Slecht slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door natalie, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natalie

natalie Lid

6 apr 2007
    82
    0
    0
    Net als bij mijn vorige zwangerschap slaap ik sinds ik zwanger ben weer erg slecht. Ik word meestal rond 3.00 uur wakker en dan lukt het slapen niet meer. Ik slaap pas weer net lekker als m'n dochtertje wakker wordt en borstvoeding wil. En dan kan het dus niet meer. En ik ben al zo moe!

Ik hoor niet vaak dat vrouwen tijdens hun zwangerschap slecht slapen. Wie herkent dit? En wat doe je ertegen?

2. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    IKKE! En ik heb helaas geen idee wat je ertegen kan doen. Ik heb wel Dormiplant van VSM, maar dat is vooral een hulpmiddel om in slaap te vallen en dat is mijn probleem niet. Het gaat bij mij ook om het doorslapen. Vanaf ca 2/3 uur wakker en dan erg licht en afgebroken slaapjes tot de wekker gaat.

Het enige wat me soms helpt is dat, wanneer de dagindeling dit toelaat, ik 's middags een kort slaapje op de bank of in bed doe. Max 45 min. Maar op het werk gaat dit dus al niet. Verder gaat het de ene dag beter dan de andere. Vandaag had ik weer energie voor 10, terwijl ik juist heel slecht had geslapen. Er is geen peil op te trekken...

Sterkte en succes!

3. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Ik herken het helaas ook! In slaap vallen is totaal geen probleem maar inderdaad zo vanaf een uur of 02.00 / 03.00 begint de ellende. Daar komt ook nog bij dat ik veel pijnklachten heb (bekkeninstabiliteit en ik heb fibromyalgie) dus dat helpt ook niet echt. Moet constant van houding veranderen, en kan eigenlijk al geen goede (pijnloze) houding meer vinden. En van die korte slaapjes die ik dan heb ga ik vaak ook nog onrustig dromen, grrrrr. Wordt er soms helemaal gek van!

4. ik begin daar ok nu last van te krijgen word helemaal gek van en droom ok zo veel daar wort ik weer wakker van en dan moet ik weer naar de wc
    ik moet zeggen dat ik de eerste paar weken heerlijk heb geslapen als het aan mij lach de heledag hihi maar sins 3 weken bhaaa

word er sagi van :cry: :cry: :cry:

5. Littleone

Littleone Actief lid

9 mrt 2007
    112
    0
    0
    Kinderverzorgster
    België
    Ook ik had er in het begin last van, tot 12 weken ongeveer, dan is het bij mij stilletjes gebeterd en kon ik terug slapen. Waarschijnlijk te danken aan mijn zwangerschapskussen :D .

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Tja dat dromen, laat ik daar maar niet over beginnen...

Miss Hart: zet je snel over je bui heen, want het kon nog wel eens lang duren... al begrijp ik je wel hoor.

Ik hoop nog iedere dag dat het die nacht wel gaat lukken, maar helaas. Als het voor mij dan niet is weggelegd, dan hoop ik het toch wel voor jullie hoor.

Slaap mama slaap, daar buiten loopt een sch... zzzz

Werkt het al? ;)

7. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder

Oh wat een bekend verhaal...
    Ook hier ongeveer het zelfde...
    Alleen moet ik rond 12 uur naar bed dan nog lig ik een uur tepiekeren...
    En als ik dan eindelijk slaap wordt ik wakker om hoog nodig teplassen :(
    En heb zo last van mijn rug want de baby ligt bij mij heel diep in me rug..
    Ik Heb de engste nachtmerries vaak..
    Ik wens ieder een fijn nacht rust en dat snel zal lukken..

Groetjes Brenda

8. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Hier same story.. BI, dus in bed lukt het al lang niet meer.. niet kunnen draaien, pijn met liggen, kriebels, uit bed om te plassen als je net lekker ligt..

Om vervolgens ong. 4 uur per nacht te slapen.. half 7 kids wakker, wekker gaat, dag begint, en s'middags een uurtje pikken..

Het 'bed' probleem heb ik iig opgelost; we hebben zo'n 60cm dik 2persoons opblaasbaar (elekrtisch motortje,lol) luchtbed gekocht bij het kruidvat.. IK LIG IIG WEER LEKKER, geweldig!

Nu slaap ik ook nog steeds redelijk weinig, maar ik lig stukken beter.. lol.. Dus slaap ik beter...

Greetz Hilde

9. Janneke2

Janneke2 Lid

24 nov 2006
    16
    0
    0
    Nu weer een periode (hoop ik) van slecht slapen. Ik probeer nu vroeger te gaan slapen om zo toch wat (meer) slaap bij elkaar te sprokkelen......
    Verders ga ik als ik midden in de nacht wakker lig muziek luisteren omdat ik merk dat zonder dat ik uiteindelijk ga nadenken en het ooit weer in slaap vallen daardoor geheel kansloos is/wordt.

Hoop zo dat het om een (korte) periode gaat en niet vanaf nu tot.......

Groet, Janneke

10. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja hetzelfde geld voor mij was er vanmorgen ook al om 6 uur uit terwijl de kids nog lekker lagen te slapen.hoop ook echt dat het niet heel de zwangerschap duurt.

11. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Voor mij ook was vannacht van 4.30 t/m 7.30 uur wakker van de benauwdheid en pijn in mijn rug. Ik kan niet meer op buik/rug slapen ivm benauwdheid maar op mijn zijn lukt ook al niet meer ivm rugpijn en pijn aan mijn rib. Dus hopelozen nachten :cry: en natuurlijk wel 4-6 keer plassen.

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Slaap....? Wat is dat? :cry:

Slaap al weken niet echt meer en ben onderhand echt helemaal kapot!
    Gelukkig heb ik er soms ook wel goede dagen tussen zitten en heb ik energie voor 10, maar die zijn helaas ook maar van korte duur :(

ooooow, I would kill for a good night sleep!

13. nicole1982

nicole1982 Actief lid

10 aug 2006
    184
    0
    0
    goh ben dus niet de enige!
    Ik slaap ook heel wisselend! Het inslapen is niet echt een probleem, maar 's nachts wakker worden en willen draaien, niet lekker liggen. Heb nu ook zo'n enorm kussen in bed, ligt idd heeeerlijk! Helpt dus wel!
    Ik adem trouwens ook zo zwaar (in combi met verkoudheid) en snurk zelfs! Mijn vriend wordt er regelmatig wakker van.....ik gelukkig niet! ;)

ach dat slapen.........zucht

14. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    beste zwangeren
    ook ik slaap sinds ik zwanger ben erg slecht. En terwijl ik voor mijn zwangerschap juist veel moeite had om in slaap te komen is dat nu geen probleem, ik word alleen zo vaak wakker snachts! vaak zie ik alle uurtjes worden en vaak als ik tegen de ochtend wakker word dan ben ik doorweekt van het zweten, herkent iemand dit?
    heb al een aantal extra nachthemdjes aangeschaft :D

grtjs meisje26

15. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    ik word ook steeds rond uur of 2 wakker snachts en lig dan echt wel een paar uur wakker.

Wat ik ertegen doe:

*vroeg gaan slapen (21.00 uur meestal)
    *boek lezen als ik langer dan een half uur wakker lig, want als ik ga lezen word ik meestal wel weer moe in mijn ogen en kan ik daarna verder slapen
    *smiddags uit mijn werk nog weer een uurtje gaan liggen(moet ook wel want ik val dan om van de moeheid)

16. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik ga meestal rond half 10 naar bed dan val ik als een blok in slaap, word dan wakker rond 3 uur dan heb ik erge honger.
    maar dan weer in slaap vallen nou ho maar meestal tegen 6 uur als de wekker alweer bijna gaat.
    als ik smiddags erg moe ben ga ik 1 of 2 uurtjes even lang uit op bed met de tv aan , soms val ik wel in slaap maar ook niet altijd.

17. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Ik sliep de laatste 6 a 8 weken van de zwangerschap nog maar 3 a 4 uurtjes per nacht door BI. De laatste 2 weken haalde ik dat niet eens meer. Zelfs slaapmedicatie en paracetamols hielpen niet. Uiteindelijk was ik 38,5 week en kon gewoon echt niet meer. Ik heb toen 1 nacht in het ziekenhuis geslapen met een injectie met slaap- en pijnmedicatie. Die nacht sliep ik 6 uur. Gelukkig maar want 2 dagen later begon de bevalling en die had ik echt niet gered zonder die nacht.
    Wanneer je aan het einde van je zwangerschap bent, en echt niet meer kunt, moet je gewoon aan de bel trekken hoor.

18. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ook ik kan me bij jullie voegen...

Ik moet er wel bij zeggen dat het bij voornamelijk motm omdat ik zeker 4x per nacht naar de wc heen moet..En vervolgens dus niet meer in slaap kan komen...

Ik drink zelfs na het avond eten al helemaal niets meer, en plas daarna zeker nog 4x voor het slapen gaan, en ok goed mijn blaas leeg, echter moet er toch steeds weer uit...Heb er dna gewoon buikpijn van dat ik als het ware alweer te lang gewacht heb met het naar de wc gaan...

pfffff Ben echt geradbraakt...

19. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    ja ik slaap ook slecht 3 tot 4 keer naar de wc dan ook telkens snachts last van maagzuur en smorgens met opstaan last van vocht in vingers en kramp in kuit
    maar blijven lachten :) :) :) 29 weken zwanger

20. aly

aly Bekend lid

5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    ik slaap ook slecht. het inslaapvallen 'savonds is geen probleem. mijn baarmoeder zit aan de linkerkant, dus ik kan maar een paar minuten op mijn linker zij liggen, dan wordt ik wakker van de pijn doordat ik te lang op[ mijn baarmoeder lig. en op mijn rechterkant wordt ik ook regelmatig wakker omdat ik te lang op die kant lig[ last van mijn been en schouder].
    wat ik ertegen doe ? kussen tussen mijn knieen en voor mijn borst, helpt dus niet veel.
    ik denk dat hoelanger de zwangerschap duurt het slapen alleen maar minder wordt. helaas.

Deel Deze Pagina