Echo bij 6.4 weken, mogelijk miskraam?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MBU, 27 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MBU

MBU Lid

7 sep 2023
    24
    9
    3
    Vrouw
    Hoi Allemaal,

mij wilde hier even een vraag stellen aangezien ik hier nergens deze informatie kan vinden…

ik was gisteren volgens eigen berekening 6.4 weken zwanger..
    I.v.M lichtelijk bloedverlies eerder deze week mocht is gisteren komen voor een echo omdat de verloskundige gelijk bang was voor een miskraam..

Gisteren echo gehad.
    Vruchtzak heeft verloskundige opgemeten, deze was 7 weken en 3 dagen.
    Kindje opgemeten 5 weken en 3 dagen
    Wel was er duidelijk hartactiviteit te zien.
    Toch gaf de verloskundige aan dat we er rekening mee moesten houden dat het een miskraam zou worden aangezien ze het verschil tussen vruchtzak en kindje te groot vond..

Zoals je begrijpt is dit nieuws een beetje dubbel en kan ik hier weinig informatie over vinden op internet.. Ook vonden we de conclusie van de verloskundige best wel heftig..

Heeft iemand hier ervaring mee of misschien informatie?

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.315
    8.809
    113
    Vrouw
    Heeft ze iets gezegd of het hartje snel genoeg klopte? Had je een inwendige of uitwendige echo?

Meten met dit termijn is heel lastig en een mm kan al een paar dagen schelen. Als het kindje gemeten is op 5+3 weken met wel een sterk kloppend hartje dan heb ik het gevoel dat de meting niet helemaal klopte. Hartje gaat nl meestal kloppen in de 6e week. Wanneer heb je weer een echo?

3. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Wat een raar verhaal. Bij 5w3d zie je normaal geen duidelijk kloppend hartje. Hooguit een heel traag net opgestart hartje. 6w3d kan wel duidelijk kloppend al zijn, kan het zijn dat je minder ver bent dan?
    Maar ver achterblijven bij termijn is vaak wel een indicatie dat het niet goed gaat. Was het een sterk kloppend hartje? Rond de 130 verwacht je wel bij ruim 7 weken namelijk. <100 is de kans dat het goed blijft gaan eigenlijk uitgesloten (trust me heb alle literatuur erop nagezocht met al mijn missed abortions en vroege miskramen).

4. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik snap nooit zo goed dat ze zo vroeg alles zo precies proberen te meten. Het is een vitaliteitsecho, oftewel kijken of er een mogelijke vitale zwangerschap is. Er is een hartslag dus die mogelijkheid is er.

Ik had bij, 6+5, een echo waarop het kindje op 6+0 werd gemeten. Met duidelijk erbij 'het gaat om de hartslag, aan deze meting hecht ik nu nog geen waarde, voor nu ziet het er goed uit'. Met de termijnecho werd ik een week vooruit gezet.

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Ik kreeg met 6+0 bij nr3 niet eens een termijn eruit. Zo klein was het. Meting gaf --:--- aan . Vruchtzak meten deed ze nooit, ging om het beeld. Dus het zegt niets :) als de vruchtzak een mooie vorm heeft, vruchtje met goede hartslag en niets geks qua hematomen is t een prima echo. Mijn gyn vond t een super echo bij mij. Bij nr 2 5+6 kreeg ik ook __-__ bij de meting. Was 2.1 mm maar maar het beeld was gewoon perfect. De meting was oninteressant

6. MBU

MBU Lid

7 sep 2023
    24
    9
    3
    Vrouw
    Ze heeft niks gezegd over of het hartje wel of niet sterk genoeg klopte.. het enigste wat ze vertelde is dat ze wel activiteit zag van het hartje..

Mijn volgende echo is 6 november.. dus ongeveer over anderhalve week..

7. MBU

MBU Lid

7 sep 2023
    24
    9
    3
    Vrouw
    Nou ik begrijp er inderdaad ook vrij weinig meer van..
    Jaa ze heeft verder weinig over de hartslag verteld, we zagen het alleen kloppen op de echo.. ze heeft verder niet gemeten, zou natuurlijk ook kunnen dat het net was pas begonnen met kloppen maar daar heeft ze niks over gezegd..

Ze maakte zich zorgen over het verschil tussen vruchtzak en kindje..

8. MBU

MBU Lid

7 sep 2023
    24
    9
    3
    Vrouw
    Nou ik voel me nu gigantisch onzeker.. want ze heeft aangegeven dat ik sterk rekening moet houden met een miskraam… terwijl ik een kloppend hartje heb gezien.. dus het is allemaal zo vreselijk onduidelijk en begrijp het ook echt totaal niet..

Je word nu zo onzeker dat je bij elke keer afvegen goed gaat kijken.. en waneer je iets sporen van bloed ziet totaal in paniek raakt, terwijl dit natuurlijk echt niet zoveel hoeft te betekenen..

9. MBU

MBU Lid

7 sep 2023
    24
    9
    3
    Vrouw
    Ik ben mijn vertrouwen totaal kwijt.. ik zit erover na te denken om een echo te maken bij een andere verloskundige praktijk maar vind het wel lastig..

10. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.315
    8.809
    113
    Vrouw
    Bij mijn tweede zwangerschap was het kindje qua meting een week kleiner dan de termijn. Wel een kloppend hartje maar er werd duidelijk bij gezegd dat het hartje te langzaam klopte voor het termijn.

Ik zou anders gewoon een andere vk bellen.

11. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Ik zou de verloskundige nog even bellen om te zien wat ze zegt over die hartactiviteit. Want als die traag was + achterlopen snap ik haar conclusie

12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.469
    8.617
    113
    Vrouw
    Ik zou echt even geduld hebben en wachten op de volgende echo. Het is allemaal nog zo klein en veel meer duidelijkheid zal het bij iemand anders echt niet geven.

13. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.013
    1.558
    113
    Vrouw
    Hier wel bekend met een te klein vruchtje. Een week later was t ineens meer dan twee weken groter. Conclusie was dat ze waarschijnlijk niet in de lengte hadden gemeten maar in de breedte. Het hartje en de vorm van de vruchtzak zou op deze termijn bepalender zijn. Vraag is dus hoe snel het hartje klopte, heb je het zelf gezien?

Deel Deze Pagina