hallo, Ik ben nu 6 weken zwanger en moet volgende week dinsdag naar Gyn voor inwendige echo. Ik ben zo bezorgd omdat mijn vorige zwangerschap in een miskraam is geëindigd. Ik heb wel elke dag iets. In week 5 had ik een paar dagen zeurende buikpijn de hele dag door.(was hier echt niet goed van) Dit is tot nu toe niet meer geweest (en hoop dat dit ook niet meer komt!) Maar nu heb ik de ééne dag rugpijn, dan heel veel spierpijn in mijn liezen en onderbuik, nu vandaag weer overal steken. Dan denk ik: ben ik dan zo licht geraakt? Hoe ging dit bij jullie? Heb maandag naar gyn gebeld en het even uitgelegd en zij zei dat we toch moeten afwachten. Zolang er geen bloeding is, mag ik er vanuit gaan dat alles goed is. Voor mij kunnen de dagen niet snel genoeg omgaan. Ik kijk echt uit naar dinsdag. Ik hoop op wat reactie. Misschien voel ik me dan wat geruster en kan ik er weer effe tegen. Alvast bedankt! groetjes
Hoi Linajo, ik heb rond de vierde en vijfde week ook wel af en toe steken en krampjes gevoeld, ik denk dat dit vrij normaal is. Vanaf de vijfde week ben ik erg misselijk geworden maar dit hoeft dus helemaal niet. Rugpijn heb ik ook in erge mate gehad en nu ook nog eens af en toe... Veel succes met afwachten!
bandenpijn kan ook flink zeer doen. Misschien heb je daar last van. Ik duim voor je dat het allemaal goed komt.
Bedankt al voor jullie reacties! Eerst was ik zo ongerust dat ik niet zwanger zou geraken. Nu ben ik zwanger en nu heb ik weer iets anders om me ongerust in te maken! Zal wel niet meer stoppen zeker? Wat nu de toekomst brengt is allemaal nieuw en niet vertrouwd. Dus wat doen we dan, ons ongerust maken! Groetjes!
Is normaal hoor dat je je zorgen maakt! Hier hetzelfde maar ik zorg voor wat afleiding zodat ik mezelf niet te gek maak
Hallo Mano, Wij zijn van dezelfde leeftijd. Ik ben van maart 82. Is het ook je eerste? Ik probeer ook wat afleiding te zoeken,maar het is moeilijk. Ik ben namelijk al moeten stoppen met werken o.w.v. vorige miskraam. En aangezien mijn werk niet zonder risico is. Ik werk in een kindertehuis en er zitten er van de 12 kinderen, 3 die agressief kunnen zijn. Groetjes
Hoi, Ook ik heb me heel veel zorgen gemaakt en doe ik nu nog steeds. Ik ben nu 16 weken zwanger en voel nog steeds van alles raars in mijn buik. Dit varieert van pijn in de onderbuik tot echte steken. Tot aan mijn 12e week heb ik ook last gehad van bruinige afscheiding. Onwillekeurig maak je je druk over wat kan gebeuren. Zeker omdat dit voor mij ook mijn 1e zwangerschap is en je niet weet wat je moet voelen. Geniet van je zwangerschap meis en houdt de hoop dat alles gewoon goed is. Liefs Monique
Hoi Linajo, ook ik heb er last van gehad de eerste weken. Vanmiddag had ik zelfs erg veel helder bloedverlies, dus meteen de vk gebeld, maar alles bleek in orde te zijn. Kramjes in de eerste weken is normaal denk ik, heeft iedereen wel last van, of last van gehad. Rugpijn heb ik nog helemaal geen last van, hoop ook dat dat nog ff zo blijft Suc6 met de echo!
Goed dat jullie zo positief zijn. De laatste 2 dagen is het redelijk rustig geweest bij mij. Geen te erge pijntjes waar ik me heel ongerust over moet maken. Nu ben ik weer wat positiever. Mijn moeder zit er zowat achter dat ik het mijn grootouders zou vertellen. Maar ik wil liever nog wachten, zeker toch tot na de echo dinsdag. Ik ben nog niet zo heel ver hè! En ik ben bang voor als het mis gaat, dat ik het dan tegen iedereen moet gaan vertellen. Ik heb eigenlijk het gevoel dat er nog zowat een taboe hangt rond het vertellen van je zwangerschap voor de eerste 3 maanden. Bij ons in de streek doet niemand dat. Hebben jullie dat gevoel ook?
Meteen toen ik wist dat ik zwanger was, wist zowiezo als eerste mijn vriend het, toen heb ik het ook mijn moeder verteld, en zij vertelde het weer aan haar vriend en nicht. Tja, gaat snel als je het tegen een iemand verteld