Slecht slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door evy2012, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evy2012

evy2012 Nieuw lid

27 apr 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Adrienne en of Ilja,

Ik heb een vraag over mijn dochter, Evy.
    Ze gaat steeds moeilijker slapen. Het begint goed maar na een uur ongeveer begint ze te huilen. Ze is dan ook niet meer in slaap te krijgen. Ze is wel moe want als ik er bij blijf, slaapt ze snel weer in. Om vervolgens 5 of 10 minuten later weer wakker te worden. Vaak gaat dit wakker worden gepaard met maaien van de armpjes en beweeglijkheid. Ik dacht eerst aan krampjes maar na 1,5 week infacol gebruikt te hebben zie ik geen verbetering dus daar zijn we mee gestopt. Ik heb het idee dat ze het niet fijn vind in haar bedje.
    Ik moet zeggen dat we de afgelopen week van alles geprobeerd hebben, misschien wel te veel. Haar uit bed halen om haar te troosten, haar laten liggen, haar beneden laten slapen... Nu proberen we de structuur meer aan te houden, ben benieuwd of we daarmee op de goede weg zitten. Beneden laten slapen helpt het beste maar het lijkt me ook belangrijk dat ze in haar bed leert slapen. Wat ze 's nachts overigens wel goed doet.
    Mijn concrete vragen zijn:
    Hoe belangrijk is het dat ze in haar bed slaapt?
    Wat te doen als ze in bed ligt te huilen?
    Is het laten huilen goed of juist slecht? Het voelt echt slecht om te doen....

Nou, een hoop info en vragen maar ik merk dat het me op breekt.... Vervelend om te merken dat ik mijn eigen kind niet snap...
    Ik hoor graag van je!
    Alvast bedankt.

Groetjes Angelique

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik begrijp je zorg, er is ook niets moeilijker dan een kind grootbrengen.

Ik zou voor de puckababy gaan. Dat is een soort slaapzak waar ze ook met de armen inzitten. Dan hebben ze geen last meer van die maaiende armen, en slapen ze beter.

Ik vind het belangrijk dat ze in bed slapen. Het is er rustig en ze vinden het echt het fijnst om te slapen.

Lang laten huilen is niet goed hoor, ga na 10 minuten even kijken.

Ik hoor of het werkt?

Groetjes Adrienne

3. evy2012

evy2012 Nieuw lid

27 apr 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Adrienne,

Bedankt voor je snelle reactie!
    We hadden voor vandaag op de planning op zoek te gaan naar een goede inbakerdoek dus we gaan zeker naar de puckababy op zoek. Misschien nog wat informatie die je miste: Evy is 2,5 week jong, weegt 3340 gram en krijgt 100 of 120 cc voeding, 6 of 7 keer per dag.
    Ik laat je weten of de slaapzak werkt.
    Alvast bedankt!!

Groetjes Angelique

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Voeding is prima voor deze leeftijd! Succes!

Deel Deze Pagina