Na een hoop gedoe en niet mee werkende artsen zit ikzelf (al een poosje) en nu ook de osteopaat op het spoor van een KMA. J is voortdurend vol, snotteren en slijm hoesten. Hijis geboren met onrijpe longen, heeft dubbele klaplongen gehad door de beademing en had met 7 weken het RS virus onder de leden. ZKh zit dus op dat spoor en geven hem liefst AB kuren zonder dat de oorzaak 100% duidelijk is. Van de AB raaklt hij qua ontlasting in de problemen, en ook in het verleden heeft hij daarmee moeite gehad. Door behandelingen bij osteopaat was dat heel goed onder controle. Nu ben ik aan het kijken welke voeding ik ga proberen. Ik lees me nu al een paar uurtjes in over de Pepti, maar daar kom ik vaakuit op een tijdelijke verlichting, waarna de klachten terug keren. Wat zouden jullie doen? Toch de Pepti uitproberen of vragen om een recept voor nutramigen oid? Ik heb morgen een afspraak bij het CB waar een nieuwe kinderarts zit. Omdat ze bij de huisarts en de kinderarts in het zkh onder de balie duiken als ik kom of bel ga ik daar niet ver mee komen en wil ik morgen alle pijlen op de CB arts richten..
Welke AB krijgt hij? Hebben ze daarin ook al een andere geprobeerd, om te kijken of de klachten dan minder zijn? Onze meiden hier reageren niet goed op amoxiciline, maar wel op azitromycine. Een KMA zou goed kunnen. Pepti proberen is dan de eerste stap en voor de grootste groep kindjes met een KMA voldoende. Wat je leest op internet zijn altijd de verhalen van de moeders bij wie het niet voldoende was, maar als pepti bijna nooit zou werken, zou het niet meer of anders gemaakt worden Ik hoop wel voor je dat CB mee gaat werken, want die roepen, bij betrokkenheid van een kinderarts, ook vaak dat je het met de KA moet oppakken. Ik zou sowieso met je KA eens goed om tafel gaan zitten. Heb je te maken met een vaste arts, en is dat dan ook echt een arts, of een arts-assistent? In het laatste geval vragen om op z'n minst een arts mee te laten kijken! Arts-assistenten weten hier ook nooit raad met de situatie, daar hebben we toch altijd een goed ervaren arts weer voor nodig hier...
Moést het KMA zijn, dan kan je echt best starten met Pepti. Het heeft geen zin je kindje de strafste variant van KMA-vrije voeding te geven, want hoogstwaarschijnlijk zal pepti voldoende zijn. Denk ook niet dat een dokter zonder eerdere aanwijzing meteen de zwaarste variant zal voorschrijven.
Heeel herkenbaar. Komen we meteen bij probleem 2 want idd, regelmatig worden we gezien door een co ass, en moet ik zeuren om ook de (een) KA te spreken. Deze KA bagetalisseerd alles. Onze relatie was vanaf dag 1 al verstoord toen ze naar mijn mening veel te laat besloot onze pasgeboren zoon naar de VU te brengen voor zijn onrijpe longen. Overstappen is niet zo eenvoudig. Ik overweeg nu met een sec opinion het VU binnen te komen.
Dit is niet onaardig bedoeld : Maar ik zou niet op eigen houtje aan de Pepti gaan. Inderdaad over naar de VU is een goede optie. Een nieuwe arts die alles opnieuw gaat bekijken. Andersom zou namelijk best kut zijn, dat je denkt dat het KMA is maar dat het toch de gevolgen zijn van onrijpe longen bij de geboorte. Wat heel goed kan. Is er voordat de AB is gestart bloed afgenomen? En had je beeb tempertuursverhoging? En verder, onder begeleiding van een (goede) KA zal je eerst moeten elimineren. Pas dan kun je ècht zien of de klachten verdwijnen door veranderen voeding.
Snap ik. Maar ik moet gewoon ergens beginnen.. en ik denk dat ik dit goed zelf kan en hopelijk met resultaat.. Maar zal zeker met KA van het CB overleggen morgen..
En koorts is toch vaak een aanduiding van iets anders in de longen dan KMA . Maar je hebt he-le-maal gelijk, ik zou zeker de onderste steen boven krijgen hoor!!! En bij geen meewerken van huidige KA, naar de VU gaan. Heeft je beebje nog andere klachten? Krampjes, eczeem, diarree of obstipatie etc. Heb nog Pepti 1 over, maar zie nu dat Jelle Pepti 2 nodig heeft....
Bel je verzekering even, want volgens mij hoeft dat geen second opinion te zijn, maar kun je er ook voor kiezen om het traject dat je loopt gewoon bij een andere arts/in een ander ziekenhuis voort te zetten. Denk dat het, ook als een andere arts tot dezelfde conclusies komt als tot nu toe, iig handig is om nieuw te starten bij iemand die je van begin af aan gewoon kunt vertrouwen weer.
Die koorts trouwens: zijn zijn oortjes nagekeken? Zoja: vraag dan eens een verwijzing naar de KNO, want onverklaarbare koorts komt toch ook vaak daarvandaan. Huisarts en kinderarts zien te weinig met dat lullige apparaatje dat zij daarvoor hebben...
Heb VU al gsproken en moet echt een verwijzing van huidige KA of en sec opinion zijn. Ook daarmee ligt mijn hoop op morgen Je kunt wel een afspraak maken, maar is dan volledig voor eigen rekening..
Ja maar de vraag is dus of er wel iets in zijn longen gaande was. Er is nl niets gevonden nadat ze de foto nog eens goed hebben bekeken.. Verder geen andere klachten (meer) had wat reflux maar met nutriton was dat weg. Wel obistipatie gehad, maar door osteopaat verholpen. Klachten zijn sinds hij 6 maanden is. Overgang eerste hapjes en opvolgmelk 2...
Je verzekering kan ook toestemming geven he, voor een traject elders. Zou ze even bellen, als je geen meewerking verder krijgt.... Op eigen houtje overstappen op pepti: dat kan gewoon hoor. Enkel zul je het dan zelf moeten betalen en dat is wel een kostbare zaak. Etos is dan het goedkoopste. En KNO: zeker doen! Bij onze twee meiden zagen huisarts, CB en KA de problemen over het hoofd, maar beiden wel enorm stuk verbetering na de buisjes!
Ga ik zeker vragen. Maar, Ik heb stiekem al een afspraak gemaakt voor 11 septmeber met de bluf dat ik een verwijzing van de huisarts heb.. Heeft Caitlyn ook al buisjes dan? (heb ik daar overheen gelezen? ) Doen ze dat al zo jong?
Alf, dat kan heel goed hoor dat z'n longetjes schoon waren. Maar koorts duidt vaak wel op een infectie (inderdaad oortjes of iets anders) en niet op KMA.
Snap ik Maar koorts is inmiddels twee weken weg. En hoesten niet. dat wordt alleen maar erger. Meer slijm. Maar door die koorst zit de KA alleen maar op spoor van ontsteking en dus AB..
Het liefste wachten ze tot ze een jaar zijn geweest, maar de dag dat Caitlyn geholpen werd, werden er ook nog een ander meisje van 9 maanden en een jongetje van 6 maanden geholpen: allemaal forse KNO-problemen. Bij Caitlyn waren de oorproblemen niet heel enorm, maar de impact ervan wel en dat in combi met haar hartritmestoornis was wel een zware indicatie om toch snel die buisjes te gaan zetten.
Nou, CB arts was een lachertje.. zijn dat wel artsen? Ik dacht dat zij ook kinderarts waren? Niks mee opgeschoten dus. Heb maandag afspraak met huisarts. Wil dan verwijzing KNO en Lab formulier om uitgebreid bloedonderzoek te doen. Er wordt hardop gedacht aan kinkhoest (die hij gehad zou hebben) en ik wil dat wel uitgezocht hebben. Dan krijgt hij ook zijn volledige vaccinatie niet maar spreid ik die met mono vaccinaties. Pepti gaat er goed in. Heb wel het gevoel dat hij minder verzadigt is hierdoor. Herkennen jullie dat? Gelukkig zit ik netjes onder de max en kan ik iets ophogen zodat meneer geen honger heeft.