Ik kan niet slapen 's nachts! Iedere nacht schrik ik rond 3 uur wakker, tot 5 uur en daarna val ik pas weer in slaap. Overdag ben ik moe (ja raar he?!) Iemand tips?
Geen tips helaas... Heb het zelf ook en al vanalles geprobeerd.. Uurtje lezen voor het slapen gaan, warme melk drinken, later naar bed.. Soms als ik wakker ben neem ik even paracetamol omdat ik merk dat ik vaak niet zo lekker lig door rusteloze benen of bandenpijn, merk dat ik daarna wel beter slaap
Misschien kan je VSM Dormiplant gebruiken. Ik gebruikte het op aanraden van mijn vk, dus qua bestandsdelen is het goed geschikt. Ik ben zelf niet zo van de homeopathie dus snel weer mee gestopt, maar wie weet helpt het! Succes!
Ik had een relax app op m'n iPhone gezet toen ik aan het begin van m'n zwangerschap ook zo slecht sliep. Dan bleef ik naar die meditatie achtige app luisteren met m'n ogen dicht. Soms viel ik nog in slaap erna, soms niet, maar het heeft me wel geholpen met uitrusten. Sterkte!
Ik heb er ook last van. Ik ga om een uur of 3/4 plassen en daarna kom ik niet meer in slaap. Overdag ben ik ook moe. Ik heb geen tips voor je, maar het verklaart wel waarom ik op zulke rare tijden op zp zit.
Hi, Ook in heb er last van. Mij is aangeraden door de vk om tijdens het eten een Valeriaan tablet te nemen en dan vlak voor het slapen nog 1. Ik ben er gister pas mee begonnen, dus ik weet niet of het werkt!
Op advies van de huisarts heb ik melatonine tabletjes gehaald bij de apotheek. Is een natuurlijk middel die je lichaam aanmaakt om te slapen. Ik heb tabletjes met langere afgifte en slaap er heerlijk op. Die zorgen ervoor dat je door kunt slapen. Je hebt ook tabletjes met korte afgifte voor in slaap te komen. Je mag dit gewoon tijdens je zwangerschap, wel even vermelden als je het gaat halen.
Ik ben zo ook aan het experimenteren. Maar het enige wat ik je misschien kan aanraden is een heerlijke warme douche voor het slapen gaan. Warme melk, maar daar geloof ik zelf niet meer in. En een massage voor het slapen gaan, dat heeft wel wonderen bij me verricht. Maar helaas dat kan ook niet elke avond. Ik hoop dat ik bij deze topic ook wat tips kan terug vinden.
Goeie tips! Heb er ook last van, is dat normaal zo aan het begin van de zwangerschap, weet het niet meer van de vorige keer...
Pff heb er ook last van. Kom ten eerste heel slecht in slaap. En als ik tussendoor wakker word kan ik niet meer in slaap komen. Maar ben doodmoe als m'n wekker gaat en ik er daadwerkelijk uit moet.
In slaap komen lukt wel, alleen dan doorslapen en niet nog even 2 a 3 uur 's nachts gaan spoken, dat is heel vervelend. Ik zal het bij de echo even met de gyn. overleggen, tot die tijd maar even volhouden....
ik had t ook in t begin tis een soort spanning denk ik ik zou niet teveel slaaphulpjs gebruiken want daar word je toch "afhankelijk" van probeer zo te denken " de klachten duren max 9 maand" ik kan altijd moeilijk in slaap komen, slaap ik en word ik wakker slaap ik dan wel zo weer verder... maar anders lekker dvd's kijken tv series waar je jezelf anders nooit tijd voor gunt ofzo? enne als je dan moe word of je kukelt in slaap NOUWW EN! ik heb nu laatste tijd last van ehh veelslaap gister half 12 slapen ofzo? en was er half 11 uit vanmorgen... nou zolang ik dat nog kan doen doe ik dat... eind april begin mei kan t niet meer dan hebben we een klein dingetje wat ons wakker huilt enzo hihi je moet je vooral niet teveel ergeren, des te lastiger maak je het jezelf om j rust te gunnen stom tv hangen is ook rust lekker liggen met muziek in je oren als je wakker geschrokken bent snachts is ook een rust...
Hier ook al slecht slapen. Raar en lastig, want ben wel heel moe. Wordt als ik eindelijk slaap (duurt zeker een uur) vaak meerdere keren 's nachts wakker, meestal rond 1.00u en rond 4.00u. Dan ga ik even naar de wc, daarna val ik wel weer in slaap na een tijdje, maar tot die keer om 4.00u slaap ik sowieso erg licht en onrustig. Daarna gaat het beter, maar ja, als je dan de volgende dag vroeg op moet om te werken heb je wel het gevoel dat je eindelijk slaapt en al meteen weer op moet... Ik probeer nu maar vaak thuis te werken of laat op werk te beginnen (dat kan gelukkig met mijn werk, zolang er geen bespreking is in de ochtend of iets dergelijks), dan kan ik regelmatig wat uitslapen. Maar dat is natuurlijk niet echt ideaal...
Ik heb er ook heel veel last van Wordt vaak wakker in de nacht en dan kan ik of niet meer slapen of ik word nog 100 x daarna wakker
hier ook last van ik slaap niet in voor 2u en wordt dan om de 2u wakker en smorgens stikkapot ik probeer wel te rusten door de dag maar mijn huishouden doet zich niet vanzelf