Gedoe vanwege koel-vriescombinatie

Discussion in 'De lounge' started by Aegyo, Sep 23, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Ik weet even niet wat qua rechten geldt, hopelijk iemand hier wel?

De inbouw koel-vries van m'n moeder is vrijdag kapot gegaan. Ze heeft toen de plaatselijke keukenboer gebeld en die gaf eigenlijk maar 1 optie.

Keuken is 30 jaar oud, dus qua nis zit je met bepaalde maten, etc.

Ik was in de veronderstelling dat ze eerst een offerte zou krijgen en dat levering na bevestiging deze week mogelijk zou zijn.

Schijnbaar heeft ze zonder het te beseffen mondeling aan de telefoon bevestigd? Ze kreeg vandaag opeens een orderbevestiging per e-mail. Heeft niks ondertekend.

Terwijl ik eerst de optie nog wou Googlen. Flinke miscommunicatie dus.

Wat blijkt? Op Coolblue, Mediamarkt, etc. is de desbetreffende koelvries €1100 goedkoper. Ok. Holy moly.

Schrok me rot.

Heb de keukenboer gebeld om te annuleren, maar dat werd een hele discussie. Snap ik van hun kant ook wel, omdat die koelkast inmiddels onderweg is naar hen..

Hoewel de baas zelf ook begon te stotteren toen hij achter het prijsverschil kwam :rolleyes:

Hij bood aan om 'm goedkoper te leveren, maar dan scheelt het incl. montage nog €500.

Ik ga mijn moeder geen dief laten zijn van haar portemonnee natuurlijk. Heb gezegd te willen annuleren, maar toen begon hij over het doorberekenen van annuleringskosten.

Wat zijn nu haar rechten? Geldt er een herroepingsrecht?

2. Mama8891

Mama8891 Bekend lid

Nov 6, 2020
    661
    725
    93
    Female
    Dubbelgeluk and Ysabella like this.
  3. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
  4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Volgens mij wel! Wat slecht zeg, hij wilde even een flinke marge halen op je moeder!

5. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,182
    113
    Brabant
    Het is en blijft koop op afstand en daar mag je zonder reden onder uit.

evaleana and Aegyo like this.
  6. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Heb net geannuleerd... Vervelend gesprek. Hij probeert nu annuleringskosten te rekenen. Waarop ik dus zei dat ze wettelijk recht van ontbinding heeft.

"Ja, maar wij hebben onze eigen voorwaarden."

Nou, lekker dan :confused:

7. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,800
    1,618
    113
    Zal ermee maken hebben dat ze een keukenboer zijn. Die verkopen normaal keukens die op maat worden samengesteld. En dan teken je inderdaad voor andere voorwaarden. Maar daar moet je ten eerste voor tekenen en dat heeft je moeder niet gedaan. En in dit geval is ook onzin omdat het een enkele koelkast betreft.

8. Mama8891

Mama8891 Bekend lid

Nov 6, 2020
    661
    725
    93
    Female
    Maar je moeder heeft niks getekend dus dat wordt lastig te bewijzen voor hem. Hij dacht gewoon een flinke slag te slaan met die prijs. Jammer voor hem. Laat je niet gek maken.

evaleana and Aegyo like this.
  9. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,264
    25,721
    113
    Als ‘zijn’ voorwaarden in strijd zijn met de wet, dan heeft hij daar niks aan.
    Ik zou bij een eventueel volgend gesprek gewoon een blufpoker spelen. Doet hij tenslotte ook, en dan zeg je: ‘Mijn advocaat maakt gehakt van je zelf verzonnen voorwaarden!’ :D

spruitje80, Mama8891 and Aegyo like this.

Share This Page