarmater het langer duurt hoe duidelijk de bewegingen! Ik voelde hem vanmorgen gewoon helemaal omdraaien bijvoorbeeld, dat was wel echt heel gaaf! Maar niet twijfelen meid, grote kans dat die darmen echt gewoon de baby is! (mijn echoscopist zei ook mensen denken als ze zwanger zijn dat ze spontaan darm patient zijn met al dat gerommel terwijl er gewoon een babytje aan het bewegen is maar we maken onszelf wijs dat het maar niet zo is .....)
Met bijna 15 weken voelde ik beweging. Een beetje zoals een trillend ooglid maar dan in je buik. Mijn placenta ligt achter dus dat scheelt ook. Mijn partner kon het 3 a 4 weken later ook voelen en niet veel later was het ook zichtbaar aan buik zelf die beweegt.
Onze dochter voelde ik rond 19 weken, en nu de tweede ook weer op dezelfde termijn eigenlijk. Nog niet heel duidelijk maar onmisbaar, vooral als ik zit, diep onderin mijn buik.
20 weken en 1 dag voelde ik duidelijk getrappel daarvoor wat geplop enzo Mijn partner voelde het ook met 20 weken en een dag Nu voelt die het al een stuk duidelijker