baby laat tepel steeds los

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by froetie1, Mar 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. froetie1

froetie1 Lid

Oct 18, 2010
    60
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij hebben een dochter van 5 weken waar wij super trots op zijn.
    Ik geef haar volledig borstvoeding en dat liep tot een week geleden goed.
    In het begin gaf ik haar 1 borst verschoonde haar dan en gaf haar dan een toetje.
    Na een week of 3 begon ze te spugen en daardoor verschoonde ik haar voor de voeding en viel ze na 1 borst in slaap. Ze kwam toen ongeveer voor 8 voedingen (om de 3 uur ongeveer) op een dag waarbij ze elke keer uit 1 borst dronk. Dit liep een poosje goed totdat ze vanaf een week geleden Steeds vaker kwam voor een voeding ( zon 12 voedingen) waarbij ze na ongeveer 5 minuten weer los liet en dan wilde ze ook geen 2 de borst meer want ze sliep dan. Nu de laatste dagen wil ze soms ieder uur drinken, ook heel kort en dan laat ze steeds de tepel los, ze blijft dan zoeken en begint te huilen, dus leg ik haar weer aan. Ik vraag me af of dit normaal is dat ze zo vaak en.zo kort wil drinken. Ze geeft mij het gevoel dat ze nog dorst heeft maar ze drinkt dan niet meer.

Graag hoor ik van jullie.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik heb een aantal vragen voor je om het verhaal duidelijker te krijgen.
    Hoeveel poep en plasluiers heeft je dochter?
    Is ze goed gegroeid?
    Is ze, op het onrustige drinken na, verder tevreden?

heb je misschien witte puntjes in haar mond of witte aanslag op haar tong gezien? Heb je zelf last van pijn of steken in je borst of roodheid bij je tepel?

Graag je antwoorden, dan kan ik verder. Ik zie dat je deze vraag twee keer hebt gepost, ik haal er eentje weg.

Mirjam

3. froetie1

froetie1 Lid

Oct 18, 2010
    60
    1
    8
    NULL
    NULL
    Bij iedere verschoning heeft ze wel geplast en ze heeft zon 4 poepluiers per dag. Ze is in 5 weken tijd van 3175 na 4320 gegroeid dus dat gaat prima. Voor de rest is ze redelijk tevreden. Op het moment dat we haar na de voeding nadat we haar hebben laten uitbuiken, op de rug leggen in het bedje dan word ze onrustig, gaat geluiden maken en persen en dan gaat ze spugen. Hierdoor heeft ze ook moeite om in slaap te komen en huilt dan. S avonds is ze wat huilerig en heeft dan wat meer last van krampjes.We zijn met haar na de osteopaat geweest en die concludeerde dat er spanning zat in haar nekje en heup. Er zijn geen witte puntjes te vinden in haar mond en mijn borsten doen niet zeer en mijn tepels zijn niet rood.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

dank voor je antwoorden.
    Fijn dat ze goed groeit en poept en plast, dat is inderdaad allemaal prima.
    Spruw lijkt het dan ook niet te zijn.
    Als ze gaat huilen en spugen als je haar neerlegt, zou het te maken kunnen hebben met reflux, dat er een klein beetje voeding terugkomt uit haar maag waar ze dan last van heeft.
    Wat je zou kunnen proberen is om haar wat langer rechtop te houden, bijvoorbeeld in een draagdoek tegen je aan, na een voeding. Misschien dat het dan beter gaat.
    als de klachten niet overgaan of verergeren zou ik met de huisarts bespreken.

Mirjam

Share This Page