Mijn buurman heeft wat te fanatiek met de roundup gesproeid en tegen mijn zonnige muur zijn mijn stokrozen nu weg. Ook de nieuwe uitlopers.:x Ik heb nieuwe zaadjes geoogst. Die kan ik nu wsl nog net planten. Maar hoeveel per cm?
Stokrozen hebben een plantafstand van ongeveer 35 á 40 cm. Ik zou er echter meer zaaien en in het voorjaar uitdunnen.
Eventueel twee zaadjes per gaatjes en de sterkste laten staan tot het voorjaar. Voor het geval er één niet opkomt.
Fijn zo'n buurman, met ingang van 2015 mag hij die Round up niet meer gebruiken, al kun je daar nu weinig mee. Ik zou er ongeveer 5 of 6 per meter planten, ze worden vaak best groot. Er ook vanuit gaand dat er misschien eentje niet op komt.
Maar er zit zoveel zaad in 1 zo'n balletje! Hoeveel takken komen er dan op na het planten van 1 zaadje? Ik wil ze nu wat meer bij elkaar. Mijn muur heeft zeg maar een soort verbredingen, pilaartjes zeg maar en daaromheen wil ik ze groeperen. Ik heb trouwens zitten denken om honderden zaadjes bij mijn buurman in de tuin te gooien.
Mooi mooi!! I love stokroos. Van elk zaadje komen wel een paar volgens mij, zon kluitje zeg maar Wie nog zaadjes wil, genoeg hier haha. Maar wat rot trouwens, alles weg door een ander.
Idd en Dat is best balen . Gelukkig heb ik een buurman die bij de groenvoorziening werkt en ook wel wat "troep" mee kan nemen om de boel goed dood te kunnen krijgen.
Denk er wel aan dat roundup een tijdje in de grond blijft hangen.. ik dacht 6 tot 8 weken... Als je in die periode plant gaat het zaadje niets maken...
Mooi hè! Ik heb nu gevonden: bordeaux, fuchsia, lichtroze, zalmroze en wit met een heel klein beetje roze erin. Ik denk dat ik die ga combineren met de fuchsia- en de bordeauxrode.
Mooi zoveel kleuren! Ik heb alleen de witte en lichtroze, begin dit jaar weer de zaadjes van vorig jaar gepoot en dat zijn al flinke planten nu.