slecht slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eikie79, 27 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    hallo allemaal

Sinds vorige week slaap ik zo slecht... ben vaak erg moe, dus lig vroeg op bed, maar ik slaap of erg onrustig of ben vaak wakker.. hierdoor ben ik de volgende dag nog vermoeider

Heeft iemand wat tips?

Nicole

2. pukpuk

pukpuk Actief lid

1 jun 2006
    210
    0
    0
    meid, wordt alleen maar erger....

ik slaap in ieder geval met 5 kussen, helemaal ingebouwd bij buik en rug.

3. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi Nicole,

Heel bekend probleem jammer genoeg.
    Ik slaap vanaf het begin van de zwangerschap al slecht.
    Probeer overdag als het lukt een uurtje slaap mee te pakken.
    Of als je van je werk komt even een uurtje te slapen voor
    het eten. Probeer gewoon zoveel mogelijk rust te nemen.
    Sterkte er mee! EN nog gefeliciteerd met je zwangerschap :D

Groetjess Jetje

4. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Het kan nog erger worden.
    Ik was vanaf 7 weken al heel erg moe ik sliep overal war ik stond, dat heeft ongeveer tot de 16 weken geduurt toen had ik een tijdje nergens last van... maar rond de 25 weken werd ik weer moe en had ik veel behoefte aan slaap.
    In de middag een slaapie doen kan ook heel veel goed doen dan heb je weer wat fit voor de avond en dan hoef je ook niet heel vroeg naar bed.

Sterkte hiermee...

5. sporty78

sporty78 Actief lid

15 jan 2007
    195
    0
    0
    ik slaap met zo'n voedingskussen, dat ligt ideaal. En probeer zo ontspannen mogelijk naar bed te gaan, niet te veel eten en drinken en vooral niet piekeren!

6. Princess

Princess Actief lid

Ik slaap ook slecht. En ik slaap helemaal niet vast meer, van het minste ben ik wakker! Vroeger sliep ik als een blok, dan mocht er naast mijn bed een bom ontploffen, ik zou nog niet wakker worden. Maar nu.... zelfs als manlief zich omdraait in bed, ben ik wakker....

Alles behalve leuk want ik merk dat de kleine veel energie van me vraagt. En 's middags een dutje doen als je fulltime werkt, zit er niet in...
    Meestal probeer ik dus ook als ik thuis kom van 't werk van een uurtje te gaan liggen. Als de hond me niet lastigvalt, kan ik dan een uurtje slapen. Gevolg is dan wel dat ik 's avonds nog lang wakker lig...

We zullen het er maar bijnemen.

7. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Pff hoe herkenbaar..
    Ik slaap ook helemaal ingebouwd met kussens en dan nog ben ik heel vaak wakker snachts.
    Vooral sochtends heb ik een onwijze pijn in mijn rug.
    We draaien nu 1x per week de matrassen helemaal om en dat verlicht de pijn wel en je ligt in ieder geval 1 avond een stuk lekkerder hihi.

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hier ook eentje die elke nacht soms wel 1, 2 of 3 uur wakker ligt.
    Waarom? Geen idee!
    Ik heb (nog) geen last van m'n buik, geen last van m'n rug. M'n kleine schoppertje beweegt wel, maar niet zo erg dat ik daarvan wakker moet liggen. Maar ik heb kennelijk gewoon van alles te denken in m'n hoofd en dan lig ik soms zomaar uren wakker. Balen dus! :rolleyes:
    Vannacht ook nog weer van 3 tot over vijven wakker gelegen.
    Ik ga expres 's middags maar kort eventjes liggen, want ik ben bang dat ik anders in slaap val, en dan lukt het 's nachts natuurlijk helemaal niet. :(

Tips zeer welkom!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou inderdaad 's middags een uurtje ofzo gaan liggen, bijvoorbeeld na het werk. Of na het eten. Dan nog wat dingetjes doen en dan slapen. Als je te lang achter elkaar in bed ligt, kan je ook gammel worden.
    En geniet er toch nog van, vooral dat je nog lekker kan liggen. ik slaap hooguit 5 uur per nacht, kan niet lekker meer liggen, het is elke nacht wel wat. Dan weer om het uur plassen, dan weer de kleine die me wakker houdt, dan weer mijn gewrichten die allemaal pijn doen... ook overdag slapen lukt niet, dus ik doe gewoon rustig aan.

10. Niet meer actief

mijn tip is een rare,maar het helpt om NIET te slapen overdag,en lekker te bewegen,dus eruit gaan,al ga je naar de eendjes kijken ofzo,bij ijze van.vooral vermijden dat je gaat slapen

11. Willow

Willow Actief lid

31 jul 2007
    339
    0
    0
    Hallo,

Erg vervelend inderdaad dat niet slapen.

Heb er ook veel last van. Ik heb moeite met in slaap vallen en slaap ook erg licht. Een klein geluidje van mijn man en ik ben weer wakker. Ook inderdaad erg vroeg wakker.

Overdag slapen lukt niet, werk en kindjes thuis.

Wat helpt (volgens mij) is het accepteren van het feit dat dat nou eenmaal zo is. Dus niet je irriteren aan het niet slapen, want daardoor lig je alleen maar langer wakker.
    Bekertje warme melk 's-avonds? Misschien helpt dat.

12. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Wat herkenbaar! Ik word ook door het minste wakker en lig dan uren te woelen, ik ben dan wel moe maar kan dan de slaap niet meer vatten. Het komt vaak door lawaai. Ik heb daarvoor een oplossing gevonden, ik gebruik oordopjes waardoor ik niets meer hoor, zalig die rust! Daardoor kan ik me dus aan geen enkele geluidje meer ergeren! Of als het echt niet wil lukken dan sta ik op en drink ik een warme kop melk(chocolade), dat helpt ook wel.

13. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik heb steeds dat ik zo extreem vroeg wakker wordt. Somw al om half 4 smorgens. Dan is het een heeeele lange dag..

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik slaap ook heel erg slecht sinds mijn zwangerschap. Wat mij helpt is voor het slapen gaan een heerlijke warme douche, en daarna een lekkere grote mok (kamille)thee. Wat ook schijnt te helpen is een korte wandeling, heb het zelf niet geprobeerd, is mij veel te koud buiten hihihi.

Liefs Jessy

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Vind ik niet raar, maar heel logisch.
    Daarom doe ik het ook niet. Wel even een half uurtje of uurtje liggen lezen. Maar zodra ik merk dat ik lui word, spring ik uit bed of van de bank.

16. Joycee

Joycee Actief lid

9 dec 2007
    179
    0
    16
    Helpende
    Ik slaap ook behoorlijk slecht.
    Omdat ik gewend ben om op me rug te slapen.
    Wat bij mij nu al niet meer gaat.
    Omdat ik dan pijn in me buik krijg.
    En op me zij val ik veel te moeilijk in slaap.
    Ik baal er best wel van.
    Aangezien ik 15 ben heb ik me rust best wel nodig..
    Maarja wat doe je eraan:p

Deel Deze Pagina