Boob kleding: zin of onzin?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Daph85, 1 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daph85

Daph85 Lid

5 jan 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie van jullie heeft ervaring met borstvoedingskledij van het merk Boob?
    Is het handig, en echt beter dan V-hals voedingskledij?
    Het is nl best een dure aanschaf :)

De reden waarom ik het overweeg te kopen:

Mijn man vindt openbaar bv geven verschrikkelijk, en wil dus niet dat ik het doe. Sjaals/hydrofieldoek vindt hij niks, want dat kan afglijden, daar kan dochterlief aan trekken, met zelfde resultaat, enz..
    Nu wil ik mezelf echt niet opsluiten in huis zolang ik bv geef, want dat duurt hopelijk nog een hele tijd (is volgende punt van discussie met manlief, ;)).
    Dus, zijn de Boob-truien discreter? :)

Alvast bedankt!

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb er geen ervaring mee. Maar is dit nu echt heel anders dan als je een gewoon hemdje draagt met daarover een shirt? Shirt omhoog en hemdje omlaag, dan is er echt niet zoveel te zien ;)

En erg vervelend dat je man zo is/doet ... Waar is hij precies bang voor denk ik dan ;)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.858
    113
    Vind het persoonlijk onzin, heb 2 jaar gevoed en de kleding van boob nooit nodig gehad.

Wel erg jammer idd dat je man er zo over denkt, is dat niet een gesprekje waard?

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb 1 shirtje van Boob en vind het heerlijk! Lekker makkelijk en discreet. Ik heb nog niet in het openbaar gevoed, maar zou het wel doen met dat shirt. Ik wil er nog een paar kopen, maar ze zijn wel duur! Verder heb ik alleen normale kleren, dus of shirt omhoog of opzij trekken, toch minder makkelijk.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je zou eerst eens aan je man kunnen vragen of hij een openbaar krijsend kind niet veel irritanter en aanstootgevender vindt natuurlijk...

Maar op zich, ik heb zelf jaren gevoed, anyplace, anytime, anywhere, laat de omgeving de pleuris krijgen, mijn kind gaat voor...en ik was heel blij met mijn bv-kleding, ik had vooral van Motherwear uit de VS. Kon ik tenminste een jurk dragen of een warme trui zonder blote buik (brrr) of enorme prop textiel onder mijn oksel.

6. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Mijn man vind voeden in het openbaar ook niet prettig maar wij kunnen uitjes er prima omheen plannen. En wij hebben nooit een huilend kin# hoor, ik ken de kleding niet persoonlijk maar laatste moesten we een hele dag weg en toen heb ik wel openbaar gevoed en hij zag wel in dat het tien moest maar uk heb wel met een doek erover gevoed, dat vind ik zelf ook prettiger. Ik zal ook eens naar EUR kleding kijken.

7. Daph85

Daph85 Lid

5 jan 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoorden (meer ervaringen altijd welkom hoor!)

Tja, mijn man. Hij is zeker niet bekrompen normaal gezien, en zegt dat ie erg trots op mij is dat ik bv geef, maar hij blijft stellig bij zijn standpunt van niet openbaar voeden.
    Hij vindt het niet netjes tegenover anderen op die plaats (of ze nu wel of niet iets kunnen zien, lijkt er weinig toe te doen)..
    Met die hemdjes (1 omhoog, 1 omlaag) doe ik al, wanneer ik thuis bv geef, met visite, maar dat vindt hij al randje kantje. Ik vraag nochtans duidelijk op voorhand of het bezoek (en dan praten we over goede vriendinnen of dichte (vrouwelijke) familieleden) of het hen stoort.. Want heb altijd flesje gekolfde melk in koelkast staan.
    Ach ja, verder is hij een echte lieverd hoor :)

Maar hoop dus dat die shirts en truien van Boob echt nog minder 'onthullend' zijn?!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb twee shirtjes gehad van BOOB en vond ze erg fijn maar op andere dagen lukte het ook heel goed met andere kleding.

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Je man moet niet zo zeuren.
    Ik ging als ik moest voeden altijd in een eettentje zitten met een kop thee en lekker achteraf zodat mensen het niet zo op viel.
    Als mijn man moeilijk zou doen over voeden in het openbaar dan ging hij lekker niet mee :p

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In je eigen huis aan je bezoek toestemming vragen?
    Ben je nou helemaal betoeterd?

11. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Boob is vrij prijzig. Ikzelf heb wat voedingsshirts van mamliciouss en van noppies gekocht. Ook hema heeft bv shirts.
    Ik vind het zelf ideaal. De shirts vallen mooi en het is discreet, maar ook makkelijker dan steeds je shirt omhoog te doen en half bloot te zitten. Ook voor thuis op de bank. Ik zit anders in de kijk en nu hoef ik de gordijnen niet steeds dicht te doen...

12. Daph85

Daph85 Lid

5 jan 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ dirksmama: is dat gek van mij? :)
    Misschien komt het doordat ik haast niemand ken die bv gegeven heeft, en dat de meesten het ook maar raar van mij vinden. Merk dat verschillende mensen het erg ongemakkelijk vinden wanneer ik voed in hun bijzijn..
    Ik moet eind deze maand weer gaan werken, en wil dus bv blijven geven, maar dat gaat er bij de meesten (uit vlaanderen) ook niet in :(
    En mijn man gruwelt al bij de gedachte dat ik langer dan 6m wil blijven voeden, haha..

Denk toch dat ik 1 trui van Boob ga bestellen. shirts van Hema en H&M heb ik al (Noppies zat voor geen meter) maar wil graag iets zonder V-hals. Ik ga ook nog eens motherware checken , bedankt voor tip!

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Boob vind ik erg duur.
    Heb zelf altijd 'gewerkt' met een spagettitruitje onder mijn eigen top en dat ging prima. En ook met een hydrofiel trouwens. Ging altijd in een hoekje zitten (anders was zoontje ook erg afgeleid).
    In mijn eigen huis ging ik naar boven als ik me ongemakelijk voelde en anders gaf ik gewoon aan dat ik zou gaan voeden hoor. Toestemming? Nee sorry, je kijkt maar de andere kant op ;)

14. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik vraag thuis ook aan bezoek if ze het vervelend vinden of ik voed hoor! Anders ga ik boven zitten. Dat is nog nooit voorgekomen hoor, maan vind het ook niet leuk als ik openbaar voed en zeker niet in een restaurant omdat hij zegt mensen vragen er niet om omdat te zien. Nou dat is zijn goed recht om die mening te hebben. Ik voed sporadisch in het openbaar maar goed soms moet het! Hij is zeker heel blij dat ik bv geef hoor en hij vind ook dat ik zo lang mogelijk door moet gaan maar goed t betekent niet meteen dat een man bekrompen of iets is als ze voedin.in het openbaar niet prettig vinden, ieder zo zijn mening toch?

15. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Je kunt een hydrofiel aan je bh bandje knopen over het hoofdje van je kindje heen leggen en eventueel in het nekje in de trui van je kindje doen?? Ik verzin maar wat. Ik vind in het openbaar voeden ook niet fijn en neem altijd een hydrofiel mee en aan de andere kant had ik zoiets van ppfffff ik ken die mensen niet eens, waarom zou ik door hun laten bepalen of ik mijn kind wel of geen bv geef. Doe waar jij je fijn bij voelt......

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ja ik ken boob niet...

hier ook een man die moeite had met de bv. Over openbaar voeden zei hij niet zoveel, af en toe wel een opmerking maar als hij ging zeuren dan deed ik het juist, of ging ie maar ergens anders zitten. Maar hij weet hoe ik ben en dat er iets van zeggen niet helpt...

Ik ken mensen die deze 2 dingen hebben gebruikt, misschien wat voor jou:

Borstvoedingscovers - De PrettyMum borstvoedingswinkel biedt alles voor borstvoeding met plezier; borstvoedingskleding, kolven, borstkolven, kolfaccessoires, voedingsbeha, borstvoedingsshirt, voedingskussens, zwangerschapslingerie, positiemode, meegr

BORSTVOEDINGS-COVER MoBoLeez | MoedermelkNetwerk BorstKolfWinkel

en anders je man een beetje laten wennen. Het ging hier ook steeds beter. Nou moet ik zeggen dat borstvoeding hier wel een continue strijd was hoor...

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O lieve help, niet asn zo'n borstvoedingsboerka beginnen hoor...daarmee zet je jezelf pas echt in de kijker!

19. Ik blijf ver weg van bv shirts en truien. Ik heb een hele simpele oplossing voor het blote buik probleem.

Hemdjes met spagettibandjes. Bandjes zijn lang genoeg zodat je het hemdje onder de borst kan vouwen tijdens het voeden. Shirt omhoog zodat je borst bedekt is van boven hemd naar beneden net als bh en voeden maar.

Zo kan ik de leuke shirtjes aan die ik wil en er zit echt geen heel dik pak stof onder m'n oksel trouwens. Dikke truien draag ik niet en als het koud is heb ik een lekker dik vest aan wat tijdens het voeden dus makkelijk open kan zonder gedoe.

(Nu voed ik in de zomer ook gewoon met alleen een hemdje aan. Dat gestaar kan ik wel hebben en mijn man ook.)

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind het eerlijk gezegd een beetje de omgekeerde wereld om aan bezoek te vragen of je voeden mag. Daarmee straal je vind ik zelf ook uit dat iets normaals niet normaal is en maak je het jezelf, maar ook andere moeders in je omgeving alleen maar moeilijker om normaal te zijn.

Deel Deze Pagina